Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Har siden juletider hatt et forhold til en gift mann som i løpet av de siste åtte årene har hatt fem elskerinner (meg inkludert). Jeg er selv gift, og vi ha begge barn. Det jeg lurer på er hva som motiverer en slik mann til å være utro? Han har snakket om at livet hans er godt ordnet, han har gode venner, felles venner med kona, trives med svigerfamilien og jobben. Han har ikke dårlig samvittighet overfor kona, men vil likevel ikke at utroskapen hans skal bli oppdaget så han er veldig diskret. Vet jo om "allmennkunnskapen" som sier at menn utmerket godt kan være utro selv om de lever i et lykkelig forhold, men - fem elskerinner på åtte år, til og med mens barna deres var babyer? Hva sier det om ekteskapet deres?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Jeg vil tro at de kan være det. Det kommer an på mannen egentlig. (du har vel kanskje i utgangspunktet stilt spørsmålet ditt i feil fora, her er det jo omtrent skrapa for mannebein:p) Menn som er notorisk utro kan jo som alle andre være forskjellige. Noen er ikke lykkelig, noen har et åpent forhold/ekteskap hvor de har en enighet om at slikt er greit, noen igjen er nok ulykkelige og benytter dette for å gjøre ting bedre for dem selv, for en kort stund. På den annen side trenger de jo ikke å være ulykkelige i ekteskapet, det kan jo være selvsikkerheten deres det handler om, eller helt andre ting. Så svaret på spørsmålet ditt er, ja, og nei Og hva det sier om deres forhold? Tja, hvis dette ikke er en enighet; at han er en drittsekk sett fra mitt ståsted.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 En venn av meg er notorisk utro.Han har ikke faste elskerinner,men han ligger med alt som er tilgjengelig. Han har alltid vært slik. Det er ikke snakk om å forlate kona,de har ett godt liv sammen så jeg tror han er lykkelig. Men han er ett ludder og kan ikke være trofast. Kona vet om dette,men om han får lov er det ingen som vet egentlig.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Jeg stiller spørsmålet tilbake til deg. Hvorfor er du utro? Har du følelser for denne andre mannen, og håper du er den som gjør at han bryter ut av forholdet til sin kone? Eller er du utro for spenningens skyld, eller å få et annerledes sex-liv? Er du lykkelig med din mann, eller ønske du å bryte ut av ekteskapet ditt?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Nei, jeg er ikke lykkelig med mannen min dessverre. Ville ikke gått til skrittet å være utro om jeg elsket mannen min. Vet at det ofte fortoner seg annerledes for menn, som i større grad klarer å skille sex og følelser. Jeg har fått veldig sterke følelser for denne mannen, men vet vel at det er sannsynlig at han fortsetter i ekteskapet sitt og etterhvert får seg en ny elskerinne. Kunne gjerne brutt ut av ekteskapet om jeg kunne få denne andre mannen, selv om han sikkert ville vært utro mot meg også - han ville vært verdt det. Sexen er ute av denne verden, i likhet med den magiske stemningen vi alltid skaper sammen. Vet det bare er en drømmeaktig tilværelse der og da, og at det 99% sikkert ikke vil bli oss to, men man kan jo alltid håpe. Jeg bare lurer på hva som får en mann til å være notorisk utro, men likevel fortsette utroskapen og anstrenge seg for at kona aldri finner det ut. Jeg har klart å finne ut hvem kona hans er, og det er fristende å fortelle henne hva mannen hennes holder på med, men gjør det ikke fordi det selvsagt vil ødelegge alle sjanser jeg har hos denne fantastiske mannen.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Samme søren om de er lykkelige eller ulykkelige, ubrukelige små drittunger er de alle som en!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Jeg tror mange menn er utro fordi de kan, og da også for å "booste" sin egen selvtillit. Bekreftelse fra det motsatte kjønn er ofte en fin ting på det området. Jeg innbiller meg at damer ofte får bedre selvtillitt når de har blitt mødre, menn derimot tror jeg ikke påvirkes av det - og jo eldre de blir jo viktigere blir det å få bekreftelse på at de fremdeles er attraktive og har draget. Tror du kommer til å bli veldig såret en gang i nær fremtid - spørmålet da er om du klarer å skjule det for din mann, eller om du da får en "dobbelsorg" ved å bli dumpet av din elsker og som følge av dette blir dumpet av din mann. Jeg tror det vil være lurt av deg å ta kontroll på dette selv - avslutte med denne andre, og så konsentrere deg om du vil bli me din mann eller ikke. Dette er ikke råd fordi jeg misliker elskerinner, men mine råd for at du selv skal få det best mulig. Hva er grunnen til at det er blitt slutt med disse andre damene? Har alle de vært i forhold selv? Det er jo mulig han velger personer som selv er i forhold, for å redusere sannsynligheten for at de selv blir avslørt? Har han avslutett med disse andre når de har brutt ut av sine forhold? klem til deg, og håper du finner en løsning du blir lykkelig med.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Det han sa til meg, var at det tok "naturlig" slutt med disse andre fordi de hadde problemer i forholdene sine som ble løst eller ikke var så akutte lenger. De andre har også alle vært i forhold selv, slik som han og jeg. Men, han fortsetter jo å ha slike utenomekteskapelige forhold, og da prøver jeg å innbille meg selv at da må hans ekteskap konstant ha problemer, eller være permanent mangelfullt på en eller flere måter - men vet jo at dette ikke behøver å stemme. Vet at jeg burde avslutte med denne mannen, men jeg er hodestups forelsket i han og klarer det ikke. Har heller ikke fortalt ham at jeg er håpløst forelsket. Mannen min elsker jeg ikke lenger, og kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at all verdens parterapi ikke kan hjelpe på det - slik er det bare dessverre. Vi har imidlertid barn sammen, så derfor vil jeg ikke skilles, med mindre jeg kan få denne andre mannen.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Jeg er ikke mann og kjenner ikke denne mannen, men gjentar det jeg (tror?) jeg skrev over her: Denne mannen har det fint med sin kone, og har ingen planer om å forlate henne. Han velger derfor bevist damer i forhold, og når disse forholdene ryker eller de faller dypere for ham så forlater han de. Dette vil også skje med deg. Tror du vil erfare at han trekker seg vekk fra deg om du sier du er forelsket, eller vil forlate din mann. En forelskelse vil å over - ta tiden til hjelp, og i den perioden kan det være greit å ha det "stabilt" hjemme med mann og barn. Så tar du stilling til om du vil bryte ut med din mann. Men ikke for denne mannen. Du vil bare ødelegge det forholdet du har til din mann som kanskje kan bli et ok vennskap ved et samlivsbrudd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå