Gå til innhold

Duplo til ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 15 måneder som viser interesse for å bygge ting nå, så jeg tenkte å kanskje kjøpe en boks med duplo. Jeg finner bare duplo merket 2+, finnes det for 1+ eller kjøper dere 2+ til barna selv om de er ettåringer? Finnes det eventuelt et alternativ til duplo som egner seg bedre for de i denne alderen?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp en kasse med basis duploklosser....de pleier å stå 1,5 på. Men ikke sikkert at hun klarer å bygge i starten, men øvelse gjør mester!! Og moro aktivitet å gjøre sammen med de små uansett!! Løp og kjøp!!

Skrevet

Jenta mi fikk Duplo til 1 års dagen, og det var stor suksess :)

Hun har en kasse med basisklosser. tror det står 2-5 på kassen, men det er ingen små deler der.

Skrevet

Supert! Da skal vi ta oss en tur på lekebutikken i dag :)

Takk for svar :)

Skrevet

Ja, løp og kjøp:) Gutten vår fikk også duplo i ettårsgave, Tok lang tid før han begynte å bygge da, men så at ei jente hos dagmamman var superflink allerede da ho var ett år:)

Skrevet

Helt klart at du kan kjøpe det. Det er bare veiledende alder :) Synes det er viktig å gi dem ting de viser interesse for. Er det små deler så er gjerne aldersgrensen 3 år. Bruk din sunne fornuft og ta evt små deler som følger med. Jeg hadde nemlig ikke kjøpt grunnpakka, men den zoo-pakka. Den koser 600-900 kr, men en stor favoritt her :D

Skrevet

Duplo er gull:-) eldstemann fikk det fra 1 års alder. Nå leker han og lillebror som er 11 mnd sammen med det hele tiden. Eller dvs storbror bygger, lillebror river ned og spiser på klossene;-)

Skrevet

Duplo primo er kjekt til 1 åringer :-)

Skrevet

Vi har hatt duplo siden storebror ble født (fikk i barselgave). Og det har vært og er en stor hit (han er 3,5 år nå). Vi har tatt vekk deler som er for små, gjemt de litt og tatt de fram når han er stor nok for dem (brannøks, flagg, spade o.l.).

En stund tok vi vekk alle 2x2klossene også, for han puttet de i munnen, mens 2x4klossene var helt perfekt.

Skrevet

Det finnes duploesker som er merket med 1,5 år hvertfall. :) Jeg kjøpte Duplo med 3 år på til gutten min som var 2 år ifjor, og det var ingen farlige deler i den. Tror ofte de merkingene på Duplo går mest på interesser og evnen til å sette sammen de forskjellige tingene. Lurt å gå gjennom da og evt plukke ut ting som er smått. :)

Skrevet

Det finnes duploesker som er merket med 1,5 år hvertfall. :) Jeg kjøpte Duplo med 3 år på til gutten min som var 2 år ifjor, og det var ingen farlige deler i den. Tror ofte de merkingene på Duplo går mest på interesser og evnen til å sette sammen de forskjellige tingene. Lurt å gå gjennom da og evt plukke ut ting som er smått. :)

Skrevet

Det gjør ingenting å kjøpe fra 2 år, det er nok fordi det er mer figurer og ting de skal kunne leke interaktivt med. Det er ikke for små deler eller noe. Kjempetopp fra før de er året også!;)

Skrevet

Enig med en annen her - kjøp en kasse med basisklosser i starten.

Så etterhvert fylle på med disse som har figurer - det er veldig stas å leke med dem.

Ikke for tidlig å begynne med duplo!

Skrevet

Da er Duploen i hus! Kjøpte basispakken i første omgang og nå gleder jeg meg til å sette meg ned med lillejenta og bygge :)

Takk for mange gode innspilll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...