Anonym bruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Lille trollet har vært snill og lagt seg 19, og stort sett sovnet med en gang. Våkner i 7 tiden på morgenen. Han sov maks 2 timer i bhg. Men rett før påske startet marerittet. Han legges 19 og holder det gående i 1 til 1 1/2 time. Bare tuller, hiver dyne, pute og smokk ut av senga. Og når smokken forsvinner blir det grining, fordi smokken er borte. Bare i kveld tror jeg at jeg har vært 10 turer på rommet hans. I tillegg våkner han tidlig, 0530-0600. Det er nå kortet ned på sovingen i bhg for å se om dette hjelper. I påsken lot jeg han være oppe en halvtime - time lengre bare for å se om dette hjalp. Men, nei da. Så fort han kom i seng var han lys våken og det var fullt sirkus i senga. Saken er at han er veldig trøtt i 19 tiden, og når jeg har stelt han går han på rommet sitt og sier "sove". Så han er jo egentlig klar for senga. Blir litt sliten av dette "tullet" hans. Det er denne tiden på kvelden jeg bruker til å ordne litt i heimen og få slappet av litt selv før det er kvelden. Jeg er alene med han, så jeg som må ta denne kampen alene. Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Det høres ut som han er veldig klar for å kutte ned på dagsoving. Så da er det bare å prøve seg fram for å se hvor mye dagsoving han trenger. Det vil ta litt tid før han tilpasser seg, så du må nok gi det noen dager.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Det er akkurat slik min egen jente har holdt på noen kvelder nå. Blir lagt ved 19.30 tiden men sovner ikke før nærmere 21. Hun har fullt party på soverommet sitt, synger og skråler og hiver alt ut av senga. (Tror hun vil ha litt oppmerksomhet på kvelden for det er kjempemoro når mamma kommer opp og hiver alt oppi senga igjen.) Disse dagene hun ikke har sovnet før sent så har hun våknet desto tidligere på morgenen. (5.30-6tiden istedenfor 7tiden) Idag så la jeg henne en halvtime senere (altså 20) og hun sovnet iløpet av 10minutter - det skal bli interressant å se når hun våkner imorgen tidlig. Men siden jeg skal på jobb og hun skal være med pappaen sin så sover hun vel helt til 10 Jeg har ikke kuttet ned på dagsøvnen, hun får sove så lenge hun vil. Som regel så er det maks halvannen time før hun våkner av seg selv uansett. Jeg regner med at det bare er en periode hun går gjennom før hun kutter ned på dagsøvnen selv og kanskje bare går over til å sove en time eller halvtime istedenfor. Men jeg kommer ikke til å gå aktivt inn for å kutte ned på dagsøvnen hennes. Har dessverre ingen tips til deg, men det er kanskje en liten trøst med at du ikke er den eneste i samme situasjon
Mammatiljente-09<3 Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Høres akkurat ut som min snuppe for ett par uker siden;) lå å hadde fest, som dere sier, og våkna mye tidligere enn vi begge er vant til. Noe som gjorde at jeg følte hun trengte den søvnen hun kunne få på dagtid. Jeg kuttet ned så nå sover hun MAX 1 1/2 time, og nå slokner hun når hun legges og våkner til normaltid:)
<harmoni> Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 kutt ut dagsovingen,.. det høres jo ut som at han ikke trenger den søvnen lenger.. og da sover han nok lenger på morgenen og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå