Metti er håpefull Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hei Nå venter eg bare på at kroppen skal rydde opp slik at eg kan begynne på nytt... Prøver holder mote oppe og tenke at eg ble gravid og at da komme det te å skje igjen.. Har sett litt koss det har gått me deg leah denne uken og ønske deg lykke til Men Happy har du fått eggløsning : )
Dossa :) Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Hei Metti. Kan jeg få være med og skravle med dere :-) Så trist å se at du har mistet spiren din. Det er ikke rettferdig. Var du langt på vei vennen? Jeg opplevde en xu i påsken. Fikk bare beholde spiren i 6 uker. Ble lagt inn på sykehus etter et smerte helvete og måtte operere vekk høyre eggleder og embroyet. Hadde jeg fått beholde spiren ville jeg hatt termin på julaften. Så gruer meg litt til da den tida kommer, det å tenke at da kunne jeg hatt en liten en i armene mine. Men jeg gir ikke opp, skal bli gravid igjen. Pga operasjonen er jeg sykmeldt i 4 uker. Kjedelig å gå hjemme og ikke gjøre noe som helst. Jeg kan ikke løfte tungt, max 4 kg. Og det er jo ikke noe. Glemte meg her om dagen og løftet opp minste jenta, fy satan det var vondt. Jeg har EL om ca 2 uker, men blir ikke treff denne pp. Er ikke i noe form til å legge inn aksjer. Det får gå. Kommer en pp etter der igjen :-) Kan jeg spørre når du mistet vennnen? Klem fra
Metti er håpefull Skrevet 27. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2011 Selvfølgelig kan du være med å skravle. Det er bare kjempe koselig : ) Veldig trist å høre at du måtte ta vekk en eggleder. Håper virkelig at du blir fort gravid igjen.. Det må me !! Me må ikkje miste håpet Eg har ikkje mistet det helt enda. Var på ul for to uker siden. Da var eg i uke 8 men fosteret var ikke større en uke 6. Derfor måtte eg vente i to uker for å se om det hadde utviklet seg. Så i går i uke 10 hadde det utviklet seg litt men ingen hjerteaktivitet. Tok derfor hcg prøver og de var synkende. Da vet eg jo hvilkem vei det går. Så nå vente eg bare på blødning. Vil at den ska komme fort for eg ska te syden 7 mai og vil da være ferdig med å blø. Men tror eg ska kontakte gyn og se om hu kan sette det i gang. Har time på tirsdag men orke ikkje vente helt til da Lykke til og klem til alle ventende damer
Dossa :) Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Hvor går ferden den 7 mai? Skjønner veldig godt at du vil være ferdig med å blø før du reiser sydover. Jeg tror jeg pakker meg selv i kofferten din Metti, så kan vi ligge på stranden og skravle ;-) Du må nyte ferien, ta et glass vin og se på solnedgangen. Veit du når EL er forventet? Jeg håper på TR om en mnd tid, så får jeg kontroll på syklusen min og kan begynne med sengekos :-)
Happy87 Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Så trist å høre metti, men det er godt å høre at du holder motet oppe. Det er dessverre ikke så mye man kan gjøre annet enn å prøve igjen. Får virkelig håpe at du er ferdig å blø før sydenturen slik at du kan nyte den fullt ut. Så skal du se at spira sitter igjen veldig snart. Selv så skal jeg til legen imorgen for å ta blodprøve og sjekke progesteronnivået og se om jeg har hatt el eller ikke. Jeg gikk tom for el-tester forrige onsdag og har ikke merket de samme el-smertene og ømme brystvortene som ved forrige el, så jeg tviler egentlig på at jeg har hatt el, men noe endelig svar får jeg ikke før etter blodprøven imorgen. Så hyggelig at flere vil skravle litt. Synes egentlig at det har vært så rolig her inne i det siste..
Mammapudding Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Ja, jeg er med å skravle Enig med deg Happy, det har vært rolig her inne en stund! Veldig trist at dere mistet Håper virkelig at dere slipper å vente så lenge til det blir full klaff igjen! Jeg er vel begynt på nytt i dpo-land i dag, tror el var i går i følge el-testene. Bare håper jeg slipper egg denne gangen, syns det var fryktelig dårlig gjort av kroppen min å lure meg sånn!! Og er bare så glad for at jeg ikke hadde flere graviditetstester slik at jeg prøvde med el-tester i stedet da...ellers hadde jeg jo fortsatt å tro at jeg hadde el for 2 uker siden og lurt på hvor mensen blir av Håper det var en mening med det, at det er fordi det er denne gangen det skal klaffe Leah sa jo det helt plutselig, at vi snart får en ordentlig baby, så håper hun har rett Du må si fra hvordan det går hos legen i morgen Happy..skal selv til legen, men bare for å få resultatene av balanseorgantesten jeg gjorde i går Har litt menssmerter i magen nå, håper det betyr at et egg har sluppet taket og truffet på en hyggelig svømmer
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Er ikke noen av de du ropte på, men vil gjerne si noen ord likevel. Synes det er så trist å lese om alle de det går galt for, og spesielt for dem som har prøvd en stund... Gir meg selv dårlig samvittighet... Men synes det er fantastisk, Metti at du holder motet oppe og ser fram mot ferie... Du får også se en annen positiv ting i det; nå kan du kose deg med vin igjen ;-) Ikke akkurat som om vin er noe en vil bytte ut en graviditet med, men likevel... Selv er jeg ikke gravid, hadde tenkt å begynne prøvingen denne mnd (har el ca den 5. mai) men har begynt å tvile litt...
Metti er håpefull Skrevet 27. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2011 Jeg hadde jo en forsinket eggløsning da jeg ble gravid ... så kanskje det blir full klaff for deg nå. Kjenne og at det gjør litt vondt i magen men eg håpe jo da motsatt at livmoren har begynt å jobbe.. Turen 7 mai går til gran canaria. Kunne ikkje passet bedre for da kan eg glede meg te det oppi alt dette andre !! Det paret som me ska reise meg har det mye verre enn meg. Der har hun fjernet eggstokkene så der er det lite håp.. Happy håpe at du har hatt eggløsning !!! Egg fikk svar på blodprøvene dagen etter og det var hcg og progesteron prøve
Dossa :) Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 Masse lykke til hos legen imorra Happy. Krysse fingra for deg :-) Leahpudding, hvordan er ståa, du har ikke fått besøk av TR ennå eller? Så lenge hun holder seg borte er det et håp. Hvordan er formen din forresten? Har legen funnet ut hva som er grunnen til all elendigheta? Det er kjedelig når formen ikke er på topp, slitsomt rett og slett. Jeg er sjøl plaget med svimmelhet. Har tatt mange prøver, blodprøver, ct av hodet, vært hos øre nese hals legen og utelukket virus på balansenerven og krystallsyken. Ble anbefalt å prøve kiropraktor, og han fant en låsning i den delen som binder hode til nakken. Så han knekker opp låsningen, og det hjelper merker jeg. Er ikke like mye svimmel nå som før. Prøv kiropraktor dersom du ikke har gjort det :-)
Metti er håpefull Skrevet 27. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. april 2011 Alle er velkomne til å være me å skravle. Skreiv bare navnet på de eg skravlet med før eg ble gravid. Men kjekt med flere : ) Eg hadde prøvd i 7 mnd da eg ble gravid så det ska visst ta tid dette her. Men har heldigvis fått bekreftet at eg kan bli gravid og det følels godt
Mammapudding Skrevet 28. april 2011 #12 Skrevet 28. april 2011 Her er ingen tr så langt Er veldig kvalm, så lurer på om det er et el-tegn..Skal til legen kl.12 og skal nå nevne det for han:) De finner ikke ut hvorfor jeg besvimer og er svimmel nei, har også vært i mr av hodet, hos naprapat for å sjekke om det kunne være noen muskler som gjorde at jeg ikke får nok blod til hodet, men hadde myke fine muskler i hele ryggen og nakken, og i fjeset Og nå har de sjekket balanseorganet og for krystallsyken..og sikker mer som jeg ikke kommer på i farta Vet ikke helt hva mer de kan sjekke nå, men håper han har noen ideèr i dag Han fant jo ut at jeg manglet d-vitamin, og noen ting er blitt bedre etter at jeg begynte å ta det..og så har jeg gått til akupunktur og da forsvant hodepina i alle fall..så noe har de jo fått orden på
Mammapudding Skrevet 28. april 2011 #13 Skrevet 28. april 2011 Metti: Vil nok tro det er godt å vite at dere kan bli gravide ja, da slipper du i alle fall å bekymre deg for det. Hører jo om flere som blir fort gravid igjen etter å ha mistet, så får håpe du hører til blandt dem. Hvordan går det forresten med deg nå? Siden vi har ei datter fra før så vet jeg jo at vi kan bli gravide, bare trodde at det skulle gå kjapt siden hun ble til fordi vi droppet kondom en eneste gang!! Men den gang ei Er jo 6 mnd siden vi begynte å prøve, men hadde jo en pause i februar..og nå utvides 5.pp med 2 uker minst..så det føles liksom om vi har prøvd mye lenger. Føler ikke at vi traff denne gangen, men håper selvsagt at jeg tar feil Tror jeg er 2 dpo i dag..men tørr ikke å påstå at jeg kjenner kroppen min, den har virkelig lurt meg godt noen uker
Metti er håpefull Skrevet 28. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 28. april 2011 Jeg vet ikke helt hvordan jeg tar det ! Tror kanskje jeg fortrenger det litt.. Hadde jo to uker der eg visste at utviklingen ikkje var som det skulle og da hadde eg en dag der eg knakk sammen... Så eg har hatt litt tid og fordøye det på... Nå e eg plutselig i en annen situasjon der eg kver gang eg e på do håper at det komme blod... Vil bare få det i gang
Mammapudding Skrevet 28. april 2011 #15 Skrevet 28. april 2011 Ja det kan jo ikke være lett å gå å vente på at du skal begynne å blø..når man vet at det kommer så vil man vel gjerne bare ha det overstått. Får håpe det skjer noe snart, sa de noe om hvor lang tid det kan ta? Jeg har vært hos legen i dag, sykemeldt 3 nye uker..men har jo ikke lenger noen jobb å komme tilbake til, så trenger nå ikke å ha dårlig samvittighet for det i alle fall. Fikk noen tabletter jeg skulle prøve..ellers er det vel ikke så mye mer han kan gjøre ser det ut til. Håper jeg får positiv test før jeg skal tilbake til legen igjen, det hadde vært fint å komme til legen med noe koselig også en gang
Dossa :) Skrevet 28. april 2011 #16 Skrevet 28. april 2011 JA jeg skjønner deg godt Metti. Ikke noe særlig å gå og vente på blødningen, jeg krysser fingra for at du har alt unna gjort før du reiser sydover Leahpudding, hvordan går det med jobb søkinga? Hva slags jobb er du ute etter? Jeg er også sykmeldt og det er såååå kjedelig. Men får se det positive nemlig at jeg kan nyte den deilige sola vi har på østlandet. Hvor i landet er dere jenter? Jeg bor ca 1 time nord for Oslo. Nei, må hente guttungen som snart er ferdig på skolen. Ha en flott dag jenter!!! Klem
Metti er håpefull Skrevet 28. april 2011 Forfatter #17 Skrevet 28. april 2011 Jeg er også sykemeldt tilogme tirsdag... Kjedelig at de ikkje finne ut av noe da leahpudding.. Krysse fingrene for jobb og god helse !! Når vi er sykemeldt så får vi bare nyte været og gjøre det beste ut av det
Dossa :) Skrevet 28. april 2011 #18 Skrevet 28. april 2011 Hvordan gikk det hos legen idag Happy? Sitter ute på terrassen og nyter sola, jentene hopper og leker på trampolina. Mannen og gutten er på dugnad. Hvordan går det med deg Metti? Hva bedriver du tida med som og er sykmeldt? Jeg får ikke løfte mer enn max 4 kg, er vondt å være mye på beina så jeg gjør ikke mye om dagen. Klem
Happy87 Skrevet 28. april 2011 #19 Skrevet 28. april 2011 Oi så aktive dere er her inne. Det er moro da, pleier å være ganske skravlesyk selv:) Koselig at dere lurer på hvordan det gikk hos legen. Men må dessverre "skuffe" dere. Jeg har ikke vært hos legen. Har bare vært på legesenteret å tatt blodprøve. Fikk skjemaer av gyn og skulle bare ta med et skjema å ta blodprøve på dag 23. Jeg fikk flere skjemaer i tilfelle jeg må prøve flere runder.. Som jeg mest sannsynlig må. Tviler veldig på at jeg har hatt el, men da er det bare å prøve med trippel pergokur. Håper jeg får svar raskt slik at jeg kan begynne på provera så fort som mulig hvis jeg ikke har hatt el. Jeg belager meg på å vente til over helga, men gjør meg ingenting om svaret kommer imorra:) Noen som spurte hvor vi er fra, jeg er fra sørøst landet. drøye to timer sørøst fra Oslo. Er du sikker på at du ikke er gravid leahpudding? Har du testet med el-test idag også? Jeg kjenner mer intense stikninger idag enn tidligere og lurer nesten på om det kan være el, men tør ikke håpe. Jeg tar ting litt som det kommer nå
Metti er håpefull Skrevet 28. april 2011 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2011 Jeg er fra Stavanger og 28 år ( foreløpig : ) Happy : eg fikk svar på mine prøver dagen etter så kan være du og får det. Var hcg og progesteron eg tok. Håpe du får eggløsning !! Leahpudding : Den mnd eg ble gravid så hadde eg kjempe rare el tester. Fikk smilefjes i mer enn en uke. Men tempen steg ikkje før på dag 30 så eg var litt forsinket kan du sei : ) Svigerinna mi ringte i dag for hu følte at det var noe som foregikk. Da fortalte eg det te hu me ein klump i halsen. Var da eg merket at dette virkelig e tungt. Eg har liksom bare skjøve det litt vekk.. men må kanskje ta tak i det snart.
Happy87 Skrevet 28. april 2011 #21 Skrevet 28. april 2011 Det er nok tungt for alle som dessverre opplever å misteog jeg tror det er viktig for alle og få det ut på en eller annen måte. Sett deg ned og grin ut på samboerens skulder. Det hjelper som regel. Jeg har hatt mine turner med gråting på samboerens skulder og det hjelper alltid. Uansett hvor tøff man føler seg så er det viktig å få det slik at man ikke får en større smell i ettertid. Det hadde vært veldig moro om jeg fikk svar imorgen, men de må sendes fra legesenteret og til sykehuset så da tar det nok litt lengre tid. Metti: tok du prøvene der de ble analysert eller ble dine også sendt til et annet sted?
Metti er håpefull Skrevet 28. april 2011 Forfatter #22 Skrevet 28. april 2011 Eg tok de på legekontoret så ble de sendt til sykehuset : )
Happy87 Skrevet 28. april 2011 #23 Skrevet 28. april 2011 Såpass ja.. Da krysser jeg fingrene for at jeg får svar imorgen:) Men blir ikke skuffet hvis jeg må vente til over helga:)
Mammapudding Skrevet 28. april 2011 #24 Skrevet 28. april 2011 Dossa: Jeg har fått masse avslag på jobber, så jobbsøkinga går i grunn ikke så bra Tok bachelor i økonomi og ledelse til jul, så ønsker jobb som er relevant i forhold til den da..Men vi får se hva det blir til. Har vært sykemeldt siden januar, og kjenner at jeg trenger det..kjeder meg ikke, men får gjort ting som skal gjøres uten å slite meg helt ut Jeg bor i Harstad, i Troms Er 26 år..snart 27 faktisk, men kan nyte 26 i noen uker til Happy87: Håper du får svar fort:) Og at det er eggløsning på gang hos deg Jeg testet ikke med el-test i morges, men tok en nå i kveld..det er jo en ganske tydelig strek der, men testen er ikke positiv. Har bare 3 el-tester igjen, og en A1 gravidtest som jeg kjøpte på tirsdag(kjøpte 2 pk)...så skulle kanskje ha bestilt nye. Metti: Hva slags el-tester tok du? Jeg bruker sånne billigtester, så er jo litt tolking av resultat..men helt klart negative nå..har ikke tempet, men prøvd å forstå tappen denne mnd..ikke lyktes særlig med det akkurat Er vel på dag 36 i syklusen min nå :/ Du kommer sikkert til å få en reaksjon på det som har skjedd, er nok helt normalt...skjønner at du bare skyver det litt bort, men det blir kanskje ekstra tungt når du begynner å blø. Sender deg en god klem, syns det er trist at du må oppleve dette!
Dossa :) Skrevet 29. april 2011 #25 Skrevet 29. april 2011 God morgen jenter. Våknet opp til fuglekvitring og sola som skinner :-) Hvordan er ståa hos dere jenter når det gjelder EL, når er EL ventet hos dere? Jeg veit ikke når jeg kan forvente EL. Hadde jo en blødning etter operasjonen, det var kanskje TR. Så da er det vel EL om en ukes tid. Jeg veit ikke, så jeg venter på TR igjen for da får jeg kontroll på neste EL runde. Går det bra med deg Metti? Trist at du måtte oppleve en MA. Neste gang sitter spiren :-) Vi har ikke annet valg enn å tenke positivt selv om det til tider kan være vanskelig. Sender deg en god klem. Nyt sola jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå