Gorine :) Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Var på kontroll nå i uke 32 og da var hun 16% under normalen:( Skal på ny undersøkelse til fredag for å dobbeltsjekke, men også for å se om hun har tatt det igjen i løpet av ei uke. Flere som har fått beskjed om det på en kontroll og så er alt normalt ved neste? Blir litt nervøs, men hun fikk nok næring gjennom navlestrengen og hun sparker virkelig fra seg for tiden, så tror jo at hun har det bra..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 De bommer stadig vekk, ikke sikkert det er grunn til bekymring i det hele tatt. Da jeg fikk førstemann var han estimert til 4100 - 4200 til termin, han kom 17 dager før og var 2900, hadde blitt 3500 om jeg hadde gått til termin. Husker at gynekologen som var der da jeg ble gjort klar for ks spurte om jeg visste hvor stor han var, og jeg svarte at ja, han var sånn og sånn. Svaret jeg fikk da var: Ja, det får vi nå se på. Påskeuka var jeg på vekstestimering for å sjekke str på lilleprinsessa i magen. Da var det han gynekologen fra sist som foretok ul og estimeringen. Jeg fortalte ham hva han hadde sagt sist, og han lo og sa at jada, de klarer ikke alltid måle nøyaktig, og man skal ikke henge seg for mye opp i tallet hvis det er bare er foretatt en måling. Jenta mi er også litt lita i forhold til normalen, men det var slettes ikke noe å bekymre seg for sa han. Alt annet så fint ut. Så slapp av, ikke ta bekymringene på forskudd, det går helt sikkert fint :-)
Gorine :) Skrevet 27. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2011 Det var godt å høre:) Man blir litt bekymret når man får akutt-time (det var det de kalte det for på sykehuset) for ny kontroll. Men da skal jeg slappe av og nyte at jeg kjenner masse liv ihvertfall:) Lykke til med din prinsesse 27.mai
StoltHønemor<3 Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Vi fikk estimert at hodediameteren var en uke mindre i forhold til resten av kroppen for 11 dager siden, og i dag er hodet større i forhold til kroppen.. Så ikke ta sorgene på forskudd:) Her vokser det i rykk og napp og dem har det nok veldig bra i magen der dem ligger skal jeg fortelle deg vetdu
cilla82 Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Eg fekk beskjed om at jenta mi var 14% mindre for 14 dagar sidan. Fekk beskjed om å ta det meir med ro, og vart sjukemeldt. Skal til ny kontroll i morgon. Håpar ho har vokst. Mor mi som er jordmor sier det ikkje er noko å engste seg for.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Jeg fødte min lille prins 21 dager før terminen, og dagen før fødselen ble han estimert til å være 15% mindre enn gjennomsnittet og skulle derfor bli ca 3200 gr. - 3300 gr. til terminen! Jeg fødte altså 21 dager før terminen og han veide da 3080 gr. og var 50 cm. så hadde jeg gått 3 uker til så hadde han jo veid myye mer enn det han ble estimert til, så disse målingene er ofte feil..... Men det er jo selvfølgelig en trygghet at man blir fulft nøye opp, men det er ofte ubegrunnet bekymring med disse målingene..... Masse lykke til dei siste ukene og med fødselen! :-) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå