Gå til innhold

Hvor mange her fullammer og synes det er tullete å gi nan (eller tilsvarende) for å kunne ta seg et glass vin?? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, men når du legger ut innlegg på et slikt forum, må du jo også regne med å få svar som ikke nødvendigvis er de du ønsker. Og ja, jeg syntes du ordla deg ganske feil, og nå syntes jeg du også virker ganske lite opplyst...

Skulle likt å vist hva som kan skje (vis gjerne til forskning) dersom mor tar seg et glass vin og gir babyen mme? Når man har slike meninger, er det også greit å backe de opp. Som du skjønner, er jo de fleste uenige i det du sier.

Og hva har 6 mnd med saken å gjøre? Kanskje du har misforstått med 6 uker etter fødsel- det er nemlig så lang tid de sier at du skal holde deg helt unna vin.

Og hva har det med saken at babyen elsker mammalukt og ME? Jeg tviler ikke på det, men skjønner ikke hva det har med saken å gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lovina var vel ikke først dame som svarte på spm ditt... de fleste har faktisk svart, og sier at de er uenige med deg. Når du spør et slikt spm, må du nesten regne med at de fleste er uenige med deg! Du virker faktisk DUM og utrolig lite opplyst. Du antyder at de som gir mme for å ta seg et glass vin, er dårlige mødre. At det ikke er bra for babyen. Hva med oss som gir mme på fulltid? Min gutt har aldri smakt pupp engang, fått mme helt fra sykehuset! Og jeg er ingen dårlig mor, og lillegutt er et friskt og raskt barn!

Hvis innlegget ditt kun var til de som syns det er tullete og gi mme for å ta seg et glass vin, så burde du skrevet det i hovedinnlegget ditt, slik at bare dere idioter som mener noe sånt, kunne diskutert dette sammen.

Og hva i all verden har "mammalukt og mm" med saken å gjøre ???? Nei vettu hva, dette blir for dumt.

Skulle vært et eget forum for slike som deg. Der alle som deg, kunne delt deres uvitenhet med likesinnede.

Skrevet

For det første så ER lovina den første som svarer, for jeg spør om hvor mange som.. ikke hvor mange som ikke...osv

For det andre har jeg ikke nevnt ett vondt ord om mme, og det er heller ikke meningen! Jeg synes det er flott at det finnes et så bra alternativ for de som ikke KAN eller VIL amme. Men jeg VIL amme, og jeg vil at hvert måltid skal være morsmelk fordi jeg er så heldig at jeg har det. Masse av det! Og kunne aldri tenke meg å gi noe annet hvis jeg selv hadde hatt lyst på et glass med akoholholdig drikke. Det blir for MEG helt feil, rett og slett fordi jeg har ikke lyst, men det betyr absolutt ikke at jeg har noe imot at andre gjør det. Jeg antyder ihvertfall ikke at de som tar seg et glass vin i ny og ne er dårlige mødre! Jeg ville bare ha svar fra de andre som synes det blir helt feil for SEG SELV, og som heller vil vente til det ikke er amming hver andre time og nattevåk og styr, men heller sette segned med et velfortjent glass når småen sover natta gjennom for eksempel.

Jeg hadde egentlig tenkt å gi meg nå, men nå ble faktisk JEG provosert! Og hva vet du om hva som har med saken å gjøre? Du trodde du visste hva som hadde med sakn å gjøre, men du uttalte deg rett og slett av, ja hva skal jeg si - uvitenhet?

Og til slutt: Unnskyld hvis jeg har provosert alle som ikke er enige med meg, det var slett ikke meningen, jeg ønsket kun svar fra de som er enige. Og finnes det bare én, så greit, da hadde det blitt ett svar og jeg hadde ikke vært nødt til å "forsvare" meg og forklare meg her i det hele tatt

Skrevet

"Og hva vet du om hva som har med saken å gjøre? Du trodde du visste hva som hadde med sakn å gjøre, men du uttalte deg rett og slett av, ja hva skal jeg si - uvitenhet?"

La meg bare tilføye : HAHAHAHAHA, og et lite Hæææ??

Skrevet

Nå er jeg opplyst om hva man KAN gjøre mens man ammer, men hvorfor er det ikke greit å velge at man ikke skal innta alkohol?

Skrevet

Selvfølgelig er det greit å velge å ikke drikke alkohol. Det som ikke er greit, er dine holdninger mot folk som velger å ta seg ett glass vin i ny å ned.

Skrevet

Vil bare "arrestere" deg litt her, du som snakker om at folk ikke svarer på spørsmålet ditt.. Heeelt firkanta så er spørsmålet ditt : HVOR MANGE her fullammer... osv.. og det tror jeg streng tatt ingen her inne kan svare på :P Lovina sier hun gjør det, men sier ingenting om hvor mange.. så i firkantens navn så må du slutte å henge deg opp i detaljer og kritisere andre for at de ikke har forstått spørsmålet ditt.. For det spørsmålet kan tolkes i så mange retninger du måtte ønske.. men såklart du kan si at det DU mente var ditt og datt.. Men jeg ville ordlagt meg litt klarere om jeg var deg..

Personlig synes jeg dette spørsmålet hører hjemme på skravlesiden eller anonymforum.. men mindre du var ute etter å støte noen da ;) ?? men det var du såklaaaart ikke....

og å skrive at ": innlegget var til "sånne som" lovina og ikke alle andre som synes det er greit å gi babyen, som btw elsker mammalukt og mm, mme for å kunne ta seg et glass vin før babyen er blitt 6 mnd... jaja".. vil jeg trygt kunne påstå er å "gni det inn og prøve å provosere. Ikke virker det særlig modent eller gjennomtenkt heller.

Og tror ikke de som gir babyen mme, setter på de neseklype før de mater :P

Skrevet

Vil bare opplyse om at seneste statistikk vel viser at kun 5 % fullammer til 6 mnd. Og om man gir baby mme eller fruktmos eller noe annet (enn mm) før 6 mnd, er vel akkurat det samme i forhold til om babyen elsker "mammlukt og mm" eller ikke. Min baby elsker alt han får smake på, og mamma og pappa og storesøster :-) og alt nytt og spennende. Det ene ekskluderer ikke det andre.

Skrevet

Jeg synes innlegget ditt er det som er tullete. For min del må du gjerne fullamme så lenge du orker og være avholds resten av livet. Fint for deg. Men kom ikke å påstå at dette var så uskyldig ment, for det lyser gjennom alle innleggene dine at du tror du er mye bedre enn de som velger å ta seg et glass vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...