Gå til innhold

Gravid men aner ikke termin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke følt meg helt som meg selv siste ukene. Har tatt 3 graviditetstester før. 2 for to uker siden og 1 for en uke siden. De alle var negativ.

Tenkte jeg skulle bestille meg time hos gynekolog siden jeg ikke har hatt mens siden mars (husker ikke daton). Skulle bare ta den siste testen for å være sikker på at jeg ikke var gravid. Men den var positiv (cleablue digital) Ikke var det morgenurin heller.

Hva skal jeg gjøre for å raskest mulig finne ut hvor langt jeg er på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve cb digital med ukesindikator?

Skrevet

Skal kjøpe meg det i morgen. Men er det ikke slik at den måler ikke mer enn 3+ uker?

Skrevet

Jeg heller hadde ikke aning om termin, så tok en cb digital med ukeindikator. Den viste gravid 1-2 uker, dvs 1-2 uker siden befruktelsen. Siden mannen var bortreist tidligere i mnd ig vi kun har hatt sex én gang etter det, så måtte jo det være da befruktelsen skjedde. Plottet inn i terminkalkulatoren på babyverden og vips, termin 10.januar :)

Skrevet

Jo viser max 3+ (siden befruktning) Står det 3+ så er du 5 uker eller mer. Står forklaring bakpå pakken. da vet du jo iallefall ca når du ble gravid. STår d 3+ så tror jeg at jeg ville prøvd å få en tidlig ul for å få litt mer konkret.

Skrevet

akkurat samme her, jeg fikk barn for et års tid siden, og tok en test i går siden jeg syntes det tok lang tid uten å ha fått mensen tilbake... og vips var den positiv gitt. det blir jo litt tettere enn vi hadde tenkt, men så ble det sånn da :) var hos min snille fastlege i går, som ga meg henvisning til ultralyd for terminfastsettelse så snart som mulig

:)

Skrevet

Synes det var lureri den testen. Trodde den skulle vise nøyaktig hvor langt uansett hvor langt jeg var på vei.

Men 3+ sto det... Kjedelige greier, og ikke får æ komme til lege før om to uker! Å gudene vite hvor langt jeg er da! Vil vite hvor langt jeg er på vei, selv om jeg har mine mistanker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...