april79 Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Sliter veldig med å finne et passende guttenavn til sønnen vår som kommer i juli. Han får storesøstre som heter Amalie og Sunniva, og vi ønsker at navnet hans skal klinge godt til deres navn. Noen forslag?
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Hvis jeg får en gutt skal han hete Sivert :-) Jeg har veldig guttefølelse, selv om gynekologen sa da jeg var på ul sist at hvis det kom ut en gutt hadde jeg fått feil unge for det var tusen prosent sikkert en jente inni der.
trippeltopp Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Hva med Frederik (legg merke til annen skrivemåte = annen uttale...) Jeg ELSKER det navnet, synes det er innmari pent rett og slett! Ellers er jo Johannes et fint tradisjonelt navn
april79 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2011 Så kjekt med rask respons fra dere! Takk for forslag! Vi har snakket om Fredrik før, men lagt det bort. Frederik har vi ikke diskutert, så vi får se... Johannes er et veldig fint navn, men synes det blir feil å kalle ham det når gode venner av oss har en sønn som heter det. Sivert var også fint, men føles litt fremmed for oss... Har ellers tenkt på Andreas eller Martin, men vet ikke helt... Tar gjerne imot flere forslag:)))
Mai11Mamma Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Vi har ikke blitt helt enige om navn, men det som er mest aktuelt nå er nok Thomas. Johannes har også vært foreslått. Jeg har falt for Bernard, uten H og med en mildere uttale enn det som var vanlig før i tiden. Martin, Simon og Andreas er også fine navn, men de har vi i nær familie allerede.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Her heter storebror Vebjørn, det synes jeg passer fint med de jentene du har fra før
Sarah70-har 2 gull Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Vår gutt heter Eivind og jeg er strålende fornøyd med navnet. Det er avledet av Eiga Vindr på norrønt, "han som vinner hell". Det figurerer ikke på navnestatistikkene, men har eksistert i all tid. Navnet har en blid og vennlig lyd, synes jeg, selv om det er maskulint også. Passer bra til dine to jentenavn :-)
oink oink - mamma til 2 gutter Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Amalie, Sunniva og Peder Amalie, Sunniva og Simen Amalie, Sunniva og Mathias Amalie, Sunniva og Martin Amalie, Sunniva og Kristian Amalie, Sunniva og Håkon Amalie, Sunniva og Joachim
Jaja3snart Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Jeg har to gutter som heter Torbjørn og Øyvind. Får jeg min tredje gutt blir det Håvard. Men liker godt Sigurd, Erik og Vegard også. Gode tradisjonsnavn! Lykke til med navnvalg, det er neimenn ikke lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå