Gå til innhold

Hvor mye har du gått ned 4 mnd etter fødselen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ei lita jente for så og si nøyaktig 4 mnd siden. Hun fullammer, og jeg går lange turer hver dag. Jeg har per idag gått ned alle de 17 kiloene jeg la på meg, pluss tre kg til. Men føler at fettet på magen er veldig "slapt" !? :(

Jeg trener ikke styrke desverre. Har ikke fått meg til å prioritere dette i hverdagen. Noen andre som har tips/erfaringer å komme med for å stramme opp magefettet??:):) Trenger motisvasjon!!

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nå 4,5 mnd siden fødselen. Gikk opp 8 kilo, gått ned 13,5 :) Hadde litt ekstra å gå på fra før da...Så nå er jeg 4,5 kilo over det jeg veide før jeg ble gravid med førstemann! Går jeg ned 2 kilo til skal jeg være strålende fornøyd :) Trener aerobic en gang i uka, ellers er det mye trilling med vogna siden babyen min sover best oppi der og haaater at den står i ro :P

Har heller ikke sertifikat, så blir automatisk mye gåturer pga det. Magen er litt løs i skinnet men ikke stor eller kvapsete på noen måte.

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd nå, men 4 mnd etter fødsel hadde jeg gått ned de 22 kg jeg la på meg i svangerskapet :-)

Magen er så og si like flat som før, men er igjen litt "deig" enda, og kan ikke skryte på meg magemuskler overhodet :-P

Skrevet

Høres ut som meg:) jeg er slank, men magefettet er som en deig i konsistensen;) Sliter litt med ryggen også, så jeg vurderer sterkt å prøve å få tid til å trene mage og rygg hjemme.. Gjør dere dette?:) i så fall, bruker dere minsten som "vekt"/hjelpemiddel i treningen?:)

Skrevet

Høres ut som vi har det veldig likt! Jeg sliter også med ryggen min. Var ikke godt for den lille kroppen min å legge på seg nesten 50% av kroppsvekta si under graviditeten :-P bekkenløsning + låsning og hele pakka...

Har dere 3T i nærheten? Der har de fine mor&barn timer, hvor barnet er med. Intensiv trening for mor, 30 min aerobic/kondisjon og 30 min styrke. Da funker barnet utmerket som vekt ;-)

Jeg trener også Zumba hjemme på nintendo wii (eller, har prøvd det to ganger) og lillegull syns det er kjeempemoro å ligge på matta å se på mamma danse rundt som en tulling.

Skrevet

Jeg la på meg 12 kg under svangerskapet.

14 dager etter fødsel var de borte.

Nå 3 mnd etter fødsel er jeg tilbake til figuren jeg hadde før.

Muffintopp :P Trene har jeg aldri hverken likt eller gjort. Går bare tur :)

Skrevet

Gutten min er også 4 mnd, og er nå nede i den vekta jeg hadde før jeg ble gravid.

Gikk også opp 17 kilo, og 10 av de var borte da jeg kom hjem fra sykehuset.

Så har resten gått av seg selv, triller en del tur og brukte rockering i en periode, meen skulle brukt den mye mer! Må begynne igjen nå altså... og tror det er veldig bra for sånn slapt magefett, som jeg også har. Er liksom slank igjen men magen er bare slapp på en måte :S hehe... får rocke meg i vei fram til sommeren!! :D

Skrevet

Så di da, Flaggermusa. Å komme tilbake så raskt!:) Hvor mye veier dere jenter, om jeg tør spørre?:)

Vi har ikke 3T her.. har aldri hørt om det?:) men hørtes jo kjempegreit ut!:) Jeg får nok bare skjerpe meg, og begynne med litt styrke her hjemme. HVERTFALL for ryggens skyld... Jeg hadde også symptomgivende bekkenløsning..(smertefullt) Merker bare litt til det når jeg går lange turer...

For dere som går bare turer da..hvor lenge går dere?:)

Skrevet

Samme er:)hvor får man kjøpt sånn rockering??:) høres jo helt supert ut!

Skrevet

Må bare si jeg er imponert over Flaggermusa, det var kjapt tilbake i vekt :-)

hehe, 3T er stor treningssenter kjede her i Trondheim hvertfall, tenker ikke over at det ikke finnes overalt i Norge :-P

veide 48kg før jeg ble gravid. Meeen skal sies at jeg ikke er den høyeste i landet heller da :P

Skrevet

Hm. det ser ut som jeg blir det sorte fåret!

Jeg gikk opp 30 kg, og 15 kg av dem var borte etter 2 uker (inkl fødsel). Siden har det gått trått.

2-3 kg kanskje.. Jeg koser meg nok litt mye i sofakroken med snop/god mat. Og pga konstant møkkavær/hålke har jeg gått lite tur. Fullammer også, men ser ikke noe effekt og det er sikkert ikke rart, hehe.

Etter forrige fødsel måtte jeg trå til med Nokakur etter et halvt år og de siste kiloene forsvant. Holdt meg slank mellom graviditetene.

Nei, det er vel bare å kjøpe inn kur for jeg vil inn i de gamle klærne mine. De ligger på loftet og venter...:P

Skrevet

La på meg 30 kg og har nå 4 mnd senere gått ned 32 kg.

Første 20 rant av rimelig kjapt, mens de 12 siste har jeg jobbet en del for :)

Skrevet

La på meg 30 kg jeg også. 15 kg av det var vann som rant av den første uken. Har vel gått ned 23-24 kg, så har litt igjen ennå. Fullammer, men merker absolutt ingen effekt. Triller turer og er begynt så smått på SATS igjen så får håpe det går seg til. Magemusklene mine er ganske bra (var rimelig bra trent fra før) men har den deigete magen jeg også :( Har forstått at den beste måten å få vekk magen er å trene magen, situps og sånn. Men rockering er nok kjempebra også.

Skrevet

La på meg 11 kg og alle var borte innen en uke. Pluss litt til ;) Er tynn da så ble kanskje litt for tynn. Ser helt lik ut, men hvis jeg bøyer meg frem så "henger" jo magen litt mer enn før og det er nå 10 mnd siden fødsel.

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Hehe, 4 mnd etter fødsel hadde jeg lagt på meg 15 kg :P Jeg ble sittende altfor mye inne og spise god mat og gikk lite tur for jeg skyldte på været. Nå er babyen 8 måneder og jeg har gått ned vel 10 kg av de 15 jeg fikk på etter fødsel.

Men under svangerskapet gikk jeg opp 13 kg og alt var borte etter fødsel. Så opp 15, ned ti, så jeg har 5 kg igjen, selv om det ikke er svangerskapskilo. Ironisk nok var jeg langt mer aktiv før fødsel enn etter! Har tatt meg i nakken nå da;)

Triller tur, om ikke hver dag, så minst 4 ggr i uka. Jeg bruker ellipsemaskin og rockering daglig, pluss mageøvelser. Tenkte å kjøpe meg Zumba og Wii fit for å gjøre enda litt til.

Skrevet

Jeg la på meg 10kg (75-85) og når jeg kom hjem fra sykehuset var jeg 14kg lettere:) mye vann i kroppen! Nå 3,5mnd. etterpå er jeg fortsatt der, men kjenner meg igjen i den type deigete magen dere beskriver ja. Den har kommet seg litt, men er ikke slik den en gang var :P

Jeg kan anbefale pilates for magen og ryggen :) Fantastisk styrketrening som er lett å gjøre på stuegulvet og en kan inkludere baby.

Jeg har også en slik rockering, men brukt lite.. Kanskje jeg skal finne fram den igjen, for å få magen det siste stykket;) Kjøpte den foresten på www.flust.no til deg som lurte :)

Skrevet

Bare så det er sagt, jeg fikk myyyyyyye vann i kroppen de siste ukene. Så allerede en uke etter fødsel var 8 kg borte :P Første jeg gjorde når vi kom hjem var å gå å veie meg :) hehe

Skrevet

Jeg la på meg 6kg i løpet av svangerskapet, var 66kg dagen før fødsel.

Nå er baby 4,5mnd, og vekta er på 58kg, altså veier jeg 2kg mindre en før svangerskap..

Trener ingenting:/ Orker ikke å prioritere det med 2 tette og en skoleunge:( Spiser både sjokolade og potetgull hver helg. Vekta raser nedover, men det er pga at jeg er konstant utslitt. Sliter veldig med rygg og nakke, så skulle virkelig ha trent litt men orker det rett og slett ikke.

Skrevet

Skal si dere kommer dere raskt jenter! Jeg gikk opp vel 20 kg. 13 kg var borte straks jeg var hjemme fra sykehuset. Se resterende sto bom stille de neste 4 mnd til tross for daglige trilleturer i over en time, og det var ikke rusleturer, det var ordentlig gange! (Mannen min sliter med å holde følge med meg) Fullammet til 4 mnd, men begynte da å gi faste måltider. Begynte på Sats etter jul og det har hjulpet bittelitt. Gått ned ca 3-4 kg til nå etter det. Så har iallefall 4 kg igjen før jeg er tilbake til utgangspunktet.

Kan vel og nevnes at jeg spiser mye sunnere nå en før. Fikk tidlig bekkenlåsning i svangerskapet (uke 9) og det gjorde meg veldig lite mobil, så fikk ikke trent noe i svangeskapet. Jaja, jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet.

Skrevet

snuppa mi er ikke 4 mnd, hun er bare 3 uker, men må bare svare på innelgget, for jeg er så overlykkelig over vekta. gikk opp 10 kg i svangerskapet, og har i dag gått ned 14 kg, på 3 uker. spent på hvor dette ender :-)

Skrevet

Kan jeg bare spørre dere som har gått ned mye, hvor lange trilleturer går dere og hvor mange ganger i uken? Spiser dere "slankemat" eller normalt?

Er nå 7 uker etter fødsel og tenkte jeg skulle begynne å trene litt, er jo konstant sulten og er redd for å legge på meg :(

Skrevet

Jeg er ute på tur stortsett hver dag. Med mindre det er orkan :)

Har ikke førerkort så jeg må ta beina fatt.

Jeg spiser akkurat det jeg vil ha, drikker brus gjør jeg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...