Gå til innhold

Baby 8mnd som nesten aldri reagerer på smerte..Utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har siden han ble født aldri reagert noe spesielt på smerte. Om han reagerer når det er voldsomme ting, som da han fikk hjernerystelse pga storebroren fikk skalla han, eller nå for litt siden da en kompis av sønnen min løfta han opp uten forvarsel å slapp han ned i hardt flisgulv så var det bare ett klynk, å ikke mer.

Mange andre situasjoner som vaksinering osv. han ikke enser. Helsesøstra og legen på HS reagerte på dette, å ble litt betenkelige over at han ikke reagerte på noen av stikkene verken første gangen han fikk vaksine eller andre gangen på 6mnd kontrollen.

Blir bekymret, å lurer på om han kan bli utredet for dette nå? Tenker på når han kommer litt opp i alder å vil slå seg mer i lek osv. så er det jo kjempe skummelt om han ikke kjenner smerte...

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble nå litt bekymret over hvor lite det virker til at du passer på babyen jeg da...

Skrevet

er det ikke legen som skal snakke med deg om dette eventuelt? ikke oss synsere på et forum?

Skrevet

Åh, herlighet. Høres ut som det stakkars barnet har blitt utsatt for mer enn nok smerte. Mista i hardt flisgulv? Kjære vene...

Skrevet

For gud skyld!

Da han fikk hjernerystelse pga skallingen, satt jeg å ammet, hvor storebroren plutselig hoppa opp i sofaen, å da skallet hodet til babyen.

Da han kompisen løftet han, løp jeg etter fordi jeg så han løp bort til babyen min, men han rakk å heise han opp, for å så gleppe han når han så meg komme! Det var heldigvis ikke mer enn noen cm opp men alikevel burde han reagert mer.

Er det ingen som kan svare på spml mitt?

Skrevet

Jeg har også en sønn som nesten ikke reagerer på smerte. Han er snart 3 år. Det skal utrolig mye til før han gråter pga smerte.

Rett før påske ramla han ned fra en tripp-trappstol i bhg og smalt panna i vinduskarmen. Det resulterte i en skikkelig Donaldkul, han hadde ynka seg litt og spurt etter mamma, det var alt.

Blodprøver og sprøyter er bare "blåbær", han leer ikke på øyelokket engang.

Nå i påsken brukte han nye joggesko en hel dag, og da jeg tok av sokkene hans på kvelden var lilletærne bare et stort sår. Digre gnagsår, uten at han hadde klaget et sekund.

Men jeg er ikke bekymret, han er en liten tøffing ;)

Skrevet

NN 23:17 her igjen.

Glemte å si at han har hatt dobbeltsidig ørebetennelse gud vet hvor mange ganger uten at han klager i det hele tatt. Jeg har tatt han med til legen pga. feber, og da ser legen at han har kraftig ørebetennelse.

Skrevet

Så rart å høre!! Sønnen min har dobbelsidig ørebetennelse nå, hvor begge tromhinnene er sprukket, å det merka jeg ikke noe til før detplutselig kom masse puss og blod ut av ørene hans for noen dager siden!! Han har jo ikke klagd i det hele tatt! Huff.. Så nå er det antibiotika kur i en uke..

HI

Skrevet

Jeg hadde kommet til å sjekke han ut. Det er noen som har veldig få nervetråder slik de ikke kjenner smerte på samme måte som "normale" folk gjør.

Greit å vite om det er tilfelle.

Det er en grunn til at folk kjenner smerte. Det er måten vi er skapt på, slik at vi skal kunne trekke hånden unna om vi tar på noe som er glovarmt, klær på oss, slik kroppen ikke fryser, stopper kniven om den er på vei igjennom hudlagene.. osv.

Skrevet

Er nettopp det jeg også tenkte på 23:32! Aner du hvordan de tester slikt? Å vil de gjøre det nå?

HI

Skrevet

Å hold opp da kjerringer! Kan dere ikke svare på et skikkelig vis når noen spør om noe konkret? Fortell meg, har dere overhodet barn dere som sitter her og kverulerer og kritiserer? Blir helt sjokka jeg!!

Skrevet

23.32 her. Jeg aner ikke, men fastlegen deres vet sikkert råd:)

Skrevet

Ja skal bestille en time så får vi se hva han sier:) Tusen takk for ordentlig svar! Jeg passer på sønnene mine som en hauk, men uhell skjer, tro det eller ei, uansett en sjelden gang...Desværre!!

Han har heldigvis en storebror som elsker han evig, å er kjempe god og snill mot han! ¨

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...