selma07 og engel Skrevet 26. april 2011 #1 Del Skrevet 26. april 2011 På jobben min var vi 4 gravide, med termin nesten samtidig.. Jeg mista for 3 uker siden i ma, og har vært sykemeldt siden. Skal være borte fra jobb til 10. mai... Idag møtte jeg en av de gravide fra jobb på cafe, og jeg syns det var vanskelig jeg.. Ikke fordi jeg ikke unner henne å være gravid, men fordi påminnelsen om hva jeg hadde mista ble så sterk:( Føler meg mer nedstemt enn på flere dager idag, men det går vel litt opp og ned... Men dog, tre uker siden utskrapning i morgen, og har det jo 1000 ganger bedre enn den dagen ihvertfall... Håper jeg får mannen med på å prøve igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 26. april 2011 #2 Del Skrevet 26. april 2011 Skjønner godt det var vanskelig å møte henne i dag, er som du sier en påminnelse om hva man har mistet, og klart det gjør vondt. Er ikke så lenge siden du mistet, og at følelsene vil nok være med deg lenge, er snart 3 uker siden jeg også mistet (sa).. Er rart hvordan tankene dukker opp innimellom.. Bra det går fremover hvertfall, de sier tiden leger alle sår. Men jeg tror dette er noe som alltid vil være med oss, vi vil bare lære oss å leve med det og at tanken ikke gjør oss like triste etterhvert. Jeg også håper jeg får samboeren min til å være med å prøve igjen... Ikke meningen å spørre om noe i din tråd, men lurer bare på om du har opplevd magesmerter i løpet av disse tre ukene? jeg fikk forholdsvis inntense magesmerter i går kveld og vært regelmessig smerter i hele dag.. Opplevd noe lingnende? Håper dagene blir lettere for deg nå når vi nærmer oss sommeren:) og at du får med mannen din på å prøve igjen:) <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143170920
lilla syrin Skrevet 26. april 2011 #3 Del Skrevet 26. april 2011 Skjønner at det var vanskelig...tror selv det kommer til å være vanskelig å se gravide i lang tid fremover. Var selv på cafe i dag med ei som har termin om 3 uker. Følte jeg så gravide over alt. Mannen min og jeg er innstilt på å prøve på nytt så fort vi kan. Men nå er det jo bare få dager siden vi mistet...så det blir jo så klart en stund til. Det blir jo sagt så mye forskjellig om hvor lenge en må vente. Vi fikk beskjed om tre sykluser. Har ikke lyst til å vente så lenge... Hva mener dere om det ? Må jo først se når mensen dukker opp så klart...det kan jo hende det tar litt tid. Gode tanker til dere ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143171187
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 26. april 2011 #4 Del Skrevet 26. april 2011 Trist å høre at du også har mistet, kjenner meg igjen i det du skriver.. Jeg også syns jeg så gravide og barnevogner overalt, og ikke minst reklamer på tv'n og programmer.. Men trenger heldigvis ikke se de da:) Jeg fikk ikke beskjed om noe egentlig da jeg fikk bekreftet SA, men om man må vente 3 uker er det rart de ikke sa noe, men nå var ikke min graviditet planlagt så kanskje derfor de ikke sa noe? :/ hm... Vet du noe om når man kan forvente å få mensen tilbake? hater å gå sånn å vente.. Sender gode tanker til deg også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143171232
lilla syrin Skrevet 26. april 2011 #5 Del Skrevet 26. april 2011 Nei vet ikke når en kan forvente å få mensen. Jeg var 12+6 når jeg mistet, så kanskje det tar litt tid siden jeg var såpass på vei ? Og kanskje derfor jeg fikk beskjed om å vente 3 sykluser ? Legen sa det var den generelle anbefalingen.Grunnen til at en burde vente 3 sykluser, var for at alt skulle stabilisere seg. Har normalt veldig regelmessige sykluser på 28 dager, så håper å være der igjen om ikke så lenge. Men vet at det er litt frem i tid...er jo bare 3 dager siden SA. Vil jo gjerne fokusere på det som kommer og at det kommer håp om ny graviditet Håper mensen dukker opp hos deg snart ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143171306
selma07 og engel Skrevet 26. april 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg fikk omgangssyke to dager e utskrapning, hadde først veldig vondt i magen i et døgn. Trodde jeg fikk infeksjon.. Men så kom omgsyken. Blødde to dager, så spottet jeg ca en uke. Hadde stikkein og smerter pga at livmoren gikk tilbake. Ble borte for en uke siden tror jeg. Tror mensen kommer snart. Legen på Ullevål mente at man ikke trengte å vente, men kunne prøve igjen med en gang.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143171377
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 26. april 2011 #7 Del Skrevet 26. april 2011 Uff hørtes ikke noe behagelig ut selma07, håper det går bedre med deg nå? Rart legene sier ulike ting når det kommer til å vente med å prøve igjen, men kan være som du sier maggi123 at det kan være noe med hvor langt på vei du var. Trist at du skulle miste når da hadde kommet så langt, må være ekstra tungt. Rakk bare å vende meg til tanken i et par uker før det forsvant jeg.. Missunner deg som har stabile sykluser mine er ikke stabile:/ Men ligger stort sett mellom 6 og 7 uker:/ Krysser fingrene for dere begge at en ny spire sitter fort<3 Får jeg spørre hvor gamle dere er og hvor i landet dere holder til? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143172396
selma07 og engel Skrevet 27. april 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 27. april 2011 TAkk, bedre nå. Men ekkelt da jeg trodde jeg hadde fått infeksjon igjen. Da jeg fikk Selma fikk jeg to styrtblødninger en på sykehuset og en hjemme, begge anslått til to liter. Hadde tre utskrapninger og fikk enkraftig infeksjon.. Så hadde tenkt at alt skulle gå knirkefritt denne gangen.. men den gang ei.. Men neste gang, da går alt fint:) Hun jeg snakket med var hun som fulgte meg opp etter fødselen sist, og hun er overlege på fødepoliklinikk på ullevål. Hun sa at gamle føringer var at man burde vente 3 sykluser, men at det ikke var noen holdepunkter for at det var bedre.. Jeg var gravid i uke 11 da jeg mistet, og hadde gravidesymptomer nesten to uker etter utskrapning... He he jeg er en gammel dame:) 39 år, og føler at biologisk klokke tikker dramatisk... problemet mitt er jo at mannen min ikke vil, og da blir jeg veeeldig stresset mht søsken til min skatt Selma! Vi bor i oslo. Du da? Ha en fin dag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143172655
lilla syrin Skrevet 27. april 2011 #9 Del Skrevet 27. april 2011 Krysser fingrene for det jeg også Men det blir litt skummelt å prøve igjen også...både med tanke på om en blir gravid og om det går bra. Men det må ej jo bare håpe og tro at det gjør ! Dersom mensen dukker opp om ikke så altfor lenge, tror jeg ikke vi klarer å vente 3 sykluser. Får se...vente 2 kanskje ? Som jeg ser flere skriver her inne, så er vel det viktigste at en er klar for det psykisk, så det må vel også tas med i betraktningen. Ikke bare det rent kroppslige. Jeg hadde første dag på skolen i dag etter en lang praksisperiode og ferie. Var litt tungt å vere tilbake....tankene var helt andre plasser. Tenkte feks på at jeg egentlig skulle vært på ultralyd i dag. Jaja..livet snur fort ! På en måte føles det allerede lenge siden lørdag og SA, på en annen måte føles det veldig nært. Vet dere forresten hvor vanlig det er med etterkontroll etter SA ? Jeg var jo på sykehuset dagen etter SA og fikk beskjed om at alt var kommet ut av seg selv. Fikk beskjed om å ta kontakt med lege dersom jeg fortsatt blør når det nærmer seg 2 uker etter SA. Men så får jeg inntrykk av at mange / de fleste er på kontroll ? Jeg er forresten 29 år og bor i Trondheim Sol og fint her nå, så må komme meg ut litt i ettermiddag. Det hjelper nok på humøret ! Ha en fin ettermiddag jenter ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143173925
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 27. april 2011 #10 Del Skrevet 27. april 2011 Selma07: Uff høres ikke mye behagelig ut, og det er jo ganske store blødninger:/ måtte du ha blodtilførsel itillegg da? Håper det går bra jeg spørr, du må bare si i fra om du ikke vil svare og syns jeg spørr for masse. Krysser fingrene for at spiren sitter for deg igjen fort og at det går bra! Må være vanskelig å gå så lenge med symptomer etter du mistet, hadde ingen symptomer da.. Utenom at jeg fløy på do som en galning:p hehe... Skjønner du vil ha søsken til lille skatten din;) Mannen din blir nok med på det igjen skal du se;) Krysser hvertfall fingre og tær for at du blir gravid igjen og at alt går bra:) Samboeren min vil at vi skal kjøpe leilighet sammen han da, men han føler vi ikke er helt der vi burde være (i forholdet) for å få barn. Skjønner ikke hvordan det kan henge sammen jeg da:p Jeg/vi bor i Oslo, og jeg er 22 år gammel. Studerer ved høgskolen i Oslo Maggi123: Kjenner til det er vanskelig å gå sånn å vente, ville kanskje undersøkt litt mer rundt hvorfor man må vente i 3 uker jeg da. Men kan ikke nok om dette til å uttale meg om det igrunn. :/ Det psykiske er jo veldig viktig ja, man skal klare påkjenningene og bekymringene som en får. Tror hvertfall jeg kommer til å være nervøs om jeg blir gravid igjen.. Uff ikke alltid like morro å komme tilbake til skolen. Har eksamen om under en uke og kjenner at jeg ikke er klar til det, tankene var et helt annet sted enn på det jeg skulle lese før påske så henger litt etter det jeg burde.. Hva studerer du ? Det er rart hvordan tiden endrer seg fra å virke kort tid siden og lang tid siden. Her går enkelte dager veldig bra, mens andre dager er jeg helt ubrukelig bare fylt av tanker. Jeg har ikke peiling på hvor vanlig det er med etterkontroll, jeg har ikke vært på det, men igjen jeg var til UL en liten uke etter SA'n fordi jeg hadde blitt satt det opp for å finne ut hvor langt på vei jeg var, fikk isteden bekreftet SA da, og han så ikke noe tegn til at jeg var gravid, så tolket det som alt var ok jeg da. Om sykehuset så og sa at alt var kommet ut av seg selv tror jeg at jeg ville stolt på det, med mindre mensen ikke dukker opp eller du er veldig nervøs ang det. Bedre å få sjekket det ut enn å gå og lure, men siden du skulle ringe om du blør etter 2 uker så ville jeg kanskje ventet til det nærmer seg 2 uker. Men håper du slipper å oppleve og at mensen kommer tilbake fort:) Håper dere begge har hatt en fin dag så langt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143174186
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 27. april 2011 #11 Del Skrevet 27. april 2011 Tar eller tok dere forresten folat? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143174306
selma07 og engel Skrevet 27. april 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 27. april 2011 Tusen takk for fine varmende ord:) Jeg fikk 4 liter i blodoverføring. Hadde den siste styrtblødningen hjemme alene med Selma på stellebordet.. Det var veldig skummelt... Ble hentet i ambulanse. Fikk meg en skikkelig psykisk trøkk et halvt år etter, fikk posttraumatisk stress lidelse og måtte gå i samtale på ullevål i et år. En tøff runde! Det er noe som skjer når man tror man skal dø. og jeg gjorde det 3 ganger på under 3 uker.. Huff huff, glad den tiden er forbi.. Jeg skal ikke på etterkontroll, og ingen sa noe om det heller. Skjønner godt at tankene dine har vært andre steder enn på studiene i påsken... Du må ha masse lykke til på eksamen!! Hva studerer du? Jeg var innom jobb idag, og kjente at det er godt at jeg er sykemeldt så lenge... Håper at mannen din klarer å tenke på to ting samtidig:) både leilighet og baby! For det går ann å gjøre begge delene:) Lykke til med ny spire snart:) Du er heldig som er så ung, og har mange mange år på deg til å få så mange barn du bare vil:) Jeg fikk Selma 10 dager før jeg ble 34, og ser nå at jeg skulle startet litt før... Men håper at jeg blir tobarnsmamma iløpet av 2012:) og at du blir ettbarnsmamma samme år!! Jeg har hatt en fin dag med mye sosialt liv idag! og det har vært veldig deilig i den herlige sola:) Håper du også har hatt en fin dag!! Koselig å prate med dere begge:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143174578
selma07 og engel Skrevet 27. april 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 27. april 2011 JEg tror bare at man må hoppe i det! Jeg brukte lang tid på å komme over de tingene som skjedde da jeg fødte Selma, og var redd for at mye skulle komme opp igjen da jeg ble gravid.. men det gikk helt fint! Skal ta keisersnitt når jeg blir gravid igjen!! Jeg tror at det å være gravid er en større psykisk belastning enn man vet på forhånd.. det å være redd for alt som kan gå galt osv. Men tenk på at kvinner får barn alene på svært ugunstige plasser rundt om i verden.. så vi er ganske så heldige som kan få hjelp og støtte både når ting går bra og ikke så bra... Hva studerer du? Jeg oppdaget min ma 4. april og håper jeg er klar til å starte på jobb igjen 10. mai.. så jeg syns dere er flinke begge to som tar tak i hverdagslivet så fort:) Jeg fikk som sagt ikke tilbud om kontroll, men jeg hadde utskrapning. Mulig det er en sammenheng der? Håper du kom deg ut i vårettermiddagen:) Ha en fin kveld:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143174609
lilla syrin Skrevet 28. april 2011 #14 Del Skrevet 28. april 2011 Ja jeg tok folat fra vi begynte å prøve. Da jeg fant ut at jeg var gravid kjøpte jeg sånn "dagsrasjoner" på apoteket, der en tar både folat, omega 3 osv. Kommer til å gjøre det neste gang og Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143177347
lilla syrin Skrevet 28. april 2011 #15 Del Skrevet 28. april 2011 Tror vi også bare må hoppe i det om ikke så altfor lenge, la det gå over en menstruasjon...så får vi ta det som det kommer. Jeg var jo litt bekymret og nervøs denne gangen og, så kommer sikkert til å være det neste gang også. Slik er det vel bare Men tror jeg kommer til å bestille meg en litt tidlig legetime ved neste graviditet. Tror ikke det er nødvendig med etterkontroll for meg heller slik det er nå. Har ingen smerter og har så og si sluttet å blø (5 dager siden SA nå ) Hadde egentlig forventet å blø mer og lengre enn det jeg har gjort, men det tyder vel bare på at kroppen har ordnet helt opp nå og det er jo bra ! Jeg er utdannet sykepleier og går nå etterutdanning for å bli helsesøster. Blir ferdig nå i juni. Hadde jeg vært i jobb, hadde jeg nok vært borte fra jobb en stund. Vi skal begynne med en stor oppgave nå, så føler derfor ikke at jeg kan være borte. Tror det er viktig å ha fri fra jobb så lenge en selv har behov for det og ikke ha dårlig samvittighet for å ikke være der. Bruke tiden til det som gir en energi og gode, positive tanker Håper du har gode mennesker å være sammen med ! Så håper jeg også at du er klar til å begynne på jobb igjen 10 mai. Ha en fin ettermiddag og kveld ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143177386
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 28. april 2011 #16 Del Skrevet 28. april 2011 Oi såpass, skjønner godt du hadde dt vanskelig i perioden etter. Må ha vært noen ekstremt ubehagelige og ekle opplevelser, bra den tiden er forbi og du klarer å se fremover Det er viktig:) Godt du får keisersnitt når du blir gravid igjen da, må være en liten trygghet å vite det også!? Tusen takk, blir spennende å se hvordan det går. Jeg studerer fysioterapi Sykemelding er nok lurt, så får en kommet litt mer til hektene før man begynner å jobbe igjen, håper du føler deg klar til å jobbe igjen til 10 mai. Hadde ikke gjort noe med sykmelding men med eksamner så går det ikke like fint med sykmelding. Får håpe han blir med på det ja, men ser ut til at vi leier hvertfall 1 år til, fikk tilbud på en leilighet som ikke var alt for dyr og passende til vår behov, så får vi se hvordan det går:) Skal skrive kontrakt på onsdag neste uke:D Krysser fingrene for at vi alle 3 blir gravide om ikke alt for lenge og blir mamma iløpet av 2012 Og at det går bra for oss alle i det neste svangerskapet! Ha en fin ettermiddag og kveld Er utrolig koselig og gjør godt å snakke med dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143177532
lilla syrin Skrevet 29. april 2011 #17 Del Skrevet 29. april 2011 Hvordan går det med dere ? Enig i at det er koselig og gjør godt å snakke med dere ! Har snakket mye denne uken, med både familie og venner, men det er noe ekstra å snakke med noen som nylig har opplevd lignende. Det er ikke helt det samme å bare snakke med folk som ikke har opplevd det selv...Har ei venninne som har opplevd det samme, men hun vet ikke at jeg har vært gravid. Vil gjerne treffe henne snart... Lykke til med eksamenslesing ! Håper du klarer konsentrere deg litt om bøkene. Håper dere får ei god og fin helg med masse sol Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143180347
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 29. april 2011 #18 Del Skrevet 29. april 2011 Hei:) Det går ganske så bra med meg, det fine været hjelper på humøret:) Og så skal vi til et vennepar og noen kompiser i kveld:) Gleder meg! Lesingen går sakte men får lest litt hvertfall:) Kjenner følelsen av å snakke med venner er godt men å komme hit å snakke med dere er noe eget:) Unner ingen det vi har opplevd, men godt å kunne snakke når vi først er i denne situasjonen. Savner chaten som var her inne før jeg da.. Noen av dere som vet hvor den ble av ? Krysser fingrene for at du får møtt venninnen din igjen snart, og får snakket ordentlig ut:) Hvordan går det med deg? Håper du også får en god helg med masse sol:) Her blir det grilling i helgen vet jeg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143180430
selma07 og engel Skrevet 30. april 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 30. april 2011 Hei! Har forsøkt å poste innlegg her i to dager, håper det går idag... Det går bra med meg, bedre og bedre for hver dag:) Heldigvis! Er snart 4 uker siden jeg oppdaget at skatten var død.. Har vært sosial i det siste, vært på konsert, utepils med jobben igår og skal i bursdag i kveld! Syns det er slitsomt å være sosial, men må jo jobbe meg mot et normalliv igjen:) Hvordan står det til med dere idag da? Det er veldig godt å ha dere to her, godt å snakke sammen og vite at dere forstår!! Ha en fin dag! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143182243
lilla syrin Skrevet 1. mai 2011 #20 Del Skrevet 1. mai 2011 Hei begge to ! Så bra at dere er sosiale Det er viktig å komme i gang med det igjen ja. Helga mi har stort sett vært bra. Lørdag var en tung dag...selv om det var sol og herlig vær. I dag har det vært mye bedre Vært på ski i både i går og i dag. Sola steikte ! Godt med skikkelig farge i ansiktet. Nå er det bare å kaste seg over oppgaveskrivinga igjen...ikke like lett å motivere seg som ellers kjenner jeg, men det går Sov godt og ha en fin dag i morgen ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143186310
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 2. mai 2011 #21 Del Skrevet 2. mai 2011 Hei igjen, Har vært godt å vært litt sosial i helgen, og fått tenkt litt på noe annet. Selv om det ikke var noe morro når mannfolka sto å sammenligna magene sine og lurte på hvor lang på vei vi trodde de var... Hehe... Hva slags konsert var du på Selma07? Har eksamens nerver så det holder nå, gruer meg vilt til i morgen:( Men da er det over Er for meg ca 4 uker siden jeg mistet, er rart å tenke på hvor fort tiden har gått.. vil bare ha tanta på besøk igjen sånn at jeg vet at ting har ordnet seg selv. Hater å gå sånn å vente, noen av dere som vet når jeg kan forvente å få den tilbake? Håper det går bra med dere, og at dere har en fin dag:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143187431
selma07 og engel Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #22 Del Skrevet 2. mai 2011 Hei! Lykke til med lesing begge to! Og lykke til på eksamen i morgen! Det går bra skal du se:) Jeg var på konsert i Kolbotn av alle steder:) Da Edvard Munch malte bildene sine lagde han også dikt til disse. Kari Bremnes og Ketil Bjørnstad satte i sin tid musikk til diktene, og jeg var så heldig at jeg fikk være med på konsert der de fremførte diktene på torsdag! Helt fantastisk opplevelse:) Det er en sang som er til bildet syk pike, tror den heter Maia eller noe sånt. Da jeg hørte den sangen så tenkte jeg på lillskatten som jeg mistet, og fant utrolig mye trøst i den!! I går var jeg helt utslitt. Mye sosialt og det har vært veldig godt og koselig, men i går hadde jeg ikke så mye å gi... Var litt trist pga maen og syns livet var litt urettferdig.. Men da banka jammen tanta på døra! Idag er det 4 uker siden jeg oppdaget at skatten i magen var død, og onsdag er det fire uker siden utskrapning. Så du kan muligens vente at tanta kommer snart:) Jeg synes at tiden siden maen har vært utrolig lang.. Eller det føles som om det er så uendelig lenge siden jeg var gravid... Hva har dere gjort i helga da? Ha en fin ettermiddag!! Klæm;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143188091
lilla syrin Skrevet 2. mai 2011 #23 Del Skrevet 2. mai 2011 Lykke, lykke til på eksamen i morgen Nå har jeg vært ute en tur i marka, med mannen og kaffi på termosen. Koselig ! Godt med vår altså. Masse, masse kvitveis og noen blå også Det er rart hvordan humøret svinger...lørdag var en ganske dårlig dag, tiltross for strålende sol og en nydelig dag på ski i fjellet. Søndag var alt mye bedre, var på ski og sola oss da også. I dag har humøret vært greit, men vanskelig å konsentrere seg om oppgava. Men det er bare å henge i...den skal leveres om tre uker og det er mye å gjøre.Var i en bursdag fredag og det var mest kjipt egentlig. Masse folk som en kjenner litt og som ikke vet at en har vært gravid...og når de spør hvordan det går, så må en bare svare "bra", med et falskt smil om munnen, samtidig som en kjenner at tårene presser på. Så bra du har fått mensen og at kroppen er i gjenge igjen slik sett Det går nok enda en stund til for min del...9 dager siden SA nå, og jeg blør fortsatt litt. Jeg synes også det føles som en evighet siden jeg var gravid. Jeg begynte jo å blø litt ca 1 uke før SA, og ble veldig bekymret med en gang...fikk en dårlig følelse. Så på en måte er det litt over 2 uker siden jeg virkelig følte jeg var gravid, men det føles SÅ lenge siden ! Føler nesten jeg har glemt hvordan det er å være gravid og det å kjenne på forventningene...og det er trist. Har noen telefoner jeg må ta, for å avbestille rutine UL og jordmortime..gruer meg litt til det. Igjen lykke til på eksamen Skal du ha flere ? Vi snakkes dere ! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143188602
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 2. mai 2011 #24 Del Skrevet 2. mai 2011 Tusen takk begge to:) Søte dere er! Ja humører raser opp og ned utrolig fort, rart at det går ann å svinge så mye. Ikke greit når folk rundt kommer med kommentarer som for 1 mnd siden hadde vært greit og ikke tenkt noe mere på, men nå etter å ha mistet gjør vondt, og tårene presser på. Kjenner jeg gleder meg til i morgen ettermiddag, skal ligge i senga og se på tv uansett hvordan det har gått:) Sitter med en dårlig følelse, totalt hjerneteppe er i dag, husker ingen fester og utspring på muskler, eller nerver:/ Får håpe det går bedre i morgen.. Så bra du fant trøst i den ene sangen på konserten, er så godt med sånne sanger som gjør at du føler deg litt bedre, og som beskriver ting ikke nødvendigvis konkret men følelsesmessig hvertfall.. Så bra du også har fått tilbake tanta, her er det ikke noe tegn til den, har hatt veldig uregelmessige sykluser så kan vell ha noe med det å gjøre.. Men hatt periodevise smerter i nedre delen av magen i slutten av forrige uke og litt nå i dag, liker ikke smerter jeg ikke kjenner igjen.. Tiden siden SA virker ekstremt lang, kan nesten ikke huske, rart å tenke på.. Så lang, men likevell så kort.. Lurer på når jeg vil få oppleve å teste positivt igjen, og hvordan det da går. Uff skjønner godt du gruer deg maggi123 for å ta de telefonene, glad jeg aldri kom så langt at jeg fikk bestilt noe mer enn de 2 timene jeg var på.. Jeg skal ha eksamen i morgen og så en i begynnelsen av juni:/ Hva med deg? I helga var jeg med vennegjengen på en ordentlig fyllekule på fredagen, ikke helt planlagt og endte med årets største krangel med sambo, for jeg hørte vist ikke på han og han kunne ikke være sammen med sånne "idioter" som meg så han måtte se seg etter noen andre.. Dette var heldigvis kl 3-4 på natta så han gikk bare å la seg:p Dagen etter unnskyldte han seg, og sa han generelt hadde vært hissig ( noe han blir av blank sprit) og at han ikke mente noe av det.. Er ikke glemt, men livet går videre.. Lørdagen gikk med på lesing, jaga han ut så jeg fikk lest og så grillet vi i parken senere på dagen sammen med vennegjengen:) Søndagen gjorde jeg ikke noe, var ikke utenfor døra engang, bare leste.. Haha... God natt og ha en fin dag i morgen:) Vi snakkes:) Nattaklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143189757
selma07 og engel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #25 Del Skrevet 3. mai 2011 9 dager er veldig kort tid! Det er utrolig hvor mye det har endret seg for meg de siste to ukene! Så det blir bedre etterhvert! Selv om jeg tror at savnet etter den lille som ikke kom altid kommer til å være der. Godt med turer i marka da:) Håper du får en fin dag!! Klæm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143170883-kafe-med-gravid-kollega-idag/#findComment-143190188
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå