mariabee Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Det er av typen fra 4mnd. Vi har begynt med smaksprøver og da blant annet denne fruktpureen eller hva det er fra Hipp. Åpnet et i dag, men det er kun et par tre tskjeer jenta vår spiser nå i halv ett tiden + mme. Om jeg setter dette i en tett boks og i kjøleskapet, kan jeg gi av dette evt i morgen og? Viss ikke blir det veldig mye svinn, har dere da forslag til hva annet jeg kan gi jenta vår når det gjelder litt frukt o.l til lunjs?? i tillegg til mme da.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Ja det kan stå 1-2 gøgn åpnet. pleier å stå utenpå forpakningen. jeg koker mos selv..en porsjon her er: 1/2 skrellet eple kuttet i biter(bruker gult eple) 1/4 skrellet pære i et par biter 1 ss havregryn. Koker dette i litt vann i ca 5-10 minutter, og beholder litt av kokevannet. Tømmer det oppi blendern og moser det;) Kan stå et par dager i kjøleskap i tett boks. Hun liker det best når det er romtemperert. De begrene får hun røde prikker rundt munnen av.
LitaPrinsesse2010 + spire12 Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Glassene har holdbarhet i tre dager i kjøleskap. På plastbegrene står det bare 12timer i kjøleskap. Jeg har fått tak i små (60 ml) plastbeger fra tupperware som jeg fryser ned i. Går sikkert å bruke isbitformer også. Så før jeg gir fra plastbegeret, deler jeg det i f.eks tre porsjoner. Gir litt av en og fryser ned to. Så blir det ikke så mye svinn og jeg kan ta opp ved behov da jeg ikke gir fruktmos hver dag.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Kan man fryse fruktmos? Kjøpte et nett med småbokser på sprell, der er kjempefine, mage former og str i et nett til 79 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå