Gå til innhold

Erfaringer med amming og salat? Magevondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er allerede plaget med en del luft, derfor er jeg litt forsiktig med hva jeg spiser... Noen som vet hva som kan være fy-fy i en salat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på er ruccola f.eks dumt? og er sånn kål-salat (kålhode?) dumt?

Skrevet

Kål er visstnok en av verstingene! Men ruccola? Aner ikke... Har helt gitt opp dette med hva som gir magevondt, for spiser så mye forskjellig hele tiden, er veldig variert i matveien for blir lett matlei. Så umulig å finne ut hva baby ikke tåler synes jeg :/ Måtte levd på hjemmebakt brød med hjemmelaget leverpostei og vann hele ammeperioden om magevondten skulle vært garantert borte.

Skrevet

Jeg har spist alt fra dag 1, og eneste jeg tror gutten min reagerer på er jalapenos! Da har jeg spist alt fra kål, løk, salat, chili, hvitløk, tacokrydder etc...

Eneste var at jeg var litt forsiktig helt i starten, og spiste bare litt om gangen av de forskjellige tingene, ikke store mengder liksom.

Men det er veldig forskjellig fra person til person hva barnet reagerer på... prøv deg frem å se, så kutter du ut det du tror gjorde utslag.

Venninna mi kunne f.eks spise kål, men ikke vanlig grønn salat. Mens andre jeg snakker med må holde seg laangt unna kål, og som regel løk.

Og andre reagerer på sterkt krydder, sjokolade eller cola/kullsyre.

Men de sier jo at man egentlig ikke behøver kutte ut ting, bare spise som vanlig og heller kutte etterhvert hvis barnet plages med magevondt.

Prøv deg frem :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...