Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har ei jente som for 4 år siden hadde en spontantabort nokså tidlig i svangerskapet. Jeg fikk da en blødning da jeg skulle vært i ca uke 15, men pga ultralyd mente de på sykehuset at jeg ikke ville vært mer enn et par uker på vei før jeg mistet.

Jeg hadde det vanskelig i en lang periode etterpå og begynner nå endelig "komme meg" om jeg kan si det slik. Jeg har nå nettopp funnet ut at jeg er gravid og når jeg regner termin ut ifra siste mensen så er jeg litt over 6 uker på vei.

Jeg er selvfølgelig veldig glad og gleder meg masse til å bli mamma. Men da jeg voknet i dag oppdaget jeg en blødning. Jeg hadde misstanke om en blødning i går også da jeg så "spor" av blod i trusen, men i dag var det nokså mye blod. Det var nokså lyst, men jeg aner ikke om dette er bra eller ikke.

Jeg vet ikke om jeg må huske å nevne at jeg hadde litt vondt i korsryggen i går?

Kan noen fortelle meg noe mer? Er dette nok en spontan abort eller kan dette gå bra? Hva skal jeg gjøre? Har vært på kontroll til legen enda, men ringte legevakten og de sa at man ikke kunne gjøre noe enda likevel. Hvor tidlig kan man dra på ultralyd da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143172674-ca-uke-6-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg begynte også å blø i uke 6, og blødde nesten sammenhengende (ikke store mengder, sjelden noe annet enn på papiret) i to og en halv uke. Jeg har også hatt spotting i uke 10. Var på UL 7+0 og så et bittelite knøtt med bankende hjerte, og igjen i går (12+0) og så en vakker, lang baby på drøye 6 cm. Gynekologen sa at det var veldig vanlig å blø, og at slimhinnene ofte "menstruerer" en stund ut i svangerskapet. I tillegg sa hun at blodkarene i livmorhalsen har veldig lett for å sprekke, det kan visst skje bare ved at du hoster, eller går opp en trapp... Hun viste meg også flere blodansamlinger i livmorhalsen med ul-apparatet.

Så lenge du ikke har smerter bør du ikke bekymre deg så veldig. Men jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, ihvertfall hvis du har mistet før.. :)

Jeg bestilte den første UL´n bare for å få ro i sjela, og det anbefales veldig.

Jeg ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...