Noah-gullet Mai-08 Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Har en liten gutt på snart 3 år som plutselig har begynt å bli redd for alt..vi skjønner ikke hvor han får alt fra, for vi vet ikke om episoder han har blitt skremt heller? Han blir kjemperedd når ha hører isbilen i gata, naboen som klipper gresset, søppelbiler, lastebiler og spesielt "kostebiler"...Han ble til og med halv-redd når han hørte kirkeklokkene her i påsken.. Vi lurer jo til tider på om han bare "skaper" seg, men han fikk hysterisk anfall og begynte å strigråte når vi gikk forbi naboen og gressklipperen i påsken.. Jeg får helt vondt i meg å vet nesten ikke hva jeg skal gjøre, prøver å roe han ned og forklare at disse tingene ikke er farlig..men det virker nesten som om han blir redd for flere og flere ting.. Er det andre som har erfaring med dette, og som vet om det bare kan være en fase?
sab22 Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Hei Har han plutselig blitt redd for ting som han ikke reagerte på før? Min gutt er rett over 3 år. Har alltid vært redd høye lyder og ting som kan lage høye lyder (ballonger, kjøkkenmaskiner, støvsuger div) Litt forsiktig og tilbaketrukket. Har nå funnet ut at han er tett i ørene og skal få lagt inn dren. Så disse lydene han har vært redd for, har nok gjort vondt for ham å høre. Skal også ta hørseltest på sykehuset. Kanskje lurt å få sjekket hørselen dersom problemet vedvarer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå