Gå til innhold

SOPPINFEKSJON eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, ble litt bekymret her.. har lest litt at hvis man har soppinfeksjon ved fødsel, kan dette overføres til barnets munn som deretter kan gi amming problemer..

Jeg VET at jeg skulle ha kontaktet lege om det, men har egentlig tenkt at det sikkert bare er fordi jeg er gravid og at det ikke er noe spesielt. Har i mange måneder hatt kløe (tidsvis på dagen) på de ytre kjønnsleppene, litt spesiell lukt på utflod, samt kviseutslett nedover lårene.. nå har jeg 3 uker til termin og merker at det stresser meg litt.. har vært på apoteket og kjøpt canesten idag og har startet opp med kuren.. Når bør jeg merke bedring hvis det er soppinfeksjon? Vært hos lege på kontroll idag, men nevnte det ikke... skal til jordmor neste uke, og da får jeg ta det opp hvis ingen bedring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal merke bedring etter 3 dager med behandling og etter en uke skal du være helt symptomfri.

Reagerer på at du har kjøpt Canesten og ikke Pevaryl - dårlig veiledning på apoteket. Canesten vagitorier er ikke anbefalt under svangerskap fordi de er så harde. Pevaryl, derimot, er myke.

Hvis du har kjøpt bare krem, kommer du ikke i mål med behandlingen - du må behandles hele veien inn ;-)

Og du: Det er da ikke flaut å snakke med legen sin om sopp! Bare vent til etter du har født.....jeg brukte 4 esker Pevaryl på rappen. Hormoner, altså....

Skrevet

det er ikke at det er flaut,men har ikke helt tenkt at det kunne være noe som kan behandles siden kløen og utslett er nedover lårene også.. er slik av natur at jeg tror alt ordner seg.. dumt selvfølgelig!!:) Kjøpte canesten med 1 gangspilla og kremen.. håper det holder... ikke klødd noe idag,så tyder på at det kanskje er det.. vi får se!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...