Gå til innhold

han vil ha barn... bare ikke nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har vært sammen i 4 år, og jeg har følt meg klar for barn i 2 år. Han har også hatt sine perioder hvor han har sagt "wanna make a baby?!" og spør om vi ikke bare skal prøve een gang for å se om det skjer noe, men han blir usikker når det først kommer til stykket. Høres kanskje teit ut men frem til nå har jeg hele tiden håpet på et lite "uhell". Noe som ikke har skjedd etter 3 år med "hoppe av i svinge".Men nå er jeg klar for og virkelig prøve! Nå har 2 av mine nærmeste venniner barn, og to andre er gravide og jeg kjenner hormonene bruse i blodet! Jeg er så utrolig verpesjuk!! Han mener vi bør vente et år, men det føles som så altfor lenge! Jeg vil ikke presse ham til noe han ikke føler seg klar for, men han sier han hadde blitt glad om jeg hadde blitt gravid...! Det virker som det er det å faktisk prøve å lage barn som er det store steget. Vi er unge begge to, men alikevel så føles det så riktig å skulle ha en liten en nå. Jeg prøver og ikke mase på ham, men lufter ideén nå og da, for at han kanskje kunne vendt seg til tanken sånn ordentlig. Er det flere enn meg som føler det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg også lurer på er om han noen gang kommer til å bli ordentlig klar? eller kommer han noen gang til å bli det? Dere som har barn fra før, hvordan viste mennene deres at de var "klare"?

Skrevet

Nøyaktig hvorfor vil han vente i et år?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Har hatt det på akkurat samme måte i flere år nå..

Jeg og min kjære har vært sammen i over 7 år, og bodd sammen i 5 år. En dag var jeg lei av å måtte mase, vente og se alle andre rundt meg med store mager og barnevogner, så jeg stilte han et ulitmatum på en måte...(ikke helt seriøst, men allikevel..)

Jeg sa at jeg ønsker barn nå. Hvis han ikke vil ha er det, er på tide å avgjøre om forholdet har noen fremtid. Han har nemli de siste årene sagt om 2 år kan vi prøve.. så etter 2 år sagt det samme igjen.. Ikke rart jeg ble utolmodig. Jeg gikk på nettet for å finne måter å overtale han på, og det finnes mange dumme forslag der ute..

Leste en del innlegg her på siden om at man må slutte å mase og snakke om det til han, så blir han klar etterhvert! slutte å snakke om det? utrolig vanskelig, men det fungerte visst for meg på en måte.. Jeg startet med å slutte på p-piller (av flere årsaker) Ville han ikke ha barn, var det han som måtte bruke prevensjon (altså kondom) noe han ikke er så glad i. Så sluttet jeg å snakke om at VI skulle lage barn, men heller hver gang vi møtte vennepar med barn o.l. plasserte jeg barna i hans fang så han kunne oppleve hvor nyedlige de små er! og det hjalp!! Tidligere visste han ikke hva han skulle gjøre med de små, men nå duller han og leker med de som aldri før!

Nå er vi igang å prøver, og han er helt med på det (han har til og med fortalt flere av sine venenr at vi prøver) og vi har ikke brukt noen form for prevensjon siden november! Så nå håper jeg virkelig på en liten bolle i ovnen snart..

Ikke gi opp håpet, men prøv en annen taktikk ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi står jo i akkurat lik situasjon. Jeg tror ikke menn blir klare før de står i det. Min sambo sier han vil ha barn en gang, men ikke nå å han vet ikke når. Men vi har sex uten noen som helst beskyttelse, både i "sikre og usikre" -perioder. Han fullfører aldri i meg da, og slik har det vært siden desember. Noen ganger nevner han at det har vært koselig at vi fikk en liten å da får jeg jo høye forventninger/forhåpninger, blir veldig glad å verdens lykkeligste. Så tar jeg opp temaet å vil prate om det, da snur han seg som oftest helt om å sier at han ikke er klar osv. Han spør om vi må stresse osv?! Jeg stresser jo ikke siden jeg ønsker det så sterk å føler at tiden er inne NÅ! Dette har vært årsaken til de fleste og eneste kranglene vi har har. Vi er unge JA, jeg er 21 og han er 23. og vi har vært sammen i over 3 år, å har det helt fantastisk sammen, men mitt ønske og hans motønske "fortærer" litt.

Vi har ingen hus på gang, og jeg har ikke en 100% fast stilling. Men vi klarer oss fint.

Hilsen "Like frustrert"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...