Ellois Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Noen som har erfaring med støttestrømper til hovne ben her? Har ødem 1 i bena (ankler og legger) og etter en hel dag på jobb med mye stillesitting føles det ut som å vakle hjemover på to stive vedkubber... :-( Verken behagelig eller lekkert å se på. Så nå tenkte jeg å investere i et par støttestrømper. Men har aldri brukt det før og skjønner ikke helt hvordan de fungerer. Noen som har prøvd og kan forklare hva de eksakt gjør? Og tips til merker? Må ha noen som går helt opp til knærne, men vil helst ha uten tå. Og helst ikke tykke sorte, i denne sommervarmen vi er velsignet med på Østlandet nå om dagen. Så eh, tynne, behagelige støttestrømper... anyone?
snart3co Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Hei Ellois De har støttestrømper på Apoteket. De har til og med hudfargede! :-) De skal måle leggene dine, slik at du får riktig størrelse og bredde. Det er viktig at de stopper litt under knærne, så i tilfelle de er litt lange bretter du dem ned. Ta dem på tidlig om morgenen (før bena får tid til å hovne opp) Lykke til, håper det hjelper !! :-)
Alida*Englebarn Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Hei! Jeg venter nummer fire og har erfaring med støtte strømper. Pga hovne bein (lett hovne) men tunge bein og blodårer klarer ikke jeg å gå med kne strømpene, de strammer og jeg får den dulten over kneet:-o Jeg bruker stay up strømper som sitter på låret, de er de beste. Jeg bruker de sterkeste kompressene på jobb " jobs opaqe 20-30 mmhg". Det finnes en som har mindre støtte enn dette, den er tynnere, men den fungerer ikke som støtte for meg på jobb. Strømper som er åpen i foten/tærne har jeg ikke hørt om, du forstår de er stramme og det er gummi inni dem, derfor er det vanskelig å ha åpne strømper. Kan tenke meg at virkningen ikke blir så bra hvis de ikke har støtte fra foten og opp. Lykke til:-9
abella Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Jeg har mye erfaringer med støttestrømper. Må alltid bruke det når jeg er gravid pga økt blodpropprisiko. Det er stramme strømper som øker trykket rundt ankelen slik at blodsirkulasjonen i beina blir god (hjelper blodet oppover i kroppen når man står/sitter). Ville anbefalt å kjøpe noen ordentlige gode. Dersom du bor i nærheten av Oslo er Medicus Plesner apoteket i Pilestredet 7 det beste stedet å gå. Der har de veldig god kompetanse og det aller beste utvalget. Jeg tror de har strømper uten tå også. Ta en titt på hjemmesiden til Medicus Plesner. Jeg bruker selv stay-ups med ganske høy kompresjon, men det finnes mange varianter. De er verken tynne, behagelige eller lekre, men de gjør jobben sin.
Ellois Skrevet 27. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2011 Takk for utfyllende svar alle sammen! :-) Var innom apoteket og spurte, men de hadde ikke riktig størrelse inne, til mitt behov. (Riktig skostørrelse, men ikke riktig størrelse til legg og ankel.) Men de anbefalte meg også å stikke innom Medicus Plesner, så jeg skal prøve de imorgen. Ser på hjemmesiden til Medicus at de har både knestrømper og stay-ups - og med og uten tå. Hurra! Håper jeg finner noe hos de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå