Gå til innhold

Allergimedisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har pollenallergi og bruker reseptfri medisin? Hva slags antihistaminer kan vi gravide bruke? Jeg tok for mange år siden en allergitest og den slo svakt ut på bjørkepollen så det kan være det som har slått ut nå. Jeg klør i øynene, nesa og ørene. Nesen renner og jeg nyser. Jeg trenger hjeeeelp! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i gården er det helt KRIIIISE!!! Jeg er veldig allergisk mot bjørk, og nå er helvete løst! Jeg har etter legens anbefaling startet opp med antihistaminer og kortison nesespray. Jeg misliker veldig å ta medisiner i svangerskapet, men innså fort at jeg faktisk ikke hadde noe valg denne gangeb... Nå fungerer jeg sånn delvis, men er fortsatt grusomt plaget.

Jeg bruker et virkestoff som heter Loratadin, markedsført legemiddelnavn varierer noe, bla.a Clarityn. Av reseptfritt vet jeg at iallefall Zyrtec kan brukes.

Hvis du vil lese mer kan du gå inn her: http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2011/Allergibehandling_av_gravide_og_ammende

Skrevet

Tusen takk:-)

Skrevet

Jeg er veldig plaget hvert år av bjørk/pollen-allergi, intet unntak i år. Jeg har fått sprøyte tidligere år, men fikk beskjed av fastlegen om at jeg ikke burde ta noe, hverken sprøyte eller medisiner, i år...!! Men er det noe bedre at jeg går rundt helt potte tett og puster tungt, hva skal være best for både mor og barn. Jeg bruker saltvannsdråper i øyne/nese og går rundt med solbriller hele tiden, godt alternativ til ingenting ;) Lykke til

Skrevet

Jeg tar Cetirizin-tabletter (bruker normalt Aerius), flutide nasal nesespray og Livostin øyedråper, pluss Ventoline når det slår ut på astmaen. Mange allergimedisiner er så godt utprøvd at de ikke ser farer ved bruk under svangerskap, og enkelte av oss hadde overhodet ikke fungert uten noe hjelp i denne årstiden.

Håper du finner noe som hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...