Gå til innhold

Jordmortime om 3 uker:)

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Var rundt den størrelsen selv da jeg ble gravid og selv om jeg gikk ned til under 100-tallet pga kvalme i fire måneder så møtte jeg aldri noen kommentarer om vekta mi. Det eneste var legen min som foreslo at jeg skulle ta glukosebelastning fordi bmi var høyere enn 28. :) Alle jordmødrene jeg har gått til har som sagt ikke nevnt noe, jeg har tatt det opp selv hos ei da jeg kommenterte at det sikkert ikke gjorde noe at jeg ikke hadde gått opp i vekt enda i uke 16, og hun sa at hun trodde ikke jeg kom til å gå noe særlig opp uansett.

Ikke tenk på det, du. Er hun flink vil hun bare ta det opp om det finnes grunn til bekymring, selv om vekta di ligger litt høyt trenger det ikke bety noe for mini i magen nemlig!

tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig :) begynte svangerskapet mitt på 109 og veier nå 113,7 (uke 31) har ikke lagt på meg noe serlig noe jeg er glad for, og tror dette er vanlig for oss litt større:) er lei av å lese om folk på 55 kg som bekymrer seg for å ha gått opp 10 kg inne på 3. tri, de vet ikke hvordan det er å være overvektig å legge på seg, da kommer panikken. men nå ble det mye utenom det jeg skulle skrive. jeg har tatt opp dette med vekten min før lege og jm rekker å nevne noe og da slipper jeg å grue meg mere :) ingen negative komentarer har jeg fått hittil (4. svangerskap) og alle mine svangerskap har gått strålende, og har tre raske fødsler bak meg og regner med det blir rask fødsel denne gangen også :) nyt svangerskapet sa legen min å ta vektproblemet ETTER svangerskapet :) skal hvertfall ikke slanke deg under svangerskapet :)

lykke til :)

• 2 uker senere...

Da var jeg på første jordmortime idag da,og det gikk bare fint=)

var litt nervøs for å veie meg,men gikk fint..

Skal tilbake på fredag for å få glukosebelastning,var det det het:D?

Noe sånt ihvertfall....hehe..

Det går greit ned eller?hehe...

ha en fiin gravid 17 mai imorgen=)

Annonse

Jepp, glukosebelastningstest. Det er i praksis sånt sukkervann. Smaker jo greit nok (litt ekkelt søtt synes jeg dog), men du får ikke spise noe før testen (må faste fra kvelden før), og heller ikke før to timer etter at du har drukket det (da tar de ny blodprøve), så jeg ble litt kvalm av det. Det gikk greit, altså, men jeg foretrekker en grov brødskive til frokost fremfor sukkervann og faste. :P

Og gratulerer med dagen til alle "bimmere"! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...