Gå til innhold

Emmaljunga City Cross

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne?

Nå skal vi kjøpe ny vogn til nr. 2.

Da vi kjøpte vogn for fem år siden, falt valget på Basson duo. For så vidt fornøyd med den, men har lyst på en ny.

Ser at det er endel tester der Emmaljunga city cross er testvinner, men lurrer på om det er noen som kan bekrefte at dette er Vogna over alle vogner!? :)

Vi trenger en vogn som er like lett på grusvei som i byen, så derfor nytter det ikke med små hjul. Vil heller ikke ha en som er tung.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143174134-emmaljunga-city-cross/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt City cross! Men har ikke termin før etter sommeren så har ikke prøvd den ennå med barnet oppi. MEN, vognen står nå her og har blitt trillet litt med inne. Må si at den er veldig veldig lett! Vi bor i 3. etasje i blokk og det var et av kriteriene. I tillegg virker den veldig stødig på hjulene og jeg tror nok at vi kommer til å bli super fornøyd med den. Det eneste er at den kan være litt "smal" i bagen, men det har vi løst ved å bruke dunpose istedenfor voksipose :)

Jeg har city cross til eldstemann. Kjøpte etterhvert en bugaboo fordi jeg syns cc var for stor, men det var til bybruk. For cc er jo egentlig ikke en stor vogn.

Jeg har funnet ut av vogna over alle vogner ikke finnes. Men cc er ganske nærme hvis du skal ha en liten og lett vogn som funker på alt slags føre. For det meste bare positive ting, men noe småting jeg irriterte meg over var:

-Brede hjul - ikke like god på vinterføre som andre tyngre vogner med smalere lufthjul (større emmaljunga og simo feks)

L-av kurv under, full av snø hvis man gikk på ubrøyta veier vinterstid

-Brukte den som kombivogn, og med mykbag (quadrolift) var bagen for liten når ungen ble 4 mnd, så citybag er obligatorisk hvis den skal brukes til baby, mener nå jeg.

-Som sportsvogn er ikke kalesjen veldig lun, drar man den godt frem pga skygge for vær og vind vil det komme en glippe i hodeenden hvis mini ligger i full liggestilling

Positivt med vogna:

-Liten og lett

-gode trilleegenskaper på de fleste underlag

-integrert myggnetting i kalesjen

-pen å se på (hvis man liker den type vogner)

-praktisk at det ikke er lufthjul, men de er likevel myke og gode

-kan ha sittedelen begge veier

-kan velge forskjellig farge på sportsdel og bagen, og ekstremt mange farger å velge mellom

-god sovevogn

Jeg hadde den til førstemann. Helt ok vogn, men den er lav på vinteren så man skuffer med seg snø hvis det ligger litt i veien. Og baggen er liiiiten. Da mini var 4 mnd ble det ganske trangt for han og pose.

Også syns jeg den er så lav. Ved siden av Simo ser den ut som en liten dukkevogn;)

Til andremann solgte vi City crossen og kjøpte oss Simo duo.

Angrer ikke et sekund!

Greit nok, den er litt tyngre, men trillekomforten og plassen i baggen veier opp for dette! MYE bedre enn Emmaljungaen spør du meg!

Hadde uten tvil gått for Simo vogna når du alikevel skal ha en 4-hjuling;)

*Annie*

• 2 uker senere...

Vi har city cross 2010 modellen og er veldig fornøyde, den er har nå kjempe lun kalesje!

Mulig den ikke er super god i snø, men vi bor nå i trøndelag og var snø i måndesvis og hadde aldri noe problemer. Er nå som oftest brøytet der man triller da. Sjeldent man triller i dyp snø.

Mulig simo, brio er en litt bedre vogn til små babyer, men til større barn er deffinitivt city cross best! Derfor kan denne brukes ut vognperioden, det kan ikke de andre. Eller vel de kan vel, men det blir tungt og man får vondt i ryggen. Jeg har prøvd :/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...