Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest stårma
Skrevet

Hei

Sniker meg inn her fra 2.trimester (går over i 3.trimester i neste uke), og tenker at dere som er litt lenger på vei enn meg kanskje har mer greie på ting!

Jeg var på 3D ultralyd i går, babyen vår satt godt plassert på rompa langt nede i bekkenet og ville verken vise seg frem eller flytte på seg. Han hadde både armer og ben foran ansiktet, så han satt på en måte brettet i to. Legen sa at det ofte var vanskelig å få de til å flytte på seg når de satt så godt plasser på rompen. Jeg har kjent veldig lite bevegelse (bare små dult/knuffinger innimellom) så var litt bekymret før timen i går, men legen sa at jeg trolig ikke kjente de store bevegelsene pga måten han satt på.

Ser nå at legen skrev "S+" under leie på helsekortet mitt. S står vel for sete.Hva står plussen for?? Trodde plussen stod for at hodet var festet hvis den stod på hodet. Men babyen min sitter jo foreløpig på setet. Ble ikke særlig bekymret hos legen fordi jeg tenkte at han har jo god nok tid på å flytte på seg og at de ligger vel i alle mulig retninger nå. Men i ettertid har jeg tenkt litt på dette + tegnet og da kommer alle bekymringene for en evt setefødsel. Er det noen som vet hva "sete+" betyr? Han har vel ikke festet seg og ikke tenkt til å snu seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva pluss betyr, men det er jo lite sansynlig at noe som helst er festa i 2. trimester?? Kan hende det bare betyr at h*n satt godt?

Jeg har ei lita frøken som varierer mellom å ligge på tvers og i sete nå, er 35+1, og hverken gyn, jm eller lege bekymrer seg for det helt ennå, men har fått ks dato, for jeg har ingen planer om å føde i seteleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...