høygravideMEG:) Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hadde 4+ på leukocytter og 1+ på proteiner og lett forhøya bt ved svangerskapskontroll i går. Legen tok en bakteriologisk prøve fra underlivet for å se om det kunne være streptokokk klasse b tilstede.. hun prata om svangerskapsforgiftning, at det kunne være starten på det, men at jeg ikke skulle tenke på det helt enda.. Hun tok også og sendte urinprøven min til dyrkning. Kjenner jeg blir litt redd jeg, er 36 uker på vei, og vil bare at barnet skal ha det bra! Er det noen som har hatt lignende erfaring?? hva skjer hvis dette vedvarer?? Hilsen bekymra førstegangs
fløffyløffy Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Hei. Aller først: Slapp av! Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men den beste kuren mot svangerskapsforgiftning er faktisk å stresse ned. Jeg låg i faresonen for å utvikle svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap med protein i urinen og forhøyet bt og måtte inn til noen ekstra kontroller uten at noe utviklet seg. Så lenge du ikke har alvorlig svangerskapsforgiftning (og det er det ingenting som tyder på) vil jeg tro at det er alt som skjer med deg: Ekstra oppfølging hos lege og beskjed om å hvile. Lykke til!
kjærevene Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Hei! Tror ikke du skal bekymre deg for svangerskapsforgiftning. 1+ på proteiner er ikke så mye, jeg har hatt mellom 1+ og 2 mange uker, men hedigvis har det ikke øket på. Hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, og jeg merker godt forskjell på den gang og nå. 4 + på leukocytter kan jo tyde på urinveisinfeksjon. Men det kommer selvfølgelig an på andre symptomer, og urinprøven du tok var ren eller ikke. Jeg har også hatt endel utslag på leukocytter, og siste urinprøve ble sendt på dyrkning, ikke fått noe svar ennå. Har du urinveisinfeksjon skjer ikke noe annet enn at du får en penicillinkur som barnet tåler fint. Angående svangerskapsforgiftning vil du nok bli fulgt opp av lege med målinger av blodtrykk og sjekk av urin. Så må du selv følge litt med på om du får mer ødemer i kroppen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå