Gå til innhold

Etter lillemann begynte å krabbe. så er legging blitt veldig vanskelig!

Anbefalte innlegg

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Åh, jeg er så trøtt og lei. Lillemann på 8 mnd begynte å krabbe for 3 uker siden og siden har legging og søvn blitt vanskelig. Før så la jeg ham når han ble trøtt, og han sovnet uten noe tull.

Nå er han trøtt, men har ikke tid til å sovne. Han herjer rundt i senga, og girer seg opp samtidig som han blir overtrøtt.

Det ender opp med en sur baby og en sur mamma!

Vurderer sterkt en babysafepose...

Noen som kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8-9 mnds alderen er visst en ganske vanlig tid for søvntrøbbel virker det som; jeg opplevde det selv med min eldste, og har lest maaange innlegg med samme problematikk her inne på forumet... Jeg prøvde "alt", men ingenting funket- det ble ikke bedre før vi kuttet ned til bare 1 blund iløpet av dagen da hun var 10 mnd gammel.

Skrevet

har akkurat samme probleme.

før mini begynte å krabbe, sov han fint fra han la seg, å sov hele natta. nå er det ikke snakk om å sove lenger. han nekter å sovne om kvellene, å våkner hele natta. han har funnet ut at det er kjempe kjekt å leke i senga.... til mamma`s frustrasjon....

selv om eg har han i pose om natta, kommer han seg rundt oppi der... håper virkelig at ting roer seg ner snart.. for å gå fra å sove hele natta, til å vær våken gjør meg virkelig sliten om dagene...

Skrevet

Han har fremdeles 3 korte lurer på dagen (ca 45 minutter hver). Har prøvd å kutte ut en lur, men da blir han enda verre og enda mer overtrøtt :/

Gutten har rett og slett ikke tid til å sove! Men endelig, klokka ti i kveld, tre timer senere enn normalt, sovnet han. Jeg vet ikke om jeg skal sitte våken og nyte våkentiden eller om jeg skal benytte anledningen til å sove selv! :)

Skrevet

minitromsø - Så "godt" å høre at dere også sliter, hehe. Ellers snakker alle bare om sine sovebabyer og ser rart på meg når jeg forteller om sene kvelder og at han våkner 1-3 ganger hver natt.

Han har i perioder våknet noen ganger hver natt, så det vil vel bare være sånn en stund til. Men han var så flink til å sovne før! Jeg bare la ham og så vips.... natt.

Skrevet

Har hatt masse problemer etter krabbing og ståing begynte med legging og soving generelt. Våkner noen ganger hver halvtime hele natten som betyr at jeg er helt på stupet å gi opp. Har ennå ikke funnet noen fornuftige råd hos alle de sove "expertene". Babysafe posene er bare tull. De klarer å snu seg i de også så de blir bare farlige. Virket ikke som helsestasjon skjønte problemet og sa at jeg skulle bare la hun snu seg og leke litt...

Skrevet

Her har vi hatt 5 1/2 mnd uten nattesøvn (eller dagsøvn av nevneverdig kvalitet).. Men så, for ca 2 uker siden virket det som om at "Oi, jeg kan jo snu meg hit og dit som jeg vil jo! Sååååå gøøøy!!"- og da har resultert i BEDRE netter for oss alle:D Hun herjer noe vanvittig om morgenen (mellom 6 og 7), dyna kan havne på gulvet, det samme med smokken, kosebamsen etc. Men det er heeeelt OK!!! Å kunne få sove 3-4timer sammenhengende, litt pupp, og så 3-4 nye timer på øyet er jo helt fantastisk!!!

Hun ble 6 mnd den 24 april (og da fikk hun en ny slektning!!!!), og for første gang kan jeg si at idag har vi hatt en FIN, FLOTT, HERLIG DAG sammen!!!! ...litt sutring er jo ok:) Men fakta; hun har vært heeelt fantastisk idag:) Den lille monsterungen har byttet ut o med en ø jo = mønsterunge ;)

*Så hvor lenge skal mamma få være i denne lykkeboblen?*

Skrevet

her er det ikke bare i perioder han våkener... de siste 6 ukene har han sovet toppen 30 min sammenhengen i løpet av natta (19 - 07 ) å når det bare er eg som tar han på nettene siden pappen ska på jobb, er d ikkje mye energi igjen å hente hos mor... har prøvd alt fra vann,melk, ren bleie ect... men føle litt på den at ein gutt på snart 10 mnd, som spiser gode måltider på dagen, kje ska måtta ha behov for 260 ml mm på natta.. det har han kje trengt siden han var ca 3 mnd.... off.. vanskelig å finne ut av detta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...