vårbarn75 Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hei, er det noen andre som har opplevd dette? Jeg har sterk vannlatingstrang, men når jeg kommer på do kommer det bare små mengder urin. I tillegg har jeg sviende/prikkende følelse i underlivet.
lille+desembergull<3 Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 jeg har det også slik.... :/ skal på gu imorgen for å sjekke at alt er bra ;o
1tromsømamma Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 ta en ny test en dag eller to seiner, d kan bare være førr tidlig å påvise urinveisinf. Ikkje førr å skremme deg men jeg gikk sjøl i over en uke og tenkte at d ga seg, d endte med nyrebekkenbetennelse antibiotika intravenøst og 5 dager på sykehus. hadde æ ikkje kommet da kunne d gådd veldlig ille. Få legen din til å sjekke CRP da finn han ut om du har betennelse i kroppen. vil ikkje bekymre deg men har bare lært at man skal ta urinveisinf alvorlig førr d kan bli så mye verre. alt e sikkert bra:) lykke til klem:)
Lene~mor til tre Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Sånn har jeg hatt det de tre siste ukene og det er forferdelig slitsomt, jeg flyr ofte på do og det hender det svir litt/ubehagelig å tisse og har vondt bak i ryggen også + at jeg har hatt stikkinger i underlivet Har levert 5 urinprøver iløpet av den tiden hos legen, meg bare negativt resultat...Har sjekka crp 3 ganger også... Har hjulpet litt her etter at jeg begynte med å bytte bind flere ganger om dagen og vasker meg kun med vann + drikker tranebærjuice og er flink til å drikke mye vann!
håpefull *er mamma* Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Om du får sendt urinprøven din inn til dyrkning, bør du få sikkert svar ;-)
vårbarn75 Skrevet 28. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2011 Takk for svar! Jeg skal ringe legen igjen i dag, men det virker som at legen er fornøyd så lenge testen ikke slår ut, men symptomene er jo der likevel. Kan det være at babyen trykker på urinrøret? Jeg er 21 uker på vei.
Lillegull2011 Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Hei Hadde akkurat samme symptomer som deg. Var hos legen fordi jeg trodde d var urinveisinfeksjon, men den slo negativt ut. Han mente at det kanskje kunne være en sopp-infeksjon og jeg fikk canesten vaginaltabletter for det. Nå klør det ikke lengre og jeg slipper de hyppige do-besøkene med kun veldig små mengder urin. Likevel klør det etter sex, så skal til legen snart igjen for å få sjekket det.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Har det på akkurat samme vis her! Hos meg forsvinner symptomene litt etter litt når jeg smører mer canesten. Husk bare at partner også bør ta en soppkur hvis dere har sex. Hvis ikke smitter dere bare hverandre på nytt. Fikk også tips av jordmor om å sørge for å smøre godt ikke bare på problemområde, men også nedover lår og opp rumpa. Soppsporene sprer seg visstnok som ugress...
Lillegull2011 Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Har du brukt Canesten kremen? Fikk beskjed av legen at det ikke var anbefalt for gravide, burde heller ta vaginaltablettene :S Leste også litt om dette med partner på Canesten sine hjemmesider/pakningsvedlegget hvor det stod at partner kun trengte å ta kur om han hadde symptomer på det.. Men det virker egentlig ganske logisk at han bør ta uansett slik at vi er sikre på at det forsvinner helt!
++juni2011++fødeklar!!! Skrevet 28. april 2011 #10 Skrevet 28. april 2011 Ang Canesten kremen,så kan man som gravid visstnok bruke den. Tok kontakt med en farmasøyt fordi jeg var usikker på det selv,og da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå