Gå til innhold

Gutten puppes i søvn.. Hvordan få slutt på det?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om dette ble veldig langt!

Gutten vår er nå 6 mnd. Vi har kveldsrutiner som følges til så og si punkt og prikke:

- Grøt i 18 - tiden

- Stell

- Litt kos og lek på fanget

- Pupp

Problemet er at nå har han lært seg å bare sovne ved puppen..

Han blir jo kjempesøvning, og når han er ferdig så bærer vi ham over i senga. Noen ganger våkner han og skriker når vi legger ham ned, og da tar vi ham opp og gir litt kos før han sovner ved puppen igjen..

De fleste dager så sover han videre når vi bærer ham i seng.

Men da våkner han ganske nøyaktig en halv eller en time og hylskriker. Og da enten våkner han av skrikingen og er våken i noen timer før han klarer å sovne igjen, eller så sovner han på puppen igjen.

Når han våkner denne timen etter at han har lagt seg, så legger vi oss i dobbeltsenga og jeg ammer ham i søvn igjen. Dermed blir han liggende i senga over natten.

Om natten så småvåkner han og leter etter pupp. Da er det frem med den og han bruker den som smokk (tar ikke "vanlig" smokk). Nå begynner favorittpuppen å bli veldig sår!

Vi vet han klarer seg hele natten uten mat, før så sov han i minst 10 timer uten mat, men nå så skriker han om han ikke får pupp om natten. Har prøvd smokke, men går ikke..

Innser jo at vi har vært veldig snille med ham, har liksom ikke orket å ta opp kampen. Men nå ender det bare i at jeg blir frustrert om kveldene. Er sikker på at alt ordner seg om bare han sovner selv i senga si om kvelden.

Men jeg trenger litt hjelp og tips til hvordan jeg skal gripe fatt i dette.. Vet liksom ikke helt hva man skal gjøre? Kan jo nevnes at før så har han som regel sovnet greit av seg selv. Det er nå den siste måneden at dette med puppen har skjedd. Ikke er han på vei å få tenner heller.

Hadde vært godt å bare vært to i dobbeltsenga igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen, gutten vår på 6mnd er likedan...

dytter

Skrevet

Dette innlegget kunne like gjerne vært skrevet av meg!! DYTT DYTT!!!

Skrevet

Dette problemet hadde vi også, helt til jeg tok tak i det da jenta var ca 4 mnd..etter å ha fått noen gode råd fra HS.

- Du begynner litt mildt, gjør rutinene som dere pleier, gi pupp men sørg for at han er litt våken når du legger han i sengen. (la han få komme opp å rape f.eks før du legger han ned, da våkner han litt til)

- Så gir du han en klem og evt bamse/klut/sutt etc og sier god natt, slukker lyset. (viktig at det blir noenlunde likt hver kveld)

Så det vanskelige, nå skal han sovne selv i sengen, du kan gjerne være i rommet visst han er urolig de første kveldene. Prøv å roe han i sengen visst han blir urolig og gråter.

Dette gikk utrolig lett for oss, og det har gjort ting utrolig mye lettere, som du sier får du dem til å sovne i sengen av seg selv er mye gjort!

nå legger jeg hun i sengen både på daglurene og kvelden uten en lyd, hun får kosekluten og smokken og så sovner hun før det er gått 10 minutter som regel.

visst dere får problemer med at gutten våkner om natten så prøv å roe han i sengen, datteren min våkner noen ganger om natten ennå,skriker hun får hun pupp, og blir lagt igjen, men hun skriker sjelden, hender hun ligger å ser seg om og grynter litt, da står jeg opp, gir henne smokk og klut og forteller at det er natt, så legger jeg meg igjen, hun sovner igjen av seg selv..

vi har vært veldig konsekvent med ikke å samsove, pga det er så vanskelig å få de tilbake i egen seng. Blir i steden litt kos i dobbelsengen om morgenen av og til før vi står opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...