Gå til innhold

når sjekker JM modning innvendig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller blir ikke det sjekket hos alle? valgfritt? leser at noen får dette sjekket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte jordmor i uke 38, hun sjekket meg da. Hun sa også at det ikke var standard eller noe hun foreslo, men sjekket dem som spurte. Dette var privat, ikke kommunal, og jordmor jobber også deltid på sykehuset (vet ikke om det betyr noe...)

Skrevet

Jeg har også lurt på dette. Ser at det er mange som får vite noen uker før om den begynner å "modnes". Jeg har ikke hørt noe fra verken jordmor eller lege om at det skal sjekkes.. har ikke spurt heller da. Må kanskje gjøre det på neste kontroll? Er i uke 39 nå.

Skrevet

tror det er mye ulik praksis på dette altså. min jordmor sjekker ikke før man er på overtid. iallefall ikke på førstegangsfødende fordi det bare kan føre til maserier og kynnere som ikke fører noen sted.

Skrevet

Jegbare spurte min JM om hun ville sjekke åpningen min, og da evt strippe. Dette var på termindato, jeg kunne sikkert spurt før også, men jeg visste ikke at det var en mulighet før et par dager før termin :P

Bare spør din JM du også :)

Skrevet

Trur de fleste gynekologer/jordmødre vil sjekke når du er rundt termin hvis du ber om det (men ikke alle). Jeg fikk min til å sjekke dette på UL-termin (IVF-termin var 1 uke senere), men jeg angrer nesten litt på det. Syns det gjorde veldig vondt, fikk et par vonde kynnere og noe blødning etterpå, og det har ikke så mye for seg siden det ikke sier så mye om hvor lenge det er igjen. Jeg hadde ikke noe mere modning/åpning da vannet gikk og jeg ble igangsatt 1 uke senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...