Gå til innhold

Hva gjorde dere for å få bort deres babymager?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Og hvor ofte trente dere? Hva trente dere? Hvordan var magen før og hvordan er den nå?

Så jaaa rett og slett jeg vil ha bort magen min, men har ikke treningsabbonoment så vil gjerne vite litt om hva dere andre som ikke har det gjorde for å få den bort og hvor lang tid det tok =)

klem buddahmagen... god å ta på da, det skal den ha, baby liker å bruke den som pute..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå er min bolledeig-mage fremdeles inntakt siden det bare er 3 uker siden fødsel, men jeg har hvertfall planer om å få bort den og diverse annet ved å bruke rockering med vekter, samt å trene etter 30 days shred filmen :)

Rockeringen kjøpte jeg på en eller annen utenlandsk nettside for noen år siden og den funker fin-fint. Var en farsott her inne på dinbaby en periode, så tror det er mange som har slike.

30 days shred filmen kjøpte jeg på play.com. Den kostet 60kr inkludert frakt og jeg synes det var vel anvendte penger. Da trener man foran tv`n 20 minutter om dagen. Gikk ned 10kg i fjor ved å trene etter den samt å bruke vektklubben.no sine sider med litt kaloritelling, gikk utrolig lett :)

Skrevet

Nå er det ikke alle forundt å bli kvitt denne babymagen, med mindre man tyr til kirurgi. Jeg er en av disse. Jeg har dårlig elasitet i huden og vil aldri se at huden på magen min trekker seg sammen igjen.

Har alltid hatt sånn "kosemage". Uansett hvor mye jeg har trent eller slanket meg, har jeg alltid hatt myk mage. Magemusklene er faktisk ganske sterke, men de synes bare ikke.

Men altså..! Jeg skal ha bort så mye av magen som mulig. Eventuelle rester får jeg vurdere om jeg skal operere bort senere i livet =)

Skrevet

Jeg var i utgangspunktet veldig liten før jeg ble gravid, men la på meg over 22 kg i svangerskapet. Hos meg var det amminga som tok bort fettet. Levde som normalt, trener mor&barn på 3T en gang i uka/annenhver uke og trilletur hver dag. Noen dager bare ned til butikken, mens andre dager lange turer. Husker ikke helt når det var, men tror jeg var tilbake på startvekta 3-4 mnd etter fødsel, stort sett pga fullamming.

Nå skal det sies at magen er noe mykere enn før da, har ikke fått trent opp magemusklene.

Skrevet

Jeg prøver å trene tre dager i uka, ca. 45 minutter hver gang. En økt med styrkeøvelser på store muskelgrupper og core-øvelser, en økt med jogging rolig i ca. 45 minutter og en økt med intervalløvelser og tøying etterpå. Intervalløkta er absolutt verst, jeg hater det, men det funker. Styrketrening tar jeg inne sammen med baby og de to andre øktene tar jeg når mannen min har kommet hjem fra jobb. De dagene jeg ikke trener, prøver jeg å gå turer, rusler bare altså - minimum tre kvarter.

Jeg var spent på om magen ville forsvinne nå 3. gang og med keisersnitt (da skal man jo være litt forsiktig med mageøvelser en stund), men det ser ut som det skal gå. Må fortsatt stå på da, flere kg som skal bort før sommeren og ikke alltid det er like fristende å komme seg ut (f.eks hvis baby har sovet dårlig om natta....zzz..)!!

Stå på!

Skrevet

Har gått masse turer. Men magen forsvant rett etter fødselen og har vært "flat" siden. Eneste forskjellen på før og nå er at den er litt mykere bare... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...