happybaby&mamma Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 nå er jeg litt usikker på om det er noe på gang. 9 dager på overtid idag, og jeg våknet nettopp og var kjempe tissatrengt, gikk mot doen og kjente at det rant litt i trusa, selv om jeg kneip for harde livet. om det bare var urin, så burde jeg vel klart å holde igjen? det kom også litt blod når jeg tørket meg, ikke sånn masse rent friskt, men tilblandet av "vann"... har også blitt syk og hostet masse i det siste, og har blitt våt i trusa, uten å i det hele tatt må på do.. så har litt mistanke om at jeg lekker litt fostervann. Noen som kan svare meg? Jeg skal til jordmor idag halv 3, så det er vel kanskje ingen vits å ringe føden før det, om det ikke skjer noe mer?
Håpefull77 Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Jeg fikk beskjed av jordmor at litt blod, ikke mye, ikke som mens, men blodspor er et tegn på modning. Dvs at livmorhalsen åpner seg. Men det kan jo være greit å sjekke det opp ved å ta en telefon til føden, eller eventuelt ringe jordmoren du skal til å høre hva du skal gjøre, både med det og vannet som lekker. Jeg har ei vennine som trodde vannet gikk, men det viste seg at det var urin som kom ut når hun nøys. Men hvis du hele tiden lekker ville jeg fått sjekket det opp. Ta det opp med jormor når du skal dit og ha på deg et bind så du får samlet opp litt. Kan jo hende hun har utstyret til å sjekke om det er forstervann. Lykke til! Håper for din del at noe er i gang. Jeg er 5 dager på overtid, så vet noe om hvordan det er å vente.... Særlig siden jeg har gått på oppfølging på sykehuset fordi de var redd for prematur fødsel....
Valiana Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Jeg fikk beskjed på svangerskapskurs (som ble holdt av av jordmor som jobber på føden) om å alltid ringe føden ved mistanke om fostervann. ville iallefall ringt jordmoren du skal på time med - for å høre. lykke til :-)
happybaby&mamma Skrevet 27. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2011 da har jeg vært på kontroll, og det var ikke fostervann, men slimproppen hadde gått, så da har vel ting begynt å skje.. ¨skal på overtidskontroll på fredag, så satser på å bli satt igang da tvi tvi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå