Gå til innhold

Bagasjepå fly - kan man ha med både bilstol og reisetrille til Gaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet?

Vi har en helt standard bilstol og en Maclaren Techno XT (den passer jo søren ikke i Prampacken...). Kan vi ta med begge til gaten? Er så vanskelig å få henne til å sove uten vogna.

Hvis ikke, vet noen om de vognene de har på flyplassen kan legges ned? Trooor ikke de kan det men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og dere som har sjekket inn paraplytriller, har dere bestilt sånn ekstrabeskyttelse eller har det gått greit?

Skrevet

Man kan ha bilstolen dersom man har eget sete til den lille. Det må man betale for. Dersom man har den lille med seg "gratis", innebærer det å ha han/hun på fanget. Dersom flyet ikke er fullt kan man jo høre når man sjekker inn om det er mulig å ta med seg setet også. Jeg har flyd en del ganger, både lange pg korte flyturer, og bare fått ta med meg bilstolen 1 gang. på en av de korte turene. Ang vogn, så må man kjøpe en egen "plast-pose" til vognen ved innsjekkingen. på lange flyturer med mellomlandinger og behov for å ha vognen på mellomlandingene får man levere vognen ved inngangen til selve flyet, etter gaten. Da må man huske å ha fått merket vognen ved gaten, og så leverer man den til cabin-cruet når man kommer til fly inngangen. De vil sørge for at den da blir lagt på toppen av all bagagen, og tatt ut først og satt ved fly-utgangen med en gang flyet har landet. Da kan du sette den lille i vognen med en gang du går av flyet. Dette er uansett hva slags vogn du har, og du behøver ikke å ha plastpose på den om du går for denne varianten. Det beste er å høre med de på innsjekkingen om hvordan de vil at du skal gjøre det. Jeg ringte flyplassen min i forkant også, bare for å høre hvordan de gjorde det. Alle flyplasser har en hjemmeside hvor du finner masse info om å reise med barn/utstyr til barn, og de har et tlf nr man kan ringe for å spørre. På lange flygninger kan man også få en slags seng som festes til setet foran, dette må bestilles tror jeg. Ring og hør!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...