Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Jeg fullammer, men syns ikke det er tullete å gi mme dersom en ønsker å ta seg ett glass vin en kveld...snarere tvert i mot. Man skal ikke slutte å leve fordi om man har fått barn, og så lenge det finnes fullgode erstatninger (ernæringsmessig) så kan man like godt bruke det fra tid til annen dersom man ønsker å kose seg. Selvfølgelig er det jo hakket bedre om du kan pumpe deg opp et lite lager morsmelk som heller kan brukes til slike anledninger, men har du ikke nok eller mulighet på andre måter til det så er mme perfekt spør du meg Kos deg med vinen du
La vita è bella <3 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2011 Hehe skjønner den.. men jeg kommer ikke til å smake vin på leeenge:)
ellen_marie Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Syns absolutt IKKE det er tullete jeg syns det er tullete at noen skal kritisere eller se ned på mødre som vil unne seg et glass vin etter en slitsom dag, og derfor gir mme i den perioden. Personlig har jeg aldri hatt nok melk til å kunne pumpe meg, så da har Nan vært supert for oss. De få gangene snuppa har hatt barnevakt har hun derfor fått mme. Det skal sies at jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet de første gangene, og jeg følte meg som en veldig dårlig mor fordi hun ikke fikk morsmelk når jeg var fra henne... fordi alle snakker om at mm er det beste, og har fått mye "pes" og spørsmål om hvorfor jeg noen ganger har gitt mme. Jeg syns det er skikkelig synd, og det er så dumt at flaskemødre noen ganger blir "sett ned på". Babyen har det veldig bra med mme, så jeg sier bare: kos dere med god samvittighet :-)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Kos deg med vin du! Det gjorde jeg senest isted! Satt i solen på Løkka og tok meg et glass vin med god samvittighet, noen så litt stygt på meg som om jeg er verdens værste mor, men da jeg dro frem flasken skjønte de jeg ikke hadde planer om å sjenke ungen min after all.. Ikke ha dårlig samvittighet! Min baby har nå gått over til kun mme da pga allergier, så må ha spesial mat og jeg tror det blir folk av henne også! Så drikk vin og gi mme og kos deg med det!! Din baby vil ikke merke forskjell.. glad mamma = glad baby! Lov å kose seg
Gulljentene Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Nei, hvorfor skulle det være tullete?! Man må da få ha litt voksenliv selv om man har fått en baby? Forresten kan man jo vente 2-3 timer med å amme etter vinglasset isteden for å gi MME Har fullammet(eller kanskje 95% ammet da) frem til nå, hun er 4,5 mnd. Siste par ukene har hun fått 1-2 flasker MME i døgnet, men fortsatt mye pupp. Har jeg lyst på et glass vin en kveld, så kan jeg enten pumpe på forhånd og gi henne mm, gi MME eller rett og slett drikke glasset med vin rett etter en amming. Alle metodene for å få lov å drikke et glass vin er like gode synes jeg
Tulipan2010 Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Haha, jeg ler meg ihjel! Er det virkelig noen som spør om dette? Hvor gammel er du??? Og i tillegg poengtere at du ikke skal ta deg et glass vin på leeenge. For det første går det fint å drikke et glass vin for så å amme 2-3 timer senere. Og hvis man skal drikke mer enn et glass og må mate babyen før det har gått nok tid, er det som regel ikke noe problem å ha pumpet nok til et måltid. Men herregud, hvorfor i huleste kan man mene at det gjør noe å gi litt MME??? Det er virkelig noe av det mest uvitende jeg har hørt. Babyer vokser jo opp på det hele tiden og de fleste av dem blir oppegående voksne, hehe. Og selvom barnet mitt alltid kommer først, er det viktig for meg å ha et liv utenom, med venner! Gledet meg til jeg følte meg klar for et glass med venner igjen, og jeg storkoste meg, med GOD samvittighet! En mor med slike holdninger er vel verre en en mor som vet å nyte et godt glass vin:-) Sorry, men dette provoserte!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Enig med Tulipan2010!! Hvor gammel er du egentlig, Hi? Du virker ung, naiv og uvitende...
Hannah81 Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 For babyen spiller det ingen rolle om han/hun får et måltid NAN, skjønner ikke problemet. Selv har jeg av og til med god samvittighet tatt et glass vin eller to på kvelden når jeg vet det er lenge til neste amming og ammet som vanlig. Dette er helt OK å gjøre så lenge babyen ikke er helt nyfødt.
Træægtrønder`n :) Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Jeg synes ikke det er tullete, men har ikke gjort det selv. De sier jo at man kun må vente 3 timer med å amme etter ett glass vin så satser på å kunne ta meg litt vin om ikke så lenge. Snart begynner babyen min med grøt og da krysser jeg fingrene for at det skal gå lengre mellom hver amming. Men om man gir mme for å drikke vin må være opp til hver enkelt mamma. Jeg synes likevel det er unødvendig å dra inn alder til HI her. Det må da være lov å ha ulike meninger uten å si at HI er umoden. Vi får hver gjøre som vi synes er best for oss og våre babyer
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Enig med de fleste her, det er kjempeviktig å kunne leve et sosialt liv/kose seg, og hvis det innbefatter et glass i ny og ne, så burde ingen ha dårlig samvittighet for det. Jeg har flere ganger latt pappaen og lillegutt kose seg med en flaske mens jeg har trent, gått på ski, vært å handlet nye (større) klær, men forsøker passe på at det ikke blir flere dager etterhverandre i fare for å miste melka. Gutten spiser veldig ofte fra brystet, men blir mye mere mett av mme hvis han får spise så mye han orker. Litt usikker på hva anbefalningen i Norge er nå, men for et par år siden i Sverige gikk de over til at det var greit å ta et glass øl mens man ammer (altså uten å vente i 2-3 timer). Jeg trur anbefalingen er litt overforsiktig uansett, det er noe helt annet å amme enn å være gravid når det gjelder alkoholinntak. Skule du drikke deg sørpefull å få 2 promille i blodet mens du ammer, så får babyen omtrent det samme som når du drikker Munkholm...Hvertfall hvis det stemmer at alkoholhalten i blodet er den samme som i melka.
mandalay Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg fortsetter å svare på dette tulleinnlegget, så jeg får skylde på meg selv som leser og blir provosert. Du har rett, HI sin alder har ingenting å si. Det finnes modne 20-åringer og umodne 30-åringer. Med andre ord, hun kan tilhøre kategori nr 2... "Vi får hver gjøre hva vi syntes er best for oss og våre babyer". For våre babyer? Tuller du? Hvordan har det å gi MME for å ta seg ett glass vin noe som helst med hva som er best for babyen??? Nei, seriøst, dette blir for dumt...
Træægtrønder`n :) Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Det jeg mener med at vi får gjøre det vi synes er best for våre babyer er at det er opp til hver enkelt mamma å ta slike beslutninger for våre egne babyer. Noen mammaer ønsker ikke å gi babyen mme, mens andre ønsker det. Det må da gå an å respektere begge synspunkt. Du synes det er fint å kunne gi mme for å ta et glass vin, mens det synes ikke HI. Jeg har som sagt ikke gjort det enda, men ser ingenting galt med det fordi jeg vet babyen ikke har vondt av mme. Men hvis HI ikke synes at babyen skal ha mme så får hun la være å gi det da. Alle vet da at babyen ikke har vondt av mme, men det må da være opp til hver enkelt mamma og bestemme om babyen deres skal ha mme eller ikke (hvis man har melk og kan amme selvsagt. Ellers har man jo ikke noe valgmuligheter) Synes vi generelt er for opptatte av hva andre gjør. Alle mammaer som jeg kjenner gjør det de føler er best for seg selv og babyen. Det er bare forskjellig hva man synes er best.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 MME er fullverdig næring for små babyer, så nei, det synes jeg absolutt ikke er tullete. Hvorfor skulle det være det egentlig?
Tulipan2010 Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 HI skrev at det er tullete å gi MME for å kunne ta seg et glass vin. Hun skrev ikke at hun velger å ikke gjøre det, men syntes det er opp til hver enkelt å ta egne valg. Med andre ord, HI gav ikke akkurat uttrykk for å respektere andre sine valg...
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Er det ett innlegg av HI jeg ikke får lest eller?? Det stilles et enkelt spørsmål, hva er så ille med det?? Jeg kan ikke se at HI skriver noe om at hun syns det er tullete, ei heller at hun ikke syns det. Jeg kan heller ikke se at hun ikke respekterer andre på noen måte. Så her må tydeligvis ett eller flere innlegg ha forsvunnet for mine øyne eller så leses det vel mye mellom linjene i det enkle spørsmålet.
Tulipan2010 Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Ja, da virker det faktisk som at du ikke får opp det som står i innlegget hennes. "Hvor mange her fullammer og synes det er tullete å gi nan (eller tilsvarende) for å kunne ta seg et glass vin??" Hmmm, betyr det at HI selv syntes det er tullete eller ikke? Jeg klør meg i hodet...
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 Jeg vil si at hun ikke har noen formening, men lurer rett og slett på hvor mange av oss andre som faktisk har slike meninger. Det kan være noe hun har lest, hørt eller lignende som får henne til å gruble på om folk faktisk mener at det er tullete. Hadde jeg f.eks lest en uttalelse på kranglesiden om at noen mente det var tullete hadde nok jeg også kanskje stilt meg spørsmålet om dette er en generell oppfatning eller om det bare er noen veldig få som mener det og uttaler det. Jeg skulle likt å vite hva mer som står i hovedinnlegget som får noen til å reagere sånn.
La vita è bella <3 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 1. mai 2011 Utrolig at så mange kan svare uten å svare på spørsmålet. Hva har det å si om det er min mening eller ikke? Ingen av de 17 som har svart til nå har jo svart på det jeg lurer på. Og de fleste har bare hakket på denne "HI" som de ikke vet noe om. Det står ingeting i hovedinnlegget, u/t betyr at det er uten tekst. Altså bare et spørsmål. Ble litt lei meg da jeg begynte å lese nedover her...
Blåbærmuffins Skrevet 1. mai 2011 #20 Skrevet 1. mai 2011 Nei syns ikke det er tullete. Babyen dør ikke av å få mme noen ganger (ikke å fullernæres på det heller for den saks skyld), så ser ikke noe problem med å gi det om man har lyst på et glass vin. Når det er sagt er det jo ikke noe problem å amme en stund etter et glass vin. Jeg ventet til babyen hadde fått inn litt faste rutiner med spisingen sin sånn at jeg visste at det var et par-tre timer til neste gang
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. mai 2011 #21 Skrevet 1. mai 2011 Jeg svarte da på spørsmålet ditt, men du svarte ikke på mitt;)
La vita è bella <3 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #22 Skrevet 1. mai 2011 Ja, veit, men vet ikke om jeg gidder å svare av frykt for å få enda mer hets:P
mandalay Skrevet 1. mai 2011 #23 Skrevet 1. mai 2011 Man bør kanskje tenke litt på hvordan man ordlegger seg dersom man ikke ønsker å provosere. Innlegget ditt og måten du skrev det på var ganske provoserende. MME er ikke feil og vin er ikke feil, hehe. Hvis du ikke ville provosere burde du heller kanskje skrevet "hva syntes dere om å gi babyen MME for å kunne ta seg et glass vin?" men ærlig talt, jeg syntes uansett spørsmålet er veldig merkelig...
lovina Skrevet 2. mai 2011 #24 Skrevet 2. mai 2011 Jeg fullammer og kunne ikke tenke meg å gi mme for å ta meg et glass vin, kommer heller ikke til å gjøre det før mini er seks måneder. Vin kan jeg drikke resten av livet. Skjønner ikke at noen blir provosert av innlgget til HI, er jo bare et spørsmål
La vita è bella <3 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #25 Skrevet 2. mai 2011 TAKK, lovina, første dame som faktisk klarer å svare på spørsmålet mitt:P Ville ikke ha svar fra alle de andre, for de skjønner liksom ikke..... Om de blir provosert eller ikke (har kanskje ordlagt meg feil), så var innlegget til sånne som lovina og ikke alle de som synes det er greit å gi babyen, som btw eelsker mammalukt og mm, mme for å kunne ta seg et glass vin før babyen er blitt 6 mnd... Jaja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå