snutemamma Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Ja det lurer jeg på Jeg leste på NKS at enn kan søke nav om å få dekket noe eller hele studieavgiften når enn går på AAP? Noen her som har gjort det? Er det noen kriterier for hva de dekker og hvor mye de dekker?
snutemamma Skrevet 26. april 2011 Forfatter #2 Skrevet 26. april 2011 flott.....pc`n min er ikke helt med i dag, så da ble det to nesten like innlegg her;)
vildejenta Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 Ja det kan du, jeg tror det er opp til 100 000kr for tiltaksperioden, og maksimalt 55 000kr i året. Men jeg er ikke sikker på kriteriene.. du finner sikkert noe info på nav.no
snutemamma Skrevet 26. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2011 jeg har lett inne på nav, men jeg finner ingenting om studieavgift:)
Guttemamma75 Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Du må nesten snakke med din saksbehandler i nav hva som er aktuelt for deg. Målet deres er jo å få deg raskest mulig tilbake i jobb og for noen kan det være via kurs på NKS, for andre kan det være utprøving i forskjellige jobber, for andre igjen er det behandling hos fysioterapeut eller trening... Det er helt sikkert kriterier for hva de dekker og hvor mye de dekker, men å høre hva andre har fått/ikke fått forteller deg svært lite ettersom det som sagt er en individuell vurdering i hvert enkelt tilfelle.... Lykke til med samtalen!!
jordbærsjokolade Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Joda, de dekker. Men du må søke for å få det godkjent først. De godkjenner noe, men på langt nær alt. Og det tar laaaang tid for å få svar. jeg har søkt om omskolering, det gjorde jeg for ca 3 mnd siden og jeg har ennå ikke fått svar. Det er en mølle uten like. Førstevalget mitt gikk ikke gjennom (vernepleier) fordi legen mente at jeg ikke trenger å ta en bachelorgrad for å få jobb. Greit nok, nå søker jeg videregående utdanning men har ikke fått noe svar på om det er i orden eller ei. De kan dekke opp til 100 000 og inntil 3 år skolegang. Man kan vist på særskilt grunnlag søke om 4 år også. men nav vil jo selvfølgelig slippe unna med minst mulig penger og tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå