Gå til innhold

Gjest fra 1.trim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere i 2.trim! Jeg har et spørsmål som jeg håper dere kan svare meg på.

Når man snakker om rutinekontroll i 18-20 uke, er det da FULLGÅTTE uker man snakker om?

Når jeg skal på tidlig ultralyd i uke 12, er det da 12+(...) uker? For jeg har snakket med to forskjellige private klinikker som tar tidlig ultralyd i uke 12. Den ene personen laget time til meg da jeg skal være 11+3 på vei, den andre laget time da jeg skal være 12+0 på vei. Hvem har "rett"? Begge sa at jeg skulle ha time i uke 12, og begge fikk samme dato på første dag i siste mens. Jeg blir helt forvirret av disse ukene...

På forhånd tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg? :)

Skrevet

Heisann,

har ikke et godt svar - annet enn at det benyttes ulik "utregning" av uker hos ulike jordmødre/legekontor. Uke 22+4, eller i den 23. uken, for min del.

Det har i utgangspunktet ikke noe å si for undersøkelsene du skal gjennom, med mindre det er snakk om mange uker i forskjell. Den ordinære UL'en praktiseres mellom uke 18-21 har jeg sett. (sikkert senere også)

Tidlig UL i uke 12 var jeg på da jeg var 12+2, den i uke 18 var jeg når jeg var 18+6.

Lykke til i svangerskapet!

Skrevet

Var på tidlig ul ifølge menstermin på uke 12+4. Ble satt tilbake til 12+0.

Skal på ordinær ul i uke 18+2. Var egentlig satt opp i uke 19+0, men da passet ikke datoen så den ble flyttet.

Begge legene har vel egentlig rett på at du er i uke 12, kommer ikke i uke 13 før du er 12+1 om ikke jeg tar feil...??

Skrevet

Takk for svar! Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til dette med ukene. På iPhone-appen min, som er amerikansk, så regner de at jeg er i uke 6 når jeg er 7+1 (osv). Det er veldig frustrerende. Så når jeg leser at "i uke 19 vil du gå på rutinekontroll på ultralyd...", så er jeg usikker på om jeg da er 18+(...) eller 19+(...). Jaja. Skal ikke være lett dette svangerskapet :)

Uansett, takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...