Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde inntill idag tenkt til å løpe ut å kjøpe meg et elastisk bæresjal sånn at jeg hadde det klart til bruk til babyen kommer,helt til jeg fikk vite at jeg skulle ha keisersnitt. Men hvordan er det å bruke det rett etter et keisersnitt? og hvor lang tid burde jeg evt. vente med å begynne å bruke det? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143171955-keisersnitt-og-b%C3%A6ret%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde elastisk bæresjal sist, og jeg klarte ikke bruke det for babyen kom borti såret mitt. Men hun jeg delte rom med på barsel, som også hadde ks, hun bar på sin inne på avdelinga, så her tror jeg det er veldig forskjellig fra person til person. Men min mann hadde stor glede av sjalet, så er kanskje verdt å investere i likevel? ;)

Jeg prøvde ikke mitt elastiske sjal før et par uker etter fødselen, og det skal også sies at jeg aldri fikk helt dreisen på det, dessverre... Fikset ikke dette med bæretøy før jeg prøvde mei tai litt senere. Men det elastiske sjalet kom langt over ks-såret, så det hadde sikkert ikke vært noe problem å bære tidligere sånn fra et ks-synspunkt. Det jeg ser for meg kan være trøblete de første dagene, er at det er litt vanskelig å knytte på seg sjalet fordi man ikke er spesielt mobil, og du må også rekke å bli helt stø på beina og kunne gå tilnærmet normalt før du bærer i sjal, synes jeg. Det tar ikke nødvendigvis mange dager før man klarer det (1-2 dager for meg), men det er veldig individuelt hvordan formen er etterpå. Det er bare å ta med sjalet på barsel, og så ta det som det kommer etterhvert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...