Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er lille Viktor her!

9 dager på overtid ble jeg satt i gang med ballongkateter ( pga tidligere ks) kl 12.30. Jeg ble forespeilet å ha denne ballongen inne i lange tider- ihvertfall over natta- men den falt ut rett før 19 om kvelden(4 cm åpning). Like så greit, da var fødselen plutselig i gang for min del..... Rett etter at ballongen datt ut, tok de vannet mitt. Riene ble sterkere og sterkere etter dette, og etter klyster utpå kvelden var det skikkelig i gang. Forferdelig vonde greier! Trodde at jeg var tøff og hadde høy smerteterskel, men må nok revurdere denne forestillingen om meg selv. Nå lå jeg låst til sengen hele tiden pga overvåkning av babyen mm, og det var tøft. Ser for meg at det hadde blitt litt lettere hvis jeg kunne bevegd meg litt og skiftet stilling?! Riene var veldig vonde og lite effektive. Jeg endte med å be om epidural på 5 cm. Litt nederlag for min del, men jeg hadde ikke noe valg. Epidural var FANTASTISK- det var som å få begynne på ny... Jeg fikk fornyede krefter og klarte å spise samt å duppe av litt. Deilig. Men, riene var fremdeles ikke effektive, så jeg måtte få litt drypp. I 05 tiden hadde jeg bare 7 cm og de begynte å snakke om ks igjen. Det gikk for tregt. Men, jeg følte at det skjedde mye i kroppen min på dette tidspunkt. Javisst- kl 05.50 hadde jeg full åpning å kunne begynne å presse. I begynnelsen var pressriene ikke så verst. Det var herlig å få jobbe MED riene og ikke i mot. Men, det ble jo verre. Kroppen var sliten og psyken var ikke på topp. Etter 54 min med pressrier kom lille store Viktor til verden, 4835 gr, 54 cm og 38 cm hodeomkrets. Alle smerter forsvant og jeg var LYKKELIG over å ha fått en liten velskapt gutt på brystet.

Jeg hadde håpet at det var slutten på min fødehistorie, men jeg måtte operere etterpå for totalruptur (grad 3B). Kjedelig, men det gikk jo bra. Sårene leges også overraskende bra, så jeg skal ikke klage. Får bare håpe at jeg ikke får noen variege mèn...

Jeg sa det under fødsel, jeg sier det igjen- aldri igjen!:) Syns at det var tøft. Hvis det blir mer barn i dette huset, så skal de tas med ks. Det er 10 ganger bedre.

Får ikke håpe at jeg skremmer noen her... Husk at min fødsel var igangsatt og jeg hadde STOR baby. Dessuten er jeg nok litt av ei pyse!:) Det er jo fantastisk når du har babyen på brystet etterpå. For min del så ble det jo operasjonsstue istedet for kos med baby- litt nedtur. Måtte ta samme bedøvelse som ved ks.

Jaja- nå koser vi oss hjemme! Det er deilig å ha baby i hus igjen. Sender fødestøv til alle dere som venter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så masse og takker for fødestøvet :)

Skrevet

Gratulerer så mye med lille, store Viktor! Skjønner godt du opplevde fødselen som tøff! Jeg tenkte også hele tiden under forrige fødsel "husk å aldri gjøre dette igjen!" (men nå har jeg glemt det;). Lang fødsel uten smertelindring. Måtte nok være en pine å være tvunget til å ligge sånn som du... Så du har all grunn til å synes det var tøft! Og veldig stor baby da! Synes du har vært superflink:) og rupturen gror forhåpentligvis veldig fint! Jeg fikk bare en kraftig grad 2, men det gikk da ganske raskt tilbake til normalen.

Kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye!!

Visste dere på forhånd at han var så stor?

Kos dere masse! :)

Skrevet

Så flink som du var g "holdt ut"!!!!

Jeg skal selv bli igangsatt 3 u før termin..., vet det kan bli tøft.

Da jeg fikk sønnen min for ca 10 år siden tenkte jeg også at never again..; godt tiden gjør at man glemmer litt!

Nyydelig navn du har valgt forresten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...