Gå til innhold

HVordan står det til med dere og tvillingene?

ku80

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll for 3 dager siden. Da lå T1 i hodeleie og T2 i tverrleie.

T1 er veldig aktiv, nesten rart at en så liten kropp kan sparke så hardt!

T2 er mye roligere, tror kanskje jeg kjenner mindre til h*n pga av tverrleie.. men vet ikke.. kanskje h*n bare er roligere.

Kjenner at jeg blir fort bekymret hvis jeg ikke har "kontroll" på begge to, men det er jo så vanskelig å holde de avskillt.

Har veldig mange kynnere, spesiellt når jeg er i bevegelse, men er sykemeldt, så jeg kan ta livet med ro:-)

Håper det går bra for dere alle her inne:-)

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg er også i uke 24. Men jeg klarer ikke i skilne mine to i magen, synes det beveger seg om hverandre hele tiden...

Skal på UL på mandag igjen, og jordmor i morgen. Synes ikke jeg gjør annet!! Er nå blitt 100 % sykemeldt da jeg jobber som reisende selger. Gruer meg litt til å bare være hjemme, men heldigvis er det en deilig tid fremover!!

Jeg er ca 28 uker på vei og mine tvillinger ligger andføttes, dvs TV1 ligger med hodet ned og TV2 ligger med hodet oppe under ribbeina mine. Slik har det vært en god stund nå tror jeg. Jeg synes TV1 er i mye mer bevegelse enn TV2 og har også kjent litt bekymring. Synes det er litt bedre nå, for kjenner glidende bevegelser fra begge. Var jo på UL i påskeuken og da var alt bra med begge to, så det er sikkert veldig ubegrunnede bekymringer.

Har også mengder med kynnere, nesten hele tiden. Begynner å føle meg litt småinvalid og tenker at jeg snart må bli ferdig med redebyggingen, for om noen uker tror jeg ikke jeg er i stand til så veldig mye gitt..

Alt bra her,sett bort ifra voldsom bekkenløsning i symfysen,ryggvondt + en del kynnere.

Jeg fungerer fortsatt som vanlig,men jobber ikke.

Leverer barna i barnehagen og henter dem..

Gjør alt av husarbeid og lager middag hver dag :)

Jeg har nå begynt å vaske babyklær. Tenkte jeg skulle vaske dynene til knøtta og trekket til madrassa sånn at vi kan ta inn senga og gjøre det klart:) Alt som er gjort er vel bare bra?:P

Kjenner derimot jeg begynner å bli lei av at jeg ikke kommer meg like fort fremover lengre. Sånn som i går da min datter falt av sykkelen og begynte å gråte. Jeg får da ikke til å løpe pga bekkenet,så måtte gå sakte bort til henne. Det gjorde veldig vondt i mamma hjertet!

Gleder meg til å være ferdig nå,og tiden flyr så er ikke så lenge igjen ^^,

Er 31+4 i dag.

Annonse

Jeg synes tiden går sååååååååå sakte! Er i uke 22+3 nå. Heldigvis er jeg i mye bedre form nå, enn tidligere i svangerskapet. Selv om det begynner å bli tungt, så er jeg ikke kvalm lenger, og har mer energi. Det er godt! Men jeg gleder meg veldig til en joggetur om noen måneder! Kjenner meg godt igjen i det du sier Jolene, om at det tar for lang tid å komme fram til ungene. Jeg kan ikke løfte dem opp heller, for å trøste..

Det er masse spark i magen, men jeg aner ikke om det er tv1 eller tv2. Gleder meg til neste ultralyd så jeg får sett hvordan de ligger. :)

Var på kontroll på onsdag, T1 ligger i hodeleie og har gjort det på hver undersøkelse, T2 ligger i tverrleie og presser helt oppunder ribbeinsbuen til mor. Deilig ;) Kjenner litt på bekymringen over å ikke klare å skille mellom de to når det kommer til spark, men får bare prøve å legge bekymringene til side og kose meg den siste tiden. Er straks 28 fullgåtte uker og går over i tredje trimester. Og med løfte fra sykehuset om igangsettelse hvis jeg passerer uke 38, så har jeg bare 10 uker igjen, hvis de ikke bestemmer seg for å komme før.

Tiden går skrekkelig sakte, men samtidig ALT for fort! ;)

Håper det går bra med alle tvillingmagene!

Her ligger begge med hodet ned:) Er 26 + 2 i dag, og endelig har kvalmen sluppet taket!!:) Håper den ikke kommer tilbake! Masse kynnere, og bekkenløsning. Alt er bedre enn kvalme:)

Jeg har vært på min første sykehuskontroll, og her så lar de tvillinggravide gå til de føder ( i praksis OVER termin også!!!) Overlegen jeg var hos, fortalte at d var ei tvillinggravid nå som hadde passert termin. Er ikke d pussig???

Jeg har fødeplass på Riksen og spurte om nettopp dette. Jordmor sa at de ikke lar noen gå over termin, da setter de i gang fødselen. Og hvis man føler seg skikkelig ferdig med svangerskapet så kan det vurderes igangsettelse en uke før. Jeg synes det er sent jeg... Kan ikke se for meg at jeg skal klare å gå til termin. Man er vel fullgått ved 37 uker dersom jeg har forstått det riktig.

Så ja, synes også det er pussig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...