Gå til innhold

Tips til barnevogn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TFK joggster twist ser ut til å komme ut som best i test og mest solgt overalt har jeg funnet ut! Og jeg har lest meg opp max ;-) Hehe. Jeg kommer i hvert fall til å satse på den! Selv om det finnes mye billigere vogner da, så klart. Jeg liker at den er mobil og bevegelig, at den har håndbrems, at den er sporty OG urban, at den er enkel å gjøre om fra baby/bag-ogn til sportsvogn etc etc etc. Kort sagt, det BLIR den:) Skal kjøpe i fargen stålblå. Vogn + hardbag.

http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/sportsvogner/tfk-joggster-twist.html

Her blir det Simo Duo vogn, uten tvil. Har prøvekjørt mange forskjellige vogner når jeg har "lånt" de små med på tur opp igjennom årene, og det er en klar favoritt. Vognen er som folk sier, tung. Men likevell veldig god å kjøre og veldig solid og romslig.

hei, jeg har selv vært veldig i tvivl, siden jeg i Danmark fandt den perfekte vogn som har liggemål på 97cm... det er en kald tid vi får barn på :)

Emmaljunga Big Star UniQ

http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/Big_Star_UniQ-556.html - koster 7399,- DKK

Men så prøvde jeg naboen sin Emmaljunga Edge Duo Combi og da blir det helt klart den jeg går for selvom bebis kanskje fort vokser ut av hardbaggen.. I Danmark er det kanskje mer tradisjon for å la ungene sove ute til de er rundt 3 år enn det er i Norge... Men på andre siden så er det jo bare med plass i vognen på de kalde dager..

Prøvde å kjøre rundt med forskjellige typer vogner, men synes alle andre, inkl. 3-hjulingene er litt for vinglete...

Men sån er det jo smak og behag...

I alle fall går mit valg nu på Emmaljunga Edge Duo Combi med UniQ310 Alu stel

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Edge_Duo_Combi-564.html koster 7500,- i Danmark i NOK - her i Norge koster den 8999,- NOK

(inntil jeg endre mening... hehe)

Annonse

den kostet 6990,- på http://www.kopbarnvagn.se de har butikk på Karlstad... men de hadde ikke den farge jeg ville ha...(Grey Forest eller Pro Coffee)

Men jeg var imponert over naboen sin siden det var den jeg har vært borti som er enklest å dra med seg, bytte rundt og ikke veier stort...

Jeg er veldig fornøyd med emmljunga citycross. Den er mindre og lettere enn de andre modellene(kjøpt 09) men bagen er bare 1cm kortere.var mer enn stor nok både sommer og vinter. Den har også hardplast dekk så man slipper å punktere:) Det er i utgangspunktet en sportsvogn,kjøper bag i tillegg så da kan man ha ulike farger på bag og sportsdel.

Gjest Lealla

Venter nummer to nå og føler meg litt sikrere i denne barnevognjungelen :)

Sist gang kjøpte jeg en Emmaljunga NitroCity (svingbare hjul). Var egentlig fast bestemt på en tre hjuling, men prøvde ulike og syns de ble for ustødige. (tenker da når ungen begynner å bli større og mer bevegelig i vogna, ikke minst når den skal brukes som sovevogn i barnehagen.)

Hvis jeg skulle valgt om igjen ville jeg gått for en Emmaljunga City Cross, den er lett og behagelig å kjøre med gode fjæringer. Bagstørrelsen er den samme som de andre større Emmaljunga vognene, og man har et stort utvalg av farger til denne vogna. Ville og droppet å kjøpe CityBag men heller en hardbag og brukt den i sportsdelen fra starten av. Dette blir mye lunere siden man kan vippe kalesjen helt ned forann. Med så mye vær som vi har i Norge så syns jeg dette er viktig :)

Annonse

det er jo masse bra og velge i. jeg har to unger fra før, så vi trenger ikke å kjøpe noe denne gangen. Men er du avhengig av bil tenk på noe som er lett og praktisk. Fryktelig dumt med en vogn du må demontere helt for å få den inn i bilen. Vi har tre vogner til den lille. Besafe babysete med iZi travel vognunderstell og sportsvognsete. Veldig lettvindt ved reiser. Til det daglige så har vi en helt vanlig kombivogn. Og skal vi på tur i skog og mark så har vi en Nordic cab( ligner en sykkelvogn) den har tre hjul, godplass, kan gjøres om til sykkelvogn og kan gjøres om til pulk på vinterstid. den var dyr men vel verdt sine kroner. Svært praktisk for den som lever et aktivt liv. Man kan bruke den som joggevogn, den kan kobles fra sykkelen og kjapt gjøres om til vogn. babysete må man kjøpe som ekstrautstyr. Plass til to barn i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...