Gå til innhold

Er det frekt av oss å spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett vennepar av oss fikk barn for en stund siden. Vi kommer til å få vår ca ett år etter de. Er det frekt av oss å spørre om å kjøpe noe utstyr fra dem? Tenker da på utstyr som er blitt for smått til deres baby (barnestol, bilstol osv.) Jeg tror ikke de planlegger nr 2 med det første, derfor vurderer vi å spørre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke frekt....? De kan jo altid si nei hvis de heller vil spare det.. ;) og hvis de sier nei, så er det jo altid mye bra på finn. Jeg fant en helt ubrukt 2010 Emmaljungavogn til halv pris! *førnøyd*

Skrevet

nei, det er ikke frekt om du spør på en pen måte.. :) om de er gode venner av dere kan det jo hende at dem spør om dere vil låne noe også..

Skrevet

Jeg ville ikke spurt. Om de ønsker å tilby dere å kjøpe noe eller å få noe så er det en helt annen sak.

Det er ganske vanskelig for mange å si nei, når man får et slikt direkte spørsmål. Så jeg hadde ikke satt pris på et slikt spørsmål.

Går jo eventuelt ann å si at om de har noe de ønsker å kvitte seg med av utstyr, så kan de tenke på dere.

Skrevet

Jeg ville spurt om de hadde planer om å selge noe av babyutstyret eller om de har tenkt til å beholde det til en eventuell nestemann:)

Det er ikke frekt. Da viser du samtidig forståelse for at de vil beholde tingene en stund til, og det kan være lettere for dem å svare.

Skrevet

Siden jeg synes det er så frekkt tilby folk som ikke har ymtet frempå om å kjøpe noe om de har lyst kjøpe hadde jeg bare blitt glad om noen spurte om å få kjøpe babytingene mine når min baby var blitt stor. Irriterer meg selv over folk jeg knappt har kontakt med til vanlig som spør om jeg vil kjøpe ditt og datt av de.

Skrevet

Vi har spurt pent om de skulle selge bilstolen eller om de skulle spare den. Tror ikke de føler at vi er frekke. Men måtte bare høre hva andre mener om dette :)

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...