gutt05maijente11 Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Er 35+1 i dag og har den siste uken merket mer og mer til at det utover dagen blir vondt, nesten som om jeg er støl i lysken. Er dette en form for bekkenløsning? Hva burde jeg gjøre/ikke gjøre av aktiviteter? Jobber fortsatt 60% og er kun 1 1/2 uke med jobb igjen, burde jeg ta kontakt med legen for å bli 100% sykemeldt, sånn for å unnngåat det blir verre?
hm hm Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Det er nok bekkenet ja. Jeg har kjent smerter i lysken og symfysen siden uke 20 ca. Har vært i jobb hele tiden, men gått ned til 80% nå siste ukene. Er i uke 37 nå. Det kommer helt an på hvilken jobb du har. Kiropraktoren sa det viktigste var variasjon og holde seg i aktivitet så langt det ikke gjør vondt. Jeg har prøvd vanngymnastikk, det har vært kjempebra. Det trenger ikke bli så mye verre så lenge du ikke gjør for mye av de bevegelsene du kjenner gir deg mer smerter. Vær i tillegg obs på ryggen, det er lett å bruke den feil når man har smerter i bekkenet.
snopeguri:-) Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Det kan nok være bekkenet ja. Jeg fikk bekkenløsning som begynte sånn, men det bedret seg heldigvis etter jeg tok det roligere/tok mer hensyn til det. Legen min sa at LITT vondt var greit, men det skulle ikke gjøre veldig vondt. Så det spørs hvilken jobb du har og hvor vondt du har. Hvis du f.eks. jobber ettermiddager anbefaler jeg deg å ta det med ro på formiddagen fær jobb. Lykke til!
aprilprinsesse2011 Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Eg hadde oxo en del vondt i lysken, og i symfysen. Spesielt når lillemor strakk seg. Ho lå litt på skeive, så kjente d godt i ribbeina på høgre side, og i venstre lyske. Dette viste seg å være at lillemor lå i seteleie. Ble oppdaget når eg var 38+2. Jordmor ble usikker på leie, og sendte meg på sykehuset for å sjekke leie, med UL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå