fluffy77 Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Da er jeg 35 uker på vei og fødselen nærmer seg. Alle sier jeg burde nyte tiden og slappe av... Arrgh, skulle jeg gjerne men jeg blir sprø av alt som skulle vært gjort hele tiden. Har bekken og ryggplager så har ikke kunne gått noe særlig siste halvdel av graviditeten og jordmor sier, la mannen ta husarbeidet og slapp av. Ja, lett det når mannen mener husarbeid er minimalt viktig og at det holder å støvsuge 1 gang i måneden. Er så lei av å krangle om dette så gjør det meste selv likevel, mer slitsomt å krangle. Har akkurat vasket alle vinduene og er totalt utslitt, og ja, jeg vet, vinduer er vel ikke det viktigste i livet, nei, men en gang må de vaskes og heller nå enn om tre uker. Kanskje ingen bryr seg om vinduene er superskitne, som min man sier om det meste men jeg bryr meg, og jeg skulle så gjerne ønske at mannen min forstå at det betyr noe for meg at huset ikke er skittent når vi kommer hjem med lilletulla vår, da vil jeg heller kose meg med henne enn å irritere meg over støv overalt. Å nei jeg er ikke hysterisk opptatt av renslighet, jeg bare synes at av og til må man faktisk vaske badet og kjøkkenet... Jeg blir sprø!! Jaja, godt å få ut litt frustrasjon...
LineMarie77 Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Ja har det på samme måten. Har bekkenløsning og går med krykker, så får ikke gjort noe selv. Er i uke 34 + 4. Blir så deprimert av å ikke kunne gjøre noe selv. Barnerommet er ribbet, og han sier han skal legge panel, male, legge gulv osv, men det skjer ikke noe. Jeg skulle hatt opp skapene der, slik at jeg fikk vasket og lagt inn alt tøyet FØR jeg blir så invalid at jeg ikke greier det engang, og helst FØR jeg føder. Men han synes det er viktigere at han får ordnet med båten som står i hagen, for den skal vi jo tross alt bruke til sommeren!!!!!! Ikke får vi hentet opp babyseng eller noe fra kjelleren heller, fordi rommet ikke er ferdig. Står gipsplater og dritt (verktøy men nå kjenner jeg at alt som ikke burde stått inne, er dritt) i gangene, enda det burde vært borte for lenge siden. Nå har vi guskjelov vaskehjelp, så hun gjør alt rent, men det hjelper ikke lenge for støvet hvirvler frem hver gang noe av dritten rundt omkring flyttes på av mannen min. Nei uff nå er jeg slem, for han er flink til å gjøre masse, som å ta seg av eldste barnet, ordne i hagen, lage mat osv, men han prioriterer liksom litt feil ting. Og alt blir gjort sånn halvveis.Men jeg er egentlig veldig heldig med han altså, han bare prioriterer litt galt, og mener at jeg er hysterisk og stresser for mye. Ja enig, det var godt å få ut litt frustrasjon.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 He he, menn er noe for seg selv De har dessverre tåkesyn når det kommer til hybelkaniner og hauger med klesvask, signe dem! Skulle ønske jeg hadde det selv, men falkeblikket mitt er ikke i stand til å overse oppvask som flyter, tomme undertøysskuffer grunnet manglende klesvask og leker overalt...og da blir det gjerne en skyllebøtte eller ti slik at mannen kommer seg opp av sofaen og blidgjør sin hormonelle rugekasse
Kiki27 Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Skaff vaskehjelp!! Kan anbefales på det sterkeste og er ikke så dyrt. Trenger jo ikke ha det hver uke, men at alt støv er tørket og hver krok vasket annenhver uke er faktisk gull verdt. Gull for oss som liker å ha det rent rundt oss og gull for parforholdet. En ting mindre å krangle om Er verdt hver krone!
Alida*Englebarn Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Ja skaff vaske hjelp og kanskje snekker hjelp:-) Se løsningene, snu på det HVA ER BRA?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå