HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 27. april 2011 Forfatter #26 Skrevet 27. april 2011 En bitteliten oppdatering I natt vekte jeg henne en gang og gav henne 60 ml.. dette gikk fint.. klokka 8.15 i dag, fikk hun også 60 ml.. drakk alt og det gikk fint.. hvinte etter mer da, men det tør jeg ikke enda.. så prøvde jeg å gi 60 ml klokka 9.15, og da drakk hun 50 av denne.. ingenting kom opp nå heller.. så har hvertfall fått i henne litt hittil i dag da, og det er jo supert men utrolig vanskelig å vite når jeg kan prøve å øke, for å se om det går bra.. Hun har jo problemet met at det kommer opp igjen til vanlig også, men det skal hun jo til utredning for.. såkanskje jeg bare skal fortsette å tilby henne litt, ofte.. Nå sitter jeg å gruer meg til helsestasjonen og veiing.. og håper legen på helsestasjonen ser på saken litt annerledes en visse andre, og prøver å få timen på poliklinikken fremskyndet.. *krysser fingre* bee back later Hade så lenge
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 27. april 2011 Forfatter #27 Skrevet 27. april 2011 Hei igjen! Livet ser litt lysere ut i dag har fått i henne 290 ml til nå! matet henne en gang i timen, bortsett fra når hun sover. Ingenting har kommet opp, men øker ikke mengden pr måltid de første dagene for å si det slik. Var med lege på helsestasjonen.. og ENDELIG! noen som reagerer.. kunna kyssa den dama midt på truten, så glad blei jeg i ho Skrivet de har fått sendt fra sykehuset stemte ikke overens med det jeg har sagt til de.. og både jeg og hun rista på hodet av hvor sløv det går an å være. Hun reagerte på vekta.. Og HUN reagerte på at hun har hoppa ned to kurver på 1 mnd.. og HUN reagerte på at hun er tynn og bleik. Hun har gått ned ytterligere 80 g siden søndag, men ingen krise med tanke på dehydrering nå, siden jeg har fått i henne og hun har holdt det nede. MEN! hun sa at jeg skal inn igjen på vektkontroll på hs på fredag, og er det ikke snudd da, så skal jeg ta affære. Hun lagde et skriv med riktig versjon av hele "sykdomsfofløpet" og hvordan vi har slitt med vekt etc siden hun ble født. Nederst understrekte hun at om vekta ikke er snudd på fredag, eller almentilstanden forverres med evt sløvhet, trøtthet, oppkast igjen bør innleggelse vurderes. ÅÅÅ! Så deilig å ha et papir med en ordentlig leges vurdering å slå i bordet med!! Og ikke minst riktig versjon av ting! de på sjukehuset har skrevet så mye feil og har ikke engang korrigert de tingene jeg husker jeg sa til de at ikke var slik, men slik..Er nesten sjokkert.. Og jeg skal såklart skifte fastlege.. for det her skal ikke godtas sa hun.. barnets helse foran alt.. og man skal ikke kimse av en foreldres bekymring. var der inne en time.. hun hørte virkelig på. Og spurte ting som, hva jeg følte ang ting.. om jeg følte det var reflux.. når jeg begynte å bekymre meg osv.. Man skal ikke stå på sin høye hest og si man har utdanning, sa hun.. foreldrene har alltid rett! Foreldrene skal alltid bli tatt på alvor og foreldrenes mening skal alltid tas med i betraktningen.. TAKK TAKK! men nå krysser vi fingrene for at ting går den rette veien og at hun snur i vekt frem mot timen på poliklinikken. Hører nok mer fra meg skal dere se om det går opp eller ned.. men nå skal vi jo OPP! hurraa Og vi fikk masse skryt av henne for at vi har holdt ut etc.. skulle jo bare mangle! hun er jo gullet vårt knuseklem til alle!
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 27. april 2011 #28 Skrevet 27. april 2011 har ikke lest alle svarene du har fått her, men ble veldig glad når du endelig har blitt hørt.. jeg har en venninne som hadde en datter med reflux, og jeg må si at dette høres litt ut som det hun beskriver. hun reiste på barneklinikken og nektet å reise hjem før datteren hadde vært innlagt en dag slik at de fikk se hvordan hun var.. de fikk konstantert reflux og fikk medisiner mot dette. det var en pille i melken som skulle til, og det var ikke noe problem siden det.. håper at løsningen er like "enkel" for dere... (regner forresten med at dere har prøvd forskjellige mme merker? eller pumper du siden hun får flaske)
Fru Pinne Skrevet 27. april 2011 #29 Skrevet 27. april 2011 Så godt å lese at du endelig blir hørt. Det er så bra at du har stått på ditt, og det er virkelig godt gjort, for man kan bli nedkjørt av mindre. Og så bra at du har fått i henne mer mat i dag Masse lykke til videre, så håper jeg du holder oss oppdatert. Klemmen
It's all about me Skrevet 27. april 2011 #31 Skrevet 27. april 2011 Din opplevelse er ganske lik våres da førsteman akkurat hadde fylt et år. Brakk seg og kastet opp det meste han spiste, raste ei vekt og var slapp. Dette varte i mange uker. Måtte jobbe litt med legene, men da vi først ble tatt alvorlig på Haukeland skjedde ting fort. Viste seg at han hadde cøliaki. Uheldigvis hadde det da gått så langt at han gikk inn i total matnekt og måtte leve med sondenæring i flere måneder. Men det gikk bra tilslutt og han er nå frisk og rask.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 28. april 2011 #32 Skrevet 28. april 2011 Det var veldig godt og høre at det går bedre med dere:) Hvordan har dagen i dag vært da??? Tenker på dere og håper alt retter seg snart.....gode foreldre er dere:) Klem
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #33 Skrevet 2. mai 2011 Beklager sent svar! Her har ting stått på som bare det Nyhetsflash: på fredag, to dager etter hun veide seg sist, var endelig vekta snudd.. opp 180 g!! hurra! Og i dag.. 3 dager etter har hun gått opp 290 g i tillegg til det igjen! Trodde ikke mine egne øyne! Nå gir jeg mat en gang i timen da, og ca 70 i snitt.. og to måltider grøt om dagen med olje i.. forferdelig travelt,men foreløpig veldig verdt det.. Det er nok noe som plager den lille jenta mi når hun får i seg større mengder mat.. så ikke tør jeg øke helt med det første.. dvs.. jeg tenkte jeg skulle prøve i dag å gi litt større flasker i slengen og kutte ned til annenhver time.. men hun spytter ut flaska etter MAX 80 ml og vil ikke ha mer.. så det er nok grensa der noe begynner å skje.. at noe blir ubehagelig.. Så når hun tidligere kunne spise 100 ml, som kom opp igjen.. vente 4 timer, for så å nekte å ta flaske.. spiser hun nå 70 ml hver eneste time når hun er våken.. det dabber litt av utover kvelden, men da begynner nok "lagrene" å fylle seg opp til natta. To grøt om dagen uten brekninger + svisker. Så noe må ha skjedd.. for nå¨har hun plutselig matlyst.. men har nok på følelsen av at om jeg hadde prøvd å "presse" i henne mer, så hadde vi vært tilbake til "samme gamle" der alt kommer opp igjen og interessen for mat daler. De gangene hun har spist 80, virker hun meeeeeeget mett.. Vil nok en gang takke for "stort oppmøte" og si tuusen takk for god støtte.. jeg skriver nok på denne tråden igjen neste gang det skjer en oppdatering i saken.. klem til alle!
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 2. mai 2011 #34 Skrevet 2. mai 2011 Har ikke skrevet til deg før, men har lest alle innleggene og fulgt med deg! Ville bare si at det varmer mitt mammahjerte at det endelig ser lysere ut for dere:) Håper det varer, og at dere i tillegg får utredet henne skikkelig på poliklinikken:) masse lykke til!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 2. mai 2011 #35 Skrevet 2. mai 2011 Hei kjære deg:) Det varmer også mitt mammahjerte kjenner jeg.... Hvordan går det med dere nå da?? Håper fremgangen er like fin som den har vært de siste dagene:) Når har dere time på pol. klinikken....tenker på dere:) Varm klem fra meg
mammatetogansketette:)) Skrevet 2. mai 2011 #36 Skrevet 2. mai 2011 Har heller ikke skrevet før, men har fulgt med og lest og grått en skvett eller to... godt å se at det går bedre, lykke til med utredningen- håper det verste er over, og utredningen gir dere noen svar og dermed mere bedring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå