Gå til innhold

Konsentrasjon til studiene.

Gjest MIF

Anbefalte innlegg

Gjest fanten

Er på fjerdeåret på femårig profesjonsstudium. Har en ganske stor eksamen nå i midten av juni (20 studiepoeng), i et fag som er ganske vanskelig og utrolig uinteressant. Kjenner at jeg sliter med veldig dårlig konsentrasjon og motivasjon for tiden. Har termin 21. juli, og sitter heller timesvis på nettet og leser om babyting, eller facebook, nettaviser eller hundeting for den saks skyld (vi har en hund ja.. ) Men det blir mye baby ja, undring rundt hvordan det blir å få henne. Hvor lenge det er igjen, og samtidig hvor kort tid det er til eksamen... Har et B snitt fra før, men er redd jeg ikke kommer til å klare å få noe særlig god karakter på den eksamenen jeg skal ha nå. Er nesten redd for å stryke, for klarer jeg ikke å ta meg i nakken og sette meg ned og faktisk komme inn i faget, ja da sliter jeg om halvannen måneds tid.

Noen andre som sliter med konsentrasjon og motivasjon nå under graviditeten? Akk tar meg selv i å tenke at jeg skulle ønske jeg hadde en jobb heller... Er så lett å la seg distrahere fra studier..

Fortsetter under...

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg skal levere masteren min om tre uker. Fant ut av graviditeten for en mnd siden (termin i des.) og etter det har jeg nesten ikke gjort noe med masteren fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg. I begynnelsen var jeg redd og lei meg (var ikke planlagt å bli gravid) da fikk jeg ikke gjort noe. Så begynte jeg å glede meg, men da brukte jeg mye tid på å finne ut av alt det økonomiske stresset og søke jobber. Så ble jeg nysgjerrig på selve graviditeten og hva som skjer i magen og brukte derfor mye tid på å søke etter informasjon.

Har også bra snitt fra før og skulle i utgangspunktet ønske jeg fikk B på masteren, men innser at det blir en C og det blir jeg fornøyd med. Det er ikke lengre det viktigste i livet mitt og jeg vet at jeg får jobb uansett.

Ikke vær redd for å stryke, eksamener går altid bedre enn forventet. I verste fall kan du ta den opp igjen. jeg hadde brukt graviditeten for alt det var verdt som forklaring på hvorfor eksamen evt går dårligere enn du ønsker. En har ikke like mye energi og en mister lett fokus, sånn er det bare. Forklar deg selv dette og foreldre/venner og evt arbeidsgiver i fremtiden hvis det er et problem.

Nå må jeg tilbake til studiene. Lykke til med eksamen

Hei fanten!

Må bare spørre.. det er ikke juss du tilfeldigvis går og eksamen i alm.formuesrett du skal ha nå i juni? I såfall er vi i samme situasjon:)

Kjenner meg heelt igjen med det du sier om konsentrasjonen. Her går lesetiden med til å se etter babyutstyr, oppussing og se etter ny bolig på finn.no. Ja, og egentlig alt mulig annet. Blir fint lite lesing da :P Må virkelig ta meg selv i nakken for å få gjort noe som helst. Det som hjelper er tanken på at nå er det ikke lenge igjen, og at jeg kommer til å være veldig fornøyd med meg selv dersom jeg klarer å legge ned den siste lille innsatsen og få god karakter. Da kan jeg kose virkelig kose meg med den lille når den kommer med goood samvittighet.

Hahaha - jeg leser også alm.formuesrett og sliter med fokus.

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid da, og har termin i desember. Men kanskje nettopp derfor er det så mye mer spennende å lese om graviditetsplager og tips, enn godtroerverv og kreditorekstinksjon.

Vi klarer sikkert å ta oss sammen når det virkelig begynner å nærme seg. Du (og kanskje trådstarter) har jo virkelig en gulrot som henger like etter eksamen. Jeg har et helt semester til med konsentrasjonsbesvær.

Lykke til med lesingen!

Gjest fanten

Skal si det var mange av oss da!

Ja, jeg leser allmenn formuerett. :) Hihihi! Fint vi er flere i samme situasjon da. Jeg er virkelig drita lei. Konsentrasjonen og hukommelsen blir dårlig på slutten av svangerskapet da... Så kanskje du Desemberspire egentlig er heldig som er tidlig, for man trenger virkelig konsentrasjon til dette faget. Hvilket jeg absolutt ikke har. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...