Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjøper dere det? Lillemor er 6 mnd nå og tenkte på om kanskje solbriller er lurt å ha nå i sommer.

Har sett så ymse priser og er i stuss om jeg bør kjøpe dem fra brillebutikk, der har de polaroid og de koster ca 300,-. Ellers så har jeg sett briller på Boots apoteket til kr 150,- og på Nille eller så var det på Rema for 50,- lappen tror jeg det var. Ingen av dem er polaroid.

Lurer på hvor mye jeg bør spandere på noe sånnt som solbriller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143171811-solbriller-til-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte noen fine på Boots, de duger mer enn godt nok tror jeg! Det er visstnok selve plastikken i brilleglassene som skjermer for strålene, alt det andre de påstår om UV-filter og lign. er visstnok bare tull, så dyrt trenger ikke å bety bedre etter hva jeg har forstått ihvertfall;)

Jeg hadde babybanz til lillejenta i fjor og har brukt de hittil i år også. De er litt på grensen når det gjelder størrelse nå, så jeg vurderer å finne nye. Men jeg er veldig fornøyd med dem. De sitter godt, klemmer ikke noe steder, og ser ut til å være behagelige på (siden de ikke blir plukka av).

Jeg kjøpte på ebay. Betalte rundt 100 kroner med porto. I tillegg så er det med pose til å putte som kan brukes som pusseklut.

Annonse

Dersom småen har lange fine øyevipper vil jeg anbefale Prestige/Swing solbriller med kun myk strikk rundt hodet. Disse har litt padding på innsiden av selve brillen, sånn som man har på slalom/kjørebriller - ergo unngår du at vippene tar borti glasset sånn de kan gjøre på bl.a. baby banz og sunshine kidz (fra Babyshop). Har hørt flere si at babyene bare lukket øynene straks de får på brillene pga at glasset sitter for tett på ansiktet.

Swing koster ca 170,- og du finner de på Anton Sport og Xxl (fins i rosa, blå og svart vet jeg).

Nå skal øynene beskyttes mot sol på samme måte som huden skal det. Øynene har ikke godt av sterkt sollys og vi kan bli solbrent på øye (snøblind) og man kan utvikle grå stær når man blir eldre. Det er derfor VELDIG viktig å beskytte babyen med solbriller, så vil anbefale deg å skaffe noen til din baby på 3 mnd også.

Nåja. Det skal veldig mye skarpt lys til for at øyet skal bli solbrent. Vi bor i Norge, og her er sola relativt "snill." Hadde vi bodd i Afrika eller andre steder på jordkloden hvor sola er sterk, ville jeg selvsagt kjøpt solbriller til babyen.

Jeg tror nok heller dette med solbriller er en moteting. For noen år siden så man aldri en baby med briller. Det blir nok folk ut av de barna som ikke får solbriller også skal du se. ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...