Galadriel33 Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Jenta vår er flaskebarn og har drukket 2-3 flasker (100ml hver ca) om natten. Hun er liten av vekt og vi har ikke ville avvenne henne før, da hun tydelig har trengt dette. Men nå i det siste har hun økt matinntaket på dagen, og det har hendt at hun sover rundt uten flaske om natten. Tror det er snakk om mer kos enn sult. Er det da tid for nattavveninng? Leser tidligere innlegg at det er delte meninger om dette? Hva er deres erfaringer? Hvor lang tid tar det? Skal man la de gråte osv.?
hedgechok Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Jenta vår var 6 mnd da vi skulle nattavvene henne. Hun begynte selv å sove hele natt av og til da hun var ca 5 mnd, så hun var klar. Det tok 3 netter. Den første natta skrek hun 3 timer, andre natt- litt over 3 timer, tredje natt- 1 time, og fjerde natt (og alltid etterpå) uten en pipp! Men de nettene hun skrek var heeelt forferdelige! Det var vond å oppleve dette. Jeg hadde dårlig samvittighet og hadde lyst å gi opp de første dagene. Det var jo ikke sååå vanskelig å gi hu flaske 1-2 ganger om natta, for hun fikset jo resten selv (drakk opp og fant smok). Men jeg måtte fullføre, først jeg begynte med det. Hun begynte å spise mye men på dagtid med en gang. Og jeg må si at det var egentlig deilig både for oss og for hun!!! Tips: vi samtidig sluttet å gi flaska i sanga i det hele tatt (så det er lettere for henne å forstå. Når hun våkner på morran, drar vi først gardiner opp, så skifter vi bleia, SÅ er det tid for melk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå