Gå til innhold

Når sluttet dere å bruke stellebord til bleieskift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er 5 mnd og vokser seg snart ut av den noe korte plassen på "stellebordet" på vaskemaskinen.

Bruker dere fortsatt stellebord..? Evnt hvor lenge brukte dere stellebordet til å skifte bleie på barna deres, dere som nå har litt større barn?

Er det noe poeng å kjøpe et frittstående stellebord nå, får jeg bruk for det..? eller blir barna så sprelske at dere likevel flytter ned på gulvet..? Evnt hva gjør dere isteden?;)

Setter stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Vi brukte stellebord frem til hun var omkring 1 år gammel. Da synes jeg det var enklere (og tryggere) med gulvet. Hun var heller ikke noe glad i stellebordet, så det ble mye lettere for oss når vi flyttet henne ned på gulvet. Så vi har bare beholdt den mye matten oppå stellebordet, og setter den opp mot veggen når vi er ferdige.

Skrevet

Vi har også stellebord oppå vaskemaskina og bruker det fortsatt og vi har en lang gutt på 1,5 år. Bruker det bare til bæsjebleier da, tissebleier tar vi stående på gulvet.

Han hadde en periode da han var veldig urolig på stellebordet, men vi var dønn konsekvente på at han ikke fikk snu seg og etter en liten stund skjønte han cluet og siden har det aldri vært noe problem.

Han ligger jo heller ikke ut i sin fulle lengde på stellebordet lenger, ligger som regel og holder seg i føttene, så det blir lett for mor å vaske. Kommer til å fortsette med dette lenge for det fungerer kjempefint for oss.

Skrevet

På grunn av plassen, så hadde vi ikke stellebord til nummer 1 før vi flytta, og nummer 2 ble født like etterpå. Så hun begynte med stellebord i en alder av 2 år. Nummer 2 brukte vi stellebord til hun slutta med bleier da hun var 3 år. 3.mann er nå ca 16 mnd, og har ingen intensjon om å slutte med stellebordet på leeenge. Og ja, han spreller og vrir seg ganske så krsftig til tider, men holdes nede. Ser poemget sikkerhetsmessig med å flytte dem ned til gulvet, men arbeidsstillingen er så mye bedre på stellebordet. Nå skal det sies at vi kan nå vasken mens vi holder en hånd på han.

Skrevet

Vi har benkeplate over vaskemasjina, tørketrommelen og varmtvannsbeholderen, så vi har STOR plass på "stellebordet" Har en matte liggenede der. Når den blir liten, har jeg en madrasslignende ting jeg skal legge dit:) Er glad i denne plassen, for der har vi plass til alt:)

Skrevet

Alle barn er forskjellige, men min gutt nektet å ligge på ryggen på stellebordet fra han var 7 mnder. Når han var 10 mnder ville han ikke opp på stellebordet i det hele tatt.

Hadde ikke kjøpt noe nytt hvis jeg var deg - går fint an å sitte på en stol eller lignende og ha ungen over fanget.

Skrevet

1 år var hun her :) men da egentlig mest pga vi trengte den plassen til andre ting og at hun ikke likte seg på stellebordet lenger;)

Men vi beholdt den stellematten så vi bruker enda med bæsjebleie:)

Hun er forresten 19 mnd;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...