Gå til innhold

Hvilken str på babydyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Nå begynner tiden og gå fort og jeg handler litt smått inn, å lurer på hvilken str har dere på dyna i selve sengen? Har allerede en av den minste typen som jeg skal ha i vognen/vuggen? Så tenkte det kansje kunne være greit å ha hakk nr to på sengedynen og så heller bruke den lilledynen litt der i starten?

Noen gode råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde den minste i både vogn og sprinkelseng i starten. Men den var jo liten i senga da.... men det var babyen også. Holdt i lange baner, kjøpte ikke den nr 2 størrelsen før den lille føltes for liten.

Skrevet

Aha, men tusen takk for svar.

Da har jeg i alle fall dyne til lillemann og senge sett til neste dyne. Nei får vel mikse og trikse litt da, brukt blir det nok :)

Skrevet

Hei!

Babydynen som vi brukte i grindsengen måler 80x100cm.

Brukte denne babydynen i 2,5år helt til vi byttet til junior seng og juniordyne:)

Skrevet

Den minste passer til vugge og vogn .

Den på 80x100 passer fint i sprinkelseng.

Juniordyna går fint når barnet er over nærmere 2 år.

Skrevet

Sist fikk vi låne, og hadde da 65x80 i senga, og ei litt mindre, faktisk, i vogna.

Denne gang måtte vi kjøpe, og skal ha 65x80 i vogna, og 80x100 i sprinkelsenga.

Skrevet

Her blir det 80x100 både i senga og i vogna..

Dundyne begge plassene og på begge 2 småtrolla <3

Skrevet

Så det er ikke "farlig" at man bruker stor dyne i sengen da? Fordi babyen er liten? Huff, dumt spm men er så redd den skal dekke hele han liksom:P

Skrevet

Går helt fint med stor dyne til liten baby. Når jeg gikk over til den nr2 størrelsen i sprinkelsenga kjøpte jeg i tillegg sånne klips til å feste dyna i sprinklene. Og da kan han ikke få den over seg. Gjorde det ikke av den grunn da, men fordi han hadde begynt å få fart på beina og sparka av seg dyna og det var midtvinters og kaldt på soverommet.

Skrevet

Hvor kjøpte du slike klips? Har du en link eller noe? Hørtes jo ikke så dumt ut da! :)

Skrevet

Vi kjøpte 80*100 til sengen, har ikke kjøpt noe vogndyne enda, tar med sengedynen ut om det er kjølig i sommer og er det varmt holder ullteppe antar jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...