Gå til innhold

Man skal vel gjerne ikke bade i klorvann når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i et badeland sist helg , og mens jeg satt der og koste meg med ungene kom jeg plutselig på at jeg har hørt noe med bading og graviditet. Skal man holde seg unna det?

Men, akkurat nå kom jeg på at de anbefaler jo gravide å svømme!

Er det bading hjemme i et badekar man ikke skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge slimproppen ikke har gått så er det jo ikke noen infeksjonsfare! Hvorfor kan de da ha gravidtrening i svømmebasseng (klorvann)?.. :P

Har hørt at en skal unngå boblebad og lignende.

Skrevet

Fastlegen min frarådet meg å bade (i klorvann) i hele 1. trimester pga. infeksjonsfare. Det er jo det mest usikre trimesteret, generelt.

Men fra 2. trimester og ut var det visst fritt frem! :-)

Skrevet

Sniker meg inn fra 3 trimester ;)

Ikke noe problem å bade i klorvann så lenge ikke vannet har gått eller det er andre forhåndsregler med tanke på infeksjon.. Mange gravide har jo veldig god nytte av å bevege seg i nettopp vann ;)

Bade hjemme i badekar er heller ikke farlig ;) men boblebad bør unngås uansett ;)

Skrevet

men boblebad bør unngås uansett ?

kan man ikke bade i boblebad???

flere som vet? aldri hørt om det før og har boblebad-elsker det..

hmm..

Skrevet

Jeg har også hørt at man ikke skal bruke boblebad da det kan føre til infeksjoner.

Skrevet

Boblebad er vel "forbudt" pga infeksjonsfare og at det som oftes er for varmt for en gravid

Skrevet

Man kan bade både i klor, med eller uten bobler og sitte i badstue så lenge man ikke blir veldig varm. Og det blir man gjerne fort både i boblebad og badstud, så man trenger kanskje ikke være så lenge.

Men assa, har aldri hørt om at man ikke kan dra til syden, eller være ute i varmen, så det går nok greit. Blir jo en veldig varme over lang tid da også.

Er mange som går på vanntrening for gravide og det er jo i klor.

Snart er det vel forbudt å bevege seg opp fra soffan når man er gravid også...

Skrevet

Jeg er en gammel aktiv svømmer. Sist svømte jeg til uke 41.

Det er helt trygt, så lenge slimproppen sitter og vannet ikke har gått.

Jeg har forhørt meg med min fastlege angående dette her.

svømme rett etter en fødsel.

Skrevet

Så lenge slimproppen sitter der den skal så skal det ikke være fare for infeksjon når man bader i klorvann.

men...

Min søster fikk beskjed av sin jordmor når hun gikk gravid for 3 år siden å ikke bade ute (salt vann og fersk vann) i løpet av 1-2 siste mnd i svangerskapet.

Jeeeez, hvordan skal det gå med termin i august og forhåpentligvis en god og varm sommer???

Det er mange ulike meninger om dette fra fagfolk, så ikke rart man blir forvirret!

Skrevet

Jeg har hørt at offentlige boblebad er FY FY! Man kan aldri være sikre på at de er blitt rengjort skikkelig, og offentlige boblebad kan gjøre ikke-gravide syke også, hvis man blir smittet med noe...

Så boblebad har jeg droppet i alle mine graviditeter, men jeg har badet i klorvann og saltvann.

Skrevet

haha blir litt forvirret jeg nå :-)

Kan man bade i sjøen? badekar og i basseng? hehe jeg skal jo til spania i Juni er varmt å ikke kunne dyppe seg da :-P og veldig lyst å dra hjem å låne badekaret til mamma og pappa snart. men bør jo ikke slå på boblene hihi

hva med varmen på vannet??

Skrevet

Til dere som skal til syden eller til oss som skal ligge ved stranden i sommer. Det kan være farlig å bli overopphetet. Det er bevist med forskning. Ta heller en svømmetur i sjøen. Det kommer ikke bakterier inn i livmoren så lenge den er lukket.

Skrevet

Vil gjerne føye til at man ikke skal bade i barnebasseng heller. Men det går selvfølgelig fint å site på kanten eller vasse oppi. Kanskje ikke så ofte en gravid orker å legge seg ned i barnebassenget liksom;) hehehe..

Og det er pga infeksjonsfare. Vanlig basseng går helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...