Smil123 Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Min datter var 16 uker i går. Hun spiser 5 ganger i døgnet og får da 180 ml per flaske (200 ml ferdigblandet) og 210 ml(230 ml) i kveldsflasken. Dette overskrider jo maksdosen i døgnet med ca 30 ml da jeg har hørt at 1 liter er maks med MME. Hun har drukket opp hver dråpe i hver flaske nå i et par uker.. Begynt å la henne smake på tynn grøt nå siste dagene men ikke veldig med suksess enda he he.. Spørsmålet mitt er hvor mye spiser deres andre på ca samme alder og gjelder denne 1 liters grensen enda med dagens MME? Hun må jo spise seg mett og det virker hun som nå, men er vel bare spørsmål om tid!!
Flaggermusa Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Usikker på den der 1 liters regel jeg. Her i huset spiser mini 8 flasker i døgnet, men da spiser han mellom 80-135 ml pr flaske. Han har alltid vært småspist pga en tøff fødsel. Men han legger fint på seg Hvor tung og lang er hun da? Nå og ved fødsel?
Smil123 Skrevet 26. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2011 Skjønner...Hun veide 4016 g og 53 cm lang ved fødsel. Sist vekt g måling var 7 kg og 68 lang så hun vokser godt og er ingen spjæling liksom hehe... Har hørt at en liter er max flere ganger, men leste akkurat her i et annet innlegg som skrev at den ikke gjaldt lenger pga annen sammensetning i melka nå enn før! Men skal snart på kontroll igjen på hs så hører med de :-)
mamsien Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Hei. Sønnen min er 4 mnd på lørdag. Han spiser også 5 ganger i døgnet og får ca 170 ml ferdigblandet alle måltider bortsett fra om natten (120 ml - prøver på gradvis nedtrapping om natten ;-) ) og 230 om kvelden. Han er veldig glupsk og kunne nok spist mer viss han fikk mer. Vi ga han grøt for første gang idag og det likte han veldig godt. Han spiser alt han får så veldig lite kresen. Har prøvd flere typer mme og han liker alle så grei sånn sett. Han fikk bare noen få skjeer i formiddag og tenkte å prøve å gi til kvelden i morgen og øke mengden litt gradvis. Snuppa di kommer sikkert til å like grøt ettehrvert.. det er sikkert bare litt uvant. Evt kan du jo prøve et annet merke eller prøve å gi henne grøt på et annet tidspunkt på døgnet? Fikk hun vondt i magen eller ville hun ikke ha? 1 liters grensen gjelder men jeg har lest at det er først og fremst pga fare for overvekt at en ikke skal gi mer enn 1 liter. Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye mme en skal gi når en gir grøt ved siden av. Hva tenker du om det?
Smil123 Skrevet 26. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2011 Her er det HIPP MME det går i. Begynte med NAN men ble mye magevondt så byttet:-) Så bra at han likte det med en gang! Blandet du den tynn eller? Jeg har prøvd med litt tynn men hun skjønner liksom ikke at det skal svelges;-) Men smiler og smatter og spytter ut igjen slik hun gjør ellers om dagen med spytt/siggel ;-) Har tenkt å blande med litt fruktpure etterhvert men føler det er litt tidlig enda eller?? Tror nok det kommer til å gå ned etterhvert men er bare redd hun vil bli sulten på mer melk før den tid! Ang MME med grøt ved siden vet jeg ikke annet enn at 100 ml vann tilsvarer 100 ml MME så lenge grøten inneholder melk og bare skal blandes med vann. Her er det Nestles Havregrøt Ris/hvete jeg prøver nå og den skal blandes med vann :-)
1jente2gutter Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 Heisann! Min gutt er en skikkelig storspiser,og da han var ca 10 uker,fikk han alldri nok. Snakkte med hs og hun sa at jeg kunne gi en ts grøt i melken(bare 1 måltid,tok da frokost). Dette gjorde at han ble mer mett,også utover dagen. Før dette spiste han 200-210ml 5 ganger daglig og virket ikke helt tilfreds,men nå er det nok når han da får litt grøt i melken. Synes det er bedre å gjør slik enn å bare gi på mere melk,blir hvertfall god å mett nå,og er glad og tilfreds. kg og Kommer til å gi litt i kveldsflasken og snart,for han trenger allrede mer mat,er nå 13 uker - 7kg og 62cm
mamsien Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Vi og bruker HIPP nå. Brukte collett tidligere. Var egentlig veldig fornøyd med den men butikken vi handler mest i slutter å ta den inn så derfor prøver vi hipp. Foreløpig fornøyd med den. Nei blandet ikke grøten så veldig tynn. Hadde to spiseskjeer vann og to med grøt. Brukte Nestle sin risgrøt med banan. Tror det går fint å blande med fruktpure så lenge du bruker den som er for babyer på 4 mnd. Skal prøve å gi grøt til kveldsmåltidet i dag. spennende :-)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Ja, skulle akkurat til å si det 1jente2gutter, gi han velling Lag velling istedet Bytt ut en skje med mme med en spiseskje grøt Det har vi gjort siden minsten var ca 9-10 uker, samme gjorde vi med førstemann, som drakk en liter mme hver dag. Har begynt med grøt, men de første gangene slet vi litt med å få det i han, for han bare brakk seg. Men nå går det fint. Foreløpig spiser han ikke nok til å bli mett lenge, så går ikke så lenge til neste måltid etter grøt Men med velling blir jo mengden ca det samme, og den metter mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå