JennyBABY Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Noen her som fullammer, men som gir mini MME til natta?? Hvordan synes dere dette funker i så fall?? Jenta mi ammer utrolig mange ganger om natta føler jeg.. det begynner å føles litt tungt..
Gulljentene Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Jeg gir, eller rettere sagt mannen gir(...), en flaske på 160 ml MME til jenta vår før hun skal sove. Likevel våkner hun og vil ha pupp 2-4 ganger før klokka er 7 om morgenen :/ Har såvidt begynt med smaksprøver på fast føde, men hun får det inn i munnen og sitter og gaper med en diger kladd inni ganen mens hun venter på at det skal renne ned, ha ha Hun har nok liten magesekk, for hun spiser aldri lenge av gangen og når hun får MME drikker hun maks 150 ml, som oftest rundt 100...Kanskje din også er sånn? Småmagepus har jeg hørt Gro Nylander kaller sånne.
JennyBABY Skrevet 28. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2011 Hm, ja kanskje det er det hun har? Hun drikker aldri mer enn en pupp av gangen.. Jeg ammer også minst fire ganger frem til kl.09. Fra kl.5 på morgenen er det enten annenhver time, og også noen ganger hver time frem til 09. DET er tungt det. Men hørtes ikke ut som at MME gir så annerledes effekt da.. Mulig jeg heller må prøve med grøt til kvelden. Har kjøpt inn havregrøt, men hadde liksom lyst til å vente så lenge som mulig før jeg starter dette opp. Ønsket mitt er å fullamme til hun er 6 mnd..... men er ikke sikkert jeg holder ut i 2 mnd til. Hvor gammel er jenta di?
Gulljentene Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Hun blir 5 mnd 7. mai. Fullammet med førstemann til hun var 5,5 mnd. Vært mye styr og trøbbel med det meste denne gangen, så orker ikke stresse for mye med å fullamme like lenge denne gangen. Men hun får det jeg har da Tar forresten ofte laaaaang tid å venne dem til grøt. Kan i noen tilfeller ta 1-2 mnd før de er oppe i halv porsjon. Å gi noen skjeer pr dag gjør nok ingenting. Eller kanskje en ts grøtpulver i flaske mm eller mme? Har hørt det kan være lurt. Men ikke prøvd selv ennå.
JennyBABY Skrevet 28. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2011 Å? så lurt egentlig:) ja, har hørt at det kan ta lang tid.. Men det er så kjipt å ta steget videre fra BARE fullamming:) men jeg må kanskje gjøre det for å hjelpe på nattesøvnen.. Takk for gode råd:)
littlefairy Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Jeg også lurte på dette her, og var på HS idag, gutten min er nesten akkurat blitt 4 mnd, så lurte på om jeg kunne begynne å introdusere grøt for han. Fullammer, og han legger VELDIG godt på seg så har ikke behov sånn sett. Men han begynte å sove natten igjennom for et par uker siden, men så fikk jeg mindre melk etter en ukes tid, og nå er det bare pupp pupp pupp... har riktignok mer melk igjen nå, så han sulter ikke. Men blei slutt på helnattsovinga (før han sov natten igjennom var det 1 nattamming, og nå er det oppe i 3). Helsesøster sa jeg godt kunne begynne å gi litt, men jeg måtte ikke håpe for mye på at han sov noe bedre om nettene, men ikke noe i veien å prøve. Men begynner bare med bittesmå smaksprøver, og ble anbefalt å begynne å gi de første smaksprøvene på dagtid, så man kan følge med på hvordan han reagerer på grøten ang magevondt, og evnt ikke forstyrrer nattesøvnen enda mer. Og så etterhvert gi han grøt på kveldstid. Men hun sa jeg skulle amme først og så gi, og holde meg til 1 gang om dagen og ikke tenke på å øke på, siden han legger godt på seg å alt det der... hehe så jeg skal ut å kjøpe grøt imorgen gleder meg til å se fjeset hans når han får grøt i munn Men en ts grøtpulver i flaska hørtes jo også lurt ut! hmm noen som har prøvd det??
JennyBABY Skrevet 28. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2011 så bra da:) mi lille tulle legger også GODT på seg:) hun har goode bollekinn:) så hun trenger egentlig ikke noe mer. Men jeg begynner å bli sliten av alle nettene... Hm. Det med en ts i flaske med pumpet mm til kvelden hørtes jo nesten lurt ut:)! men når man begynner med grøtpulver generelt, trenger man da å bruke malt eller noe sånn da??
AlmaN Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Det høres veldig slitsomt ut. Skjønner godt at du må finne på noe som virker. Er hun 4 mnd? Når legger hun seg på kvelden? Har du prøvd å amme veldig ofte de siste timene før hun legger seg slik at hun er ekstra mett til natta? Har du hørt med helsesøster? Jeg vil anbefale det hvis du har en helsesøster som er grei å prate med.
JennyBABY Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2011 Hun er 4 mnd:) hun legger seg mellom 19 og 19.30 om kveldene, og har forsøkt det med mye amming før hun legger seg ja:) egentlig så kan det være at de dagene hun ammer myye, så sover hun faktisk bedre om natta.. men problemet er at mange ganger, så er vi ute og rundt forbi, så hun glemmer at hun vil spise på dagen:) så jeg må bare gi henne hver 3 time.. MEN, om vi er hjemme en hel dag, så ammer hun faktisk hver 2 time! så det er jo litt forskjell... blir noen flere ammeøkter i løpet av dagen det..(og mulig at det er de dagene hun sover best om natta..) Jeg har vell kommet frem til at jeg står ved et veiskille.. enten fortsette dette (og det KAN jeg klare, men det blir tuungt...), eller så vil jeg begynne med grøt på kveldene.. Hva ville dere gjort??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå