Mamma1978 Skrevet 27. april 2011 #1 Del Skrevet 27. april 2011 Riktige mål på MME porsjoner NYTT 22:31 26.04.2011 Mulig det er jeg som er helt ute her, men jeg synes måleforholdene av Nan er litt vanskelig... Det er anbefalinger på pakken og der står det bla at 120 ml vann og 4 skjeer med erstatning gir 135 ml ferdig porsjon. Når jeg tar samme mengde vann og pulver blir der ikke stort mer enn 120 ml.. En annen ting er at det er vanskelig å beregne porsjonene som er midt imellom det som står på pakken. Det er så små forskjeller men det står at målingene må være nøyaktig for å forhindre dehydrering og for lite næring.. Dere som gir MME til babyene deres, hvor mye og hvor ofte spiser de? Tar gjerne mot målinger på NAN også siden jeg er så treig og bekymret for å ikke få det ordentlig til... Min datter er 1 måned og spiser 120 ml til hvert måltid har måltid 7-8 ganger i døgnet (det er forresten for mye i forhold til anbefalingene på pakken...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143173254-hvor-mye-og-hvor-ofte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 27. april 2011 #2 Del Skrevet 27. april 2011 Du skal først måle opp riktig mengde vann, deretter ha i pulver. Da blir det riktig ;-) (Det viktige er altså hvilken mengde vann du starter med, ikke hvilken mengde du får etter at det er blandet sammen.) Pass på at skeia med pulver er strøken, bruk gjerne en ren kniv til å stryke av toppen. Jeg vil vel egentlig ikke anbefale at du lager halv-porsjoner. Det er jo 30 ml forskjell pr skje, og det varierer oftest hvor mye ungene vil ha pr måltid uansett, pluss at også flaskebarn har økedøgn, altså økende matbehov. Derfor bør du alltid tilby litt ekstra innimellom (et par ganger i uka, kanskje) dersom ungen pleier spise tom flaska si, så får du med deg økt behov for mat. Anbefalingene om porsjoner i forhold til alder på pakken er kun veiledende antydninger. Om barnet ditt vil ha 8x120 ml så er det det som er normalt for henne Helsesøster vil følge med på om hun vokser som hun skal, så du skal bare gi så mye MME hun vil ha, så ofte som hun vil ha det. Det er viktig at hun har 5-8 godt våte bleier pr døgn, og siden hun får MME skal hun så vidt jeg husker ha avføring sånn cirka daglig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143173254-hvor-mye-og-hvor-ofte/#findComment-143173418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå